Wat moet ik doen?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Creep-mouse
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2014, 22:18
Gender: Anders

Wat moet ik doen?

Bericht door Creep-mouse »

Ik zit dus al heel lang met de vraag ik weet niet of ik dat hier moet stellen of ergens anders maar dat merk ik wel

Toen ik klein was (ja daar gaan we weer) heb ik me altijd een jongen gevoeld.
Toen me lichaam begon te veranderen werd ik razend en verdrietig, wist er maar geen raad mee.
Ik ging altijd om met jongens en was jaloers dat ik niet zo als hun was, en kon maar niet begrijpen waarom zij wel een jongetje waren en ik niet. Want een meisje was ik niet. Ik werd ook gepest door andere meisjes dat ik met autootjes en Lego speelden en niet met poppen en barbies. Door dat gepest ben ik dat wel gaan doen maar vond het nooit wat aan.
Maar goed waar was ik ? Ik ging uiteindelijk naar me moeder toe en zei er zonder bij na te denken het volgende:

Mam die zoon die je zo graag gehad zou willen hebben zou ik wel eens geweest kunnen zijn.
(op 8,5 jarig leeftijd) Ze keek me een uur lang niet aan dus dacht zeg maar dat het een grapje was.
Vanaf dat moment heb ik het er nooit meer over gehad met iemand tot dat:

Een jongen op mijn school ging liegen dat hij in het verkeerd lichaam is geboren, want meneer wou aandacht.
Hij heeft ook toe gegeven dat het gelogen was, ik was razend want dat deed me zoveel pijn omdat ik er zelf niks mee kan althans dat denk ik. Want een vriendin van me zegt je leeft voor jezelf en niet voor anderen jij mag ook gelukkig zijn.

Wat vinden jullie wat ik moet doen?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Fay »

Geen id, lullig ook, maar wat is precies je vraag?

Wat denk of vindt je dat je moet doen en waarom?

Fay
Gebruikersavatar
Creep-mouse
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2014, 22:18
Gender: Anders

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Creep-mouse »

Of ik voor uit moet komen dat ik liever een jongen ben of dat ik dat niet moet doen

En zou graag wat willen horen van mensen met eigen ervaringen dat zou ook wel fijn zijn
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Fay »

Het lijkt mij sowieso verstandig daar over te gaan praten met iemand die je vertrouwd, als je het werkelijk zo diep voelt dan kan je daar eigenlijk vroeg of laat niet omheen, maar neem de tijd om te bedenken wat je wil gaan zeggen en tegen wie

Je zou hier ook voorzichtig kunnen beginnen :)

Fay
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Alice »

Niemand kan zeggen wat je MOET doen. Er kan alleen een richting, advies gegeven worden en het is aan jou om te bezien of dit de juiste is en wat je daarmee doet.
Zou hier het forum eens doorspitten mogelijk kom je gegevens tegen die jou raken. Een optie is ook ga eens naar FtM gespreksgroep en vraag daar zoveel mogelijk.

Een bekend gender kwaaltje, bij de een werd het niet gewaardeerd als er met poppen gespeeld werd na een zekere leeftijd bij de ander werd het niet gewaardeerd als die de poppen verbrande.

Ik weet niet in welke context je vriendin sprak “je leeft voor jezelf en niet voor anderen jij mag ook gelukkig zijn.”maar gelijk heeft ze.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door jacqueline »

tja....zo iemand maakt het voor jou niet makkelijker op. Ik zou deze jongen in ieder geval geen contact meer mee wensen en eerst met bv de docent onder 4 ogen gaan praten. Zeker nu nog niet aan de klas vertellen.
Gebruikersavatar
frencis
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mar 2013, 09:38
Gender: Transgender

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door frencis »

hoi hoi

je zou eens op bezoek kunnen gaan bij een t&t middag voor jongeren
ik weet niet waar je woont en hoeveel groepen er door nederland zijn
maar ik weet dat eindhoven een 2 maandelijkse bij eenkomst heeft
voor jongeren

je bent dan bij lot genoten en misschien kom je dan tot bepaalde conclusies
er over praten en er na luisteren doet heel veel

groetjes

Frencis
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Alice »

@ Frencis,

De T&T voor wat ouderen is zeer vrouw gericht waren mijn indrukken, een FtM zou zich daar geheel niet thuis gevoeld hebben. Een T&T groep voor, jongere, mannen vanuit de T&T verbaast mij iets.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Creep-mouse
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2014, 22:18
Gender: Anders

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Creep-mouse »

Alice schreef: Een optie is ook ga eens naar FtM gespreksgroep
Waar en hoe kan dat ?
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Britta »

ik denk dat je vriendin zeker een punt heeft: je leeft inderdaad niet voor andere en ook jij hebt het recht om gelukkig te zijn.

Natuurlijk leef je samen met andere en je zal daar rekening mee moeten houden. Maar jouw omgeving wordt nooit echt gelukkig, als jij dat niet kan zijn.
En ik denk dat het goed is voor je om erover te gaan praten, met je omgeving en met andere. Je hoeft het naar je omgeving ook niet zelf gelijk te brengen dat jij je meer een jongen voelt. Je kan ook met ze gaan praten over wat gender nu is en wat we verwachten van mannen en vrouwen. Dan houdt je het nog een beetje algemeen en kan je goed de stemming pijlen.

En, misschien is het nu inderdaad wel eerst veilig om met mensen te praten die je ervaringen delen, maar wat verder af van je staan.

Maar een ding is altijd duidelijk: je moet niks en je mag heel veel. De keuze die je gaat maken, moet jouw eigen vrije keuze zijn. En het enige wat je 'moet' is leven en hoe je dat invult is aan jou.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them