onverwacht de bel

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: onverwacht de bel

Bericht door Arike »

Ik was er heel dubbel in, tijdens mijn studietijd......
In mijn studentenhuis maakte ik wel dankbaar gebruik van de niet storen bordjes die daar al jaren hingen ;) ;)
Aan de andere kant ging ik wel gewoon de stad in om dameskleding en schoenen te kopen en te passen....
Nooit een huisgenoot tegengekomen..... Misschien achteraf wel jammer, anders was ik misschien wel jaren eerder uit de kast gekomen :roll:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: onverwacht de bel

Bericht door Aster »

Mwoah....tjah....ach....hmmmmmzz....ja, ik vind het vervelend als 's morgens de deurbel gaat en ik zonder een spoor make up, met mijn haar alle kanten uit en in een huispak open moet doen.....maar desalniettemin word ik alsnog met 'mevrouw' aangesproken.
Dat scheelt dan weer....maar genant vind ik het wel ja. Pakjesbezorger of wie het dan ook maar mag zijn.

Paar weken geleden had ik mijn overbuurman onverwacht op bezoek terwijl ik dus geen make up ophad, in een huispak liep enz....en die zei opeens:

"Heee? Nu pas zie ik dat je half indisch bent, aan je ogen!"
Zonder oogmake up wel te verstaan..maar een week daarvoor werd ik tijdens het uitgaan door een mij bekende valse nicht beticht van het dragen van valse wimpers.

Iiiiiiiiik?? Valse wimpers??? JAMAIS!

Al met al bedacht ik me dus.....dat ik misschien mijn (toch al) lichte oogmake up aan moet passen.

Geen extra volume mascara meer dus.

Soms heb je iets aan onverwachte met/zonder make up situaties.
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: onverwacht de bel

Bericht door TheGirl »

Ik reageer niet op de bel, tenzij er vantevoren een afspraak gemaakt is.
Verder is dit bij iedereen zo eerst een afspraak dan komen. Er komt hier niemand zomaar aan de deur en bij mensen die ik ken ook niet bij iedereen geld op afspraak.
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: onverwacht de bel

Bericht door Jeste »

De deurbel doet het niet eens. Alleen bij de ingang van het trappenhuis kan er aangebeld worden. Ik reageer er niet op. Onverwacht bezoek, dat kan niet goed zijn.
In een vorige woning kwam er wel eens een verslaafde, die een paar verdiepingen hoger woonde, aan de deur als hij z'n eigen deur achter zich dicht had getrokken en de sleutel binnen had laten liggen. Vroeg hij om stoel om dan via een bovenraam met een bezemsteel de deur open te maken. En dan daarna nog een pilsje vragen....
In m'n huidige woning, toen de deurbel het nog deed, had ik een keer een oud-collega aan de deur. Toen deed ik eigenlijk al niet meer open, maar ik stond toevallig bij de deur en door het geribbelde glas dacht ik iemand anders te zien. Die oud-collega zat in geldproblemen en ging bij mij om geld vragen. Daar doe ik niet aan mee.

Ik reageer dus niet op de bel. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er iemand met goede bedoelingen onverwacht kwam zonder dat ik daarvan via de telefoon had gehoord.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: onverwacht de bel

Bericht door Arike »

Aster schreef:Zonder oogmake up wel te verstaan..maar een week daarvoor werd ik tijdens het uitgaan door een mij bekende valse nicht beticht van het dragen van valse wimpers.

Iiiiiiiiik?? Valse wimpers??? JAMAIS!
Hmmm tijdje terug een collegaatje: "wat een mooie nagels heb jij!! lijken wel echte nepnagels"

:? :roll:
TheGirl schreef:Ik reageer niet op de bel, tenzij er vantevoren een afspraak gemaakt is.
Verder is dit bij iedereen zo eerst een afspraak dan komen. Er komt hier niemand zomaar aan de deur en bij mensen die ik ken ook niet bij iedereen geld op afspraak.
Zo'n strikt regime heb ik niet... maar onverwachts bezoek is zelden goed nieuws... laatst nog de buurvrouw... op zich een heel aardig mens... vroeg me wanneer ik eens de boom in mijn achtertuin ging kappen... gaf zoveel overlast ... :shock: 8-)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: onverwacht de bel

Bericht door Hedwich »

Bij mij is uit bed eigenlijk binnen een halfuur in vol ornaat. Dat vind ik ook gewoon aangenaam voelen. Hoewel ik er minder behoefte aan heb nu ik steeds vrouwelijker word door de HRT. Alleen soms kom ik onder de douche weg en dan ga ik in de keuken de geiser uitdoen. Dan zou je vanaf de galerij gedurende 2 seconden mij zonder haarwerk kunnen zien, maar ik zit op 1 na achteraan, en de Marokkaanse buren achteraan hebben de gewoonte om nooit bij anderen naar binnen te kijken bij het passeren (zoals Nederlanders automatisch wel doen).
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: onverwacht de bel

Bericht door Arike »

Hedwich schreef:Bij mij is uit bed eigenlijk binnen een halfuur in vol ornaat. Dat vind ik ook gewoon aangenaam voelen. Hoewel ik er minder behoefte aan heb nu ik steeds vrouwelijker word door de HRT. Alleen soms kom ik onder de douche weg en dan ga ik in de keuken de geiser uitdoen. Dan zou je vanaf de galerij gedurende 2 seconden mij zonder haarwerk kunnen zien, maar ik zit op 1 na achteraan, en de Marokkaanse buren achteraan hebben de gewoonte om nooit bij anderen naar binnen te kijken bij het passeren (zoals Nederlanders automatisch wel doen).
Dan ben ik vast een echte Nederlandse 8-)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: onverwacht de bel

Bericht door Hedwich »

Arike schreef:Dan ben ik vast een echte Nederlandse 8-)
ik ben op de fiets wel eens de bosjes ingereden toen ik probeerde achterom te kijken om te zien wat mensen op hun megaflatscreen aan het kijken waren... :oops:
Willy
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:24
Gender: Anders
Locatie: Elburg

Re: onverwacht de bel

Bericht door Willy »

ik ben op de fiets wel eens de bosjes ingereden toen ik probeerde achterom te kijken om te zien wat mensen op hun megaflatscreen aan het kijken waren...
Lol :D

Heden schrik ik steeds van de bel, heb hem zachter gezet...
Mijn skinny-spijkerbroek hou ik nog wel aan, zo ook mijn armbandjes en zo... zover ben ik al ;)
Het lijkt me heerlijk om gewoon jezelf te zijn, en dan de deur open kunnen doen.
Er zijn zoveel factoren die me dat tegen houd.... maar weetje.... soms komen wensen wel uit ;)
My life just out of the closet ...
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: onverwacht de bel

Bericht door Judiana »

heb maar besloten om rigoreus de bel er af te zetten...
Plaats reactie