Is er hoop?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Is er hoop?

Bericht door Anon20180730 »

och ja al dat vergelijk met cis of wat anderen van me vinden, je kunt er knap ongelukkig van worden. Er zijn ook mooiere en succesvollere transen.. en de buurman heeft groener gras en een grote auto en een nog mooiere vrouw dan jij bent.. Misschien ligt ie volgend jaar wel in een scheiding of ben ik doodziek en jij verliefd, weet ik veel..
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Is er hoop?

Bericht door Veronica »

Irene schreef:och ja al dat vergelijk met cis of wat anderen van me vinden, je kunt er knap ongelukkig van worden. Er zijn ook mooiere en succesvollere transen.. en de buurman heeft groener gras en een grote auto en een nog mooiere vrouw dan jij bent.. Misschien ligt ie volgend jaar wel in een scheiding of ben ik doodziek en jij verliefd, weet ik veel..
Ook al heeft de buurman groenere gras en grotere auto, wie weet ben jij alsnog gelukkiger dan hij :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Is er hoop?

Bericht door Robyn »

ik maak mezelf heel erg druk over het feit dat ik met mn bijna 26 jaar, testosteron al heel wat schade aan mn gezicht heeft kunnen doen ten opzichte van toen ik 20 was :( al zie ik waarschijnlijk veel te veel de negatieve dingen. linkje met foto: clickie. Ook twee hele diepe horizontale rimpels op mn voorhoofd, bah.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Is er hoop?

Bericht door Fay »

Het vergelijken zit in de mens (vooral ego meer niet - waar je ook geen donder aan hebt) maar vergeet dan ook niet te vergelijken met de andere kant van de medaille, helemaal stoppen met vergelijken geeft natuurlijk de meeste rust:)

goed, ook ik heb - net zoals de meeste jongere ouderen jongere, mijn testosteronschade , dat dat gevoelig ligt is omdat je gewoon niet meer als man wil worden gezien, toch weer die buitenwereld die eea voor je lijkt te bepalen, dat blijft nog wel; even meespelen denk ik, totdat je blij met jezelf bent zoals je bent

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 28 mar 2014, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Is er hoop?

Bericht door Anon20180730 »

@Meow8, je verhaal is waar maar je bent een trans.. geen cis. Je kunt de klok ook niet terugdraaien en niet vooruit zetten. Je kunt hooguit in het hier en nu iets proberen te veranderen in een gewenste richting. Voor de rest 'be happy & proud', want anders ben je m.i. dubbel ongelukkig.. :fpalm:
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Is er hoop?

Bericht door Lise »

Er worden altijd hele goede adviezen gegeven op dit forum hoe je zou moeten denken (ik doe er zelf lekker hard aan mee de laatste tijd), maar het is, voor mij althans, niet iets dat zich echt laat sturen.

Ik weet dat ik niet jaloers moet zijn op een doodnormale gemiddelde vrouw in de AH, omdat het niet productief is en je er zelf ongelukkig van wordt, maar ik ben het toch. Ik weet dat je niet te kritisch naar jezelf in de spiegel moet kijken, met name naar dingen die nou eenmaal zo zijn, die kaaklijn of die neus, maar ik doe het toch. Ik weet dat "als ik vroeger misschien dat en dat gedaan had, was ik nu dat en dat" de snelste manier is om je dag te verpesten, maar ik denk het soms toch. Ik weet dat negatieve gevoelens je alleen maar in de put helpen, maar ik heb ze toch.

Misschien heb ik gewoon de heilge graal van je eigen gedachten kunnen sturen nog niet gevonden, ik hoop wel van harte dat ie bestaat.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Is er hoop?

Bericht door Anon20180730 »

ik erken hetgeen Lise schrijft voor mezelf maar al te goed, door de jaren heen heeft het me alleen niet geholpen.. integendeel.. maar goed ik weet dat adviezen veelal niet helpen.. zeker niet bij een trans, alleen ik hoop dat je er toch iets aan hebt :roll: ;)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Is er hoop?

Bericht door Fay »

Nog een adviesje dat nie zozeer te maken heeft met denken, maar met voelen, denken is vaak je gevoelens weg willen denken, hebben, beredeneren

Het wegberedeneren werkt niet, simpelweg erkennen dat je voelt wat je voelt is een sleutel, gevoelens komen en gaan ook, in een golfbeweging, dat is hoe de mens nu eenmaal in elkaar zit, ook wij:)

Je hoeft niet alle menselijke gevoelens te ontkennen van jezelf, je mag best ontevreden zijn met bepaalde zaken, maar realiseer je dat die gevoelens tijdelijk zijn, elk mens ze heeft en het heel normaal is

en dat wij net zoals ieder ander bevestiging nodig hebben is ook normaal, kan prettig zijn, zoals er vandeweek vond ik negatief met me geflirt werd zo gebeurde dat net ff positief, en dat doet gewoon even goed

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Is er hoop?

Bericht door Anon20180730 »

je hebt gelijk Fay en op 't moment heb ik het ook wel weer gehad met dat eeuwige gedoe over het uiterlijk.. (och ja.. dat laatste is gelukkig ook al weer zo'n gevoel dat komt en gaat).. ;)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Is er hoop?

Bericht door Fay »

...iets dat ik ook nog iets beter onder de knie moet zien te krijgen.... every day a litle better, vind het trouwens nie vreemd , niet geleerd hebben gevoelens toe te staan al was het maar omdat dat nie eens lukte door de testo

ach, mooi willen zijn hoort er gewoon bij

Fay