Is er hoop?

Make-up, kleding, en zo voort
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Is er hoop?

Bericht door Nuraya »

Jolanda schreef:Ik denk dat we te kritisch zijn. Ga voor de lol maar eens kijken naar andere vrouwen. Gewoon op een terrasje zitten en kijken naar wat langs loopt. Bedenk bij elke vrouw dat ze eigenlijk een trans is. Moet je eens opletten hoeveel vrouwen helemaal niet 'passable' zijn. :-)

Wat ik bedoel, je ziet wat je wilt zien.
Dit is echt zo waar! Ik doe dat namelijk al heel lang en 't werkt echt.

Mannen en vrouwen zijn heus niet verschillende wezens mensen!
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Is er hoop?

Bericht door Janna »

@Veronica: Dat weet ik. Waarschijnlijk bedoelen we hetzelfde. Er zijn geen regels voor, het zit in iemands hoofd. Door je eigen perspectief te veranderen ('iedereen is een trans') zie je opeens dat mensen er opeens anders uitzien. Dat je op andere zaken let. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde. Als iemand niet weet dat je een trans bent dan zullen ze het waarschijnlijk niet uit zichzelf ontdekken. Denk ik.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Is er hoop?

Bericht door elke »

Fay schreef:
Aliss schreef:Ik maak me eigenlijk veels te druk met mijn uiterlijk eerlijk gezegd. Ik word er soms moe van. Wat zien andere mensen op straat als ze mij voorbij zien lopen? Hangt er vanaf hoe ik me van binnen voel, wat vaak een vrouw is. Maar om 100 % zelfverzekerd te zijn denk ik dat gaat lukken pas na ik met hormonen ben gestart. Even wat later denk ik het kan me toch niet schelen wat andere denken. Dan kijk ik wat rond en dan zie ik dat niemand naar mij staart, wat ik als een goed teken zie. Ik ken (bio) meiden die er gewoon niet uitzien, en dat lijkt mij te kalmeren.

Aliss :hbeat:
Even op terug komen, waarom zijn wij zo ontzettend bezig met hoe wij overkomen, en dat dan steeds bekeken vanuit de buitenwereld naar jezelf, ipv vanuit jezelf naar buitenwereld

Ik herken het patroon - en het heeft vast te maken met al die jaren van ongemakkelijk voelen, aanpassen etc,maar ik merk steeds meer dat het veel makkelijker is vanuit mijzelf naar die buitenwereld te kijken, en ipv steeds te denken, wat vinden zij, uit te komen bij: wat vindt ik nu eigenlijk van hen ,maar nog meer/beter, wat vind ik nu eigenlijk van mijzelf

De eerste situatie is een afhankelijkheidspositie, geaccepteerd willen worden, de 2de kijk is vanuit - de weg maar - zelfacceptatie, jij bepaald

Fay
Interessant ja. Ik ben ook geneigd om vanuit het perspectief van de ander naar mezelf te kijken. Is op zich niets mis mee, zo nu en dan, maar niet de hele tijd. Het zou beter zijn om van binnenuit naar buiten te kijken, in plaats van van buiten naar binnen, dat klopt.

Is een aandachtspunt. Iets om over na te denken waarom we bepaalde dingen doen. En of het ook echt oplevert wat je er oorspronkelijk mee voor ogen hebt/had
.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Is er hoop?

Bericht door Fay »

De oeremotie aller emoties, angst voor afwijzing, zit in iedereen, bij willen horen, in 'ons' geval zijn we al redelijk uniek, tov van de meeste anderen die je tegenkomt in je leven, en toch wil je 'erbij' horen, bevestiging, erkenning,heel normaal, maar dat begint bij erkennen van jezelf naar mijn id

Fay
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Is er hoop?

Bericht door Cait »

probleem is, mijn stem, als die vrouwelijk is zou ik mij echt 0 procent zorgen maken om mijn uiterlijk, kan ik tenminste mijn grote bek opentrekken....(ik ben nogal groot gebekt)..ow man, ben zo moe net 20 kilometer gelopen berg op en af (vakantie in zuid duitsland) dan word ik beetje grof.entschuldigung..
toch kijk ik veel om mij heen naar andere vrouwen , maar ook naar de lengte, want ik ben 1.83 m..en voetmaat 45. ik vind mijzelf te groot en daardoor val ik op, vind ik niet fijn. ben ook zo blij dat mijn vriendinnen ook 1.79-1.83m zijn...maar soms zit ik in trein en dan zijn er echt alleen maar kleine mensen en dan val ik automatisch op, nog meer mensen hier dat probleem?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Is er hoop?

Bericht door Fay »

Nou probleem, weet nie of het een probleem is als je daar toch niets aan kan veranderen, je kan er een probleem van maken maar dat is verspilde energie, je heb het te accepteren magoed, ik ken transen van 2 meter 3

mbt stem, i agree, zou zoveel meer durven als die in orde is maakt de rest idd veel minder uit, magoed logopedie gehad vanmorgen goed bezig vond zij, ik ook

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Is er hoop?

Bericht door Anon20180730 »

ja hoor ik ben 1,90m, maar ik ervaar het niet echt als een probleem. Er zijn overigens veel lange meiden tegenwoordig
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Is er hoop?

Bericht door Cait »

klopt ja, en dat maakt me toch wel beetje blij zolang mn stem niet op orde is.
hier in zuid duitsland, mijn geboorteplaats (reutlingen)...ik denk dat gemiddelde lengte 1.60 is zonder grappen, alles en iedereen is zo klein hier, behalve ik dan..ik heb veel pindakaas gegeten.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Is er hoop?

Bericht door Veronica »

Caitlyn schreef:klopt ja, en dat maakt me toch wel beetje blij zolang mn stem niet op orde is.
hier in zuid duitsland, mijn geboorteplaats (reutlingen)...ik denk dat gemiddelde lengte 1.60 is zonder grappen, alles en iedereen is zo klein hier, behalve ik dan..ik heb veel pindakaas gegeten.
Ik ben dan 1.78 met maatje 42 (schoenen :P ) maar m'n stem... :fpalm: (dat moet veranderen)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Is er hoop?

Bericht door Silvia »

ik ben zelf 1,80 en waar ik woon zie ik vaak meiden die langer is wat ik ben .
en ik hoor ook , als je hormoontjes neem dat je 1 a 2 CM kleiner word als je MtF bent .

is vanwege je ruggengraat dat de schijf tussen de ruggenwervel of zo afneem ( wat ik eens had gelezen )
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding