Is er hoop?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Is er hoop?

Bericht door Raisa »

Sorry, ik refereerde naar een opmerking die een ander forumlid een tijdje geleden had gemaakt over hoe je een FFS kunt betalen.
Laatst gewijzigd door Raisa op 03 jan 2014, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Is er hoop?

Bericht door Freetouch »

ja dat was ik, die die misplaatste opmerking plaatste...

sorry
“good enough”
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Is er hoop?

Bericht door Jeste »

Fay schreef:Hormonen veranderen de kijk en gevoel op jezelf aanzienlijk

Kan me voorstellen dat je nu onzeker bent maar dat ben je vanuit je huidige chemie, indien sprake van transseksualiteit en hrt ga je je sowieso beter in je vel voelen mbt jezelf, het begint allemaal te kloppen en je gaat anders tegen jezelf aankijen

Fay
Dat klopt echt. Als je veel zekerder in het leven staat straal je dat ook uit. Dan is het veel makkelijker om als vrouw over te komen. Zelfs zonder hormonen werkt dat al. Dus dan kan je nagaan hoe het dan gaat worden als je uiteindelijk hormonen gaat gebruiken.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Is er hoop?

Bericht door Emma »

Jeste schreef:Dat klopt echt. Als je veel zekerder in het leven staat straal je dat ook uit. Dan is het veel makkelijker om als vrouw over te komen. Zelfs zonder hormonen werkt dat al.
Yup, kan ik over meepraten :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Is er hoop?

Bericht door Freetouch »

Hormonen doen heel wat met je emotionele toestand, dit hoeft niet te zijn dat je je onzekerder over jezelf gaat voelen, maar het is wel een 2e pubertijd waarin je het gevecht aangaat met je zelf om een plaats te vinden in de wereld om je heen...
Het is ook de wereld om je heen die het zo moeilijk maakt... Kies niet de makkelijke weg, al kan ik uit eigen ervaring stellen dat het wel eens erg zwaar kan zijn, maar de mensen om je heen die van je houden slepen je er wel doorheen...

X
“good enough”
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Is er hoop?

Bericht door Nuraya »

Fay schreef:Hormonen veranderen de kijk en gevoel op jezelf aanzienlijk

Kan me voorstellen dat je nu onzeker bent maar dat ben je vanuit je huidige chemie, indien sprake van transseksualiteit en hrt ga je je sowieso beter in je vel voelen mbt jezelf, het begint allemaal te kloppen en je gaat anders tegen jezelf aankijen

Fay
Jij bent zo goed hè. :P
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Is er hoop?

Bericht door Fay »

Aliss schreef:Ik maak me eigenlijk veels te druk met mijn uiterlijk eerlijk gezegd. Ik word er soms moe van. Wat zien andere mensen op straat als ze mij voorbij zien lopen? Hangt er vanaf hoe ik me van binnen voel, wat vaak een vrouw is. Maar om 100 % zelfverzekerd te zijn denk ik dat gaat lukken pas na ik met hormonen ben gestart. Even wat later denk ik het kan me toch niet schelen wat andere denken. Dan kijk ik wat rond en dan zie ik dat niemand naar mij staart, wat ik als een goed teken zie. Ik ken (bio) meiden die er gewoon niet uitzien, en dat lijkt mij te kalmeren.

Aliss :hbeat:
Even op terug komen, waarom zijn wij zo ontzettend bezig met hoe wij overkomen, en dat dan steeds bekeken vanuit de buitenwereld naar jezelf, ipv vanuit jezelf naar buitenwereld

Ik herken het patroon - en het heeft vast te maken met al die jaren van ongemakkelijk voelen, aanpassen etc,maar ik merk steeds meer dat het veel makkelijker is vanuit mijzelf naar die buitenwereld te kijken, en ipv steeds te denken, wat vinden zij, uit te komen bij: wat vindt ik nu eigenlijk van hen ,maar nog meer/beter, wat vind ik nu eigenlijk van mijzelf

De eerste situatie is een afhankelijkheidspositie, geaccepteerd willen worden, de 2de kijk is vanuit - de weg maar - zelfacceptatie, jij bepaald

Fay
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Is er hoop?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Volgens een vriendin van me komt het vooral dat je jezelf in de spiegel ziet en nog steeds je oude ik herkent. Ik wil het graag geloven, maar ik heb er toch wel een gezonde argwaan.
Irene
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Is er hoop?

Bericht door Janna »

Ik denk dat we te kritisch zijn. Ga voor de lol maar eens kijken naar andere vrouwen. Gewoon op een terrasje zitten en kijken naar wat langs loopt. Bedenk bij elke vrouw dat ze eigenlijk een trans is. Moet je eens opletten hoeveel vrouwen helemaal niet 'passable' zijn. :-)

Wat ik bedoel, je ziet wat je wilt zien.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Is er hoop?

Bericht door Veronica »

Jolanda schreef:Ik denk dat we te kritisch zijn. Ga voor de lol maar eens kijken naar andere vrouwen. Gewoon op een terrasje zitten en kijken naar wat langs loopt. Bedenk bij elke vrouw dat ze eigenlijk een trans is. Moet je eens opletten hoeveel vrouwen helemaal niet 'passable' zijn. :-)

Wat ik bedoel, je ziet wat je wilt zien.
Er zijn geen echte regels voor passabel zijn, er wordt eigenlijk mee bedoelt dat de wereld je als een vrouw ziet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding