Intake!!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Intake!!

Bericht door Cait »

ik hoop niet helemaal off topic te gaan, maar kon het nergens vinden op het forum.
na de intake, moest ik zo'n 7 maanden wachten. na die 7 maanden begon mijn diagnose. Sindsdien zit ik geloof ik al op mijn...8ste of 7e gesprek uit mijn hoofd geloof ik. We hebben het ook geloof ik over alles gehad bij het VUmc. We zijn geloof ik nu eindelijk knopen doorhakken voor groenlicht etc. maar ik vraag me af, hoeveel diagnose gesprekken hebben jullie gehad voor groen licht. want ik heb het idee dat ik wel heel lang bezig ben vergeleken met vele.

liefs Cait
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Intake!!

Bericht door Veronica »

Caitlyn schreef:ik hoop niet helemaal off topic te gaan, maar kon het nergens vinden op het forum.
na de intake, moest ik zo'n 7 maanden wachten. na die 7 maanden begon mijn diagnose. Sindsdien zit ik geloof ik al op mijn...8ste of 7e gesprek uit mijn hoofd geloof ik. We hebben het ook geloof ik over alles gehad bij het VUmc. We zijn geloof ik nu eindelijk knopen doorhakken voor groenlicht etc. maar ik vraag me af, hoeveel diagnose gesprekken hebben jullie gehad voor groen licht. want ik heb het idee dat ik wel heel lang bezig ben vergeleken met vele.

liefs Cait
Bij mij was het na 4 gesprekken wel duidelijk maar bij de 5de was er een telefonisch gesprek met mijn moeder over mij (ze kon niet bij zijn helaas) en bij de 6de was meer voor de formaliteit.

6 gesprekken en 1 week na de 6de alle onderzoeken en met de hormonen naar huis, maar het kan weleens voorkomen dat het VU vindt dat er meer gesprekken nodig zijn zoals bij jouw het geval is.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Intake!!

Bericht door Mike78 »

Willen ze altijd een gesprek met je moeder? Ik vind soms de verschillen ook groot.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Intake!!

Bericht door Veronica »

Brammer schreef:Willen ze altijd een gesprek met je moeder? Ik vind soms de verschillen ook groot.
Ze willen een gesprek met iemand die jouw lang kent maar als dat helemaal onmogelijk is hoeft dat niet.

In mijn geval kent mijn moeder mij het langst en omdat ik mijn jeugd voor mij 10de haast niet meer kan herinneren, vroegen zij dat aan haar in die gesprek.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Intake!!

Bericht door Mike78 »

Ok, bedankt.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Intake!!

Bericht door Nathan90 »

Niet perse het langst hoor. Goed kennen kan ook (verschilt per psych waarschijnlijk)

Ik heb mijn vader meegenomen maar ze dacht eigenlijk dat ik mijn partner zou meenemen. (We kennen elkaar bijna 8 jaar waarvan ruim 3.5 jaar samen) Maar aangezien hij zelf ftm is vond ik het nogal een vreemde keuze van haar ;)
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Intake!!

Bericht door Cait »

Ik had bij het 5e gesprek mijn moeder mee genomen (mijn vader kon toen niet die wou ook komen). dan vraagt de psycholoog veel aan haar, het was voor mij nog al een emotioneel gesprek. Mijn moeder had het gevoel dat ik haar niet vertrouwde dat ik vroeger nooit mijn genderdysforie heb verteld, als of ze een slechte moeder is.
ook was mijn beste vriendin mee, het 3e gesprek geloof ik, met haar heb ik in de wieg gelegen en haar moeder en mijn moeder zijn beste vriendinnen, dus we kennen elkaar heel lang. In dat gesprek werd vooral veel aan mij gevraagd en dan teruggekoppeld naar haar.