Relaties

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Relaties

Bericht door Veronica »

Aafke schreef:
intrans schreef: Zijn ouders zijn gescheiden, moeder niet-moslim, vader nog wel en mag ik helemaal niet zien.
Ik heb zijn moeder en oma gezien en me gewoon voorgedaan als cis.
Als zijn familie erachter komt dat ik trans ben dan is hij daar niet meer welkom waarschijnlijk.
Zijn moeder zou het heel misschien accepteren maar ze praat nu al volop over kinderen en zwanger worden etc.
Op deze manier wilde ik geen relatie hebben,ik zou mijzelf niet recht in de ogen durven kijken.Je bedriegt niet alleen jezelf maar ook een ander.Ik begrijp dat je niet de nadruk wil leggen op je trans zijn en dat je gewoon als een girl wil worden gezien maar dit gaat iets te ver.Maar aan de andere kant dat zijn moeder al gelijk begint over kinderen is ook idioot,zo dwing je je kinderen tot iets wat ze misschien niet eens willen.Sorry als ik in zo'n situatie zat had ik gelijk gezegd dat ik geen geboren meisje ben want ik wil mijzelf niet voor de gek houden maar ook een ander niet.Ze moeten houden om wie jij bent en niet om wat zij denken dat jij bent.
Soms kun je niet de waarheid zeggen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Venka »

Veronica schreef:
Aafke schreef:
intrans schreef: Zijn ouders zijn gescheiden, moeder niet-moslim, vader nog wel en mag ik helemaal niet zien.
Ik heb zijn moeder en oma gezien en me gewoon voorgedaan als cis.
Als zijn familie erachter komt dat ik trans ben dan is hij daar niet meer welkom waarschijnlijk.
Zijn moeder zou het heel misschien accepteren maar ze praat nu al volop over kinderen en zwanger worden etc.
Op deze manier wilde ik geen relatie hebben,ik zou mijzelf niet recht in de ogen durven kijken.Je bedriegt niet alleen jezelf maar ook een ander.Ik begrijp dat je niet de nadruk wil leggen op je trans zijn en dat je gewoon als een girl wil worden gezien maar dit gaat iets te ver.Maar aan de andere kant dat zijn moeder al gelijk begint over kinderen is ook idioot,zo dwing je je kinderen tot iets wat ze misschien niet eens willen.Sorry als ik in zo'n situatie zat had ik gelijk gezegd dat ik geen geboren meisje ben want ik wil mijzelf niet voor de gek houden maar ook een ander niet.Ze moeten houden om wie jij bent en niet om wat zij denken dat jij bent.
Soms kun je niet de waarheid zeggen.
Waarom niet dan,dat doe ik altijd of dat nu hier is of elders in mijn leven.Ik ga anderen niet voor de gek houden of ze voor liegen omdat zij het graag anders willen zien.Nee nooit zal ik dat doen,sommige mensen kunnen de waarheid niet verdragen maar ik ga er ook geen doekjes om winden.Met waarheid vertellen bedoel ik niet dat je anderen moet kwetsen want dat wil ik niet maar sommige mensen zijn zo labiel als je ze de waarheid vertelt of vertelt waar het op staat dat ze gelijk beledigt en gekwetst zijn.Ik zelf vind dat ik een sterke persoonlijkheid heb en heel veel mensen hebben daar moeite mee omdat zij daar niet tegen kunnen.Mijn chef heeft mij wel eens gezegd dat ik als enige medewerker niet aaibaar ben oftewel ik ben niet vormbaar voor een werkgever in iets wat zij graag willen zien.Ik heb nu eenmaal geen spring mentaliteit maar helaas de maatschappij zit vol met mensen die maar al te graag springen voor een ander en dat begint al bij ons koningshuis en gaat helemaal door tot onder aan de sociale ladder.

Stel dat ik in een situatie kom als hier boven en ik mag niet zeggen wie ik ben of iets moet verborgen blijven dan heeft die jongen/vader/moeder/wie dan ook echt dikke pech.Als ik een relatie krijg met iemand dan sta ik er op om de ouders te ontmoeten want dat is een deel van mijn partner en dat wil ik leren kennen en als dat niet kan door geloof,afkomst,etc omdat ik trans ben dan kan mijn partner echt gaan.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Merel77 »

De waarheid is dan dat je eigenlijk een vieze gore tranny bent?

[mod mode on]
Dit hele draadje toont een wat hoge mate van irritatie, maar dit is niet aanvaardbaar, Merel.
Beschouw dit als een formele waarschuwing.
Eva
[mod mode off]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Anon20180501 »

Aafke schreef;
Ze moeten houden om wie jij bent en niet om wat zij denken dat jij bent.
Ik denk er net zo over Aafke, alleen jij zegt het iets mooier.

x Daniéla
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Venka »

Merel77 schreef:De waarheid is dan dat je eigenlijk een vieze gore tranny bent?
Dat is helemaal niet zo,dus als je de voor de waarheid kiest boven leugen ben je een gore tranny tsss,zieke mensen lopen er hier rond.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Merel77 »

intrans schreef:Ik heb nu wat met een Arabische hetero jongen en zijn familie mag ook niks weten.
Hij weet het zelf wel en heeft er verder 0,0% moeite mee.
Ik vind het niet zo erg om het niet te vertellen tegen zijn familie.
Je hebt ook iets met die jongen, niet met de familie.
Het lijkt me wel een lastige situatie als jullie eenmaal een poosje bij elkaar zijn en jullie willen ook een toekomst samen. Dan zal die jongen toch wel moeten weten waar hij staat denk ik.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Venka »

Daniéla schreef:
Aafke schreef;
Ze moeten houden om wie jij bent en niet om wat zij denken dat jij bent.
Ik denk er net zo over Aafke, alleen jij zegt het iets mooier.

x Daniéla
Dank je Daniéla maar zo zie ik het alleen de mensheid niet,jammer.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Merel77 »

Aafke schreef:
Merel77 schreef:De waarheid is dan dat je eigenlijk een vieze gore tranny bent?
Dat is helemaal niet zo,dus als je de voor de waarheid kiest boven leugen ben je een gore tranny tsss,zieke mensen lopen er hier rond.
Je gebruikt het woord waarheid (doen er wel meer hier). Maar je vergeet daarbij wel even dat je de waarheid helemaal niet in pacht hebt. De ''Waarheid'' zeggen is gewoon een kutsmoes om bot te doen.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Venka »

Merel77 schreef:
Aafke schreef:
Merel77 schreef:De waarheid is dan dat je eigenlijk een vieze gore tranny bent?
Dat is helemaal niet zo,dus als je de voor de waarheid kiest boven leugen ben je een gore tranny tsss,zieke mensen lopen er hier rond.
Je gebruikt het woord waarheid (doen er wel meer hier). Maar je vergeet daarbij wel even dat je de waarheid helemaal niet in pacht hebt.
Dat zeg ik toch ook nergens dat mijn waarheid alwetend of zo iets is.Je moet mijn woorden wel in het juiste licht lezen en niet je eigen visie er op los laten.Ik reageer op een quote en hoe ik het zou doen,hoe een ander dat doet moeten ze zelf weten en zal mij een zorg zijn.Van mij part liegen ze elkaar allemaal voor alleen ik zou het niet doen en dat verwacht ik ook van een partner.

Kijk daar gaan we weer,weer een domme discussie om niks,is begrijpend lezen zo moeilijk hier op dit forum.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Relaties

Bericht door jacqueline »

in relaties zal je eerlijk moeten zijn. Beter dat een relatie meteen klapt voordat een of beide verliefd worden. Als je eerst verzwijgt dat je trans bent en ze komen er jaren later achter en je hebt met die persoon ik weet niet wat opgebouwd dan gaat het pijn doen....heel veel pijn. Verzwijgen is dus het slechtste wat je kan doen.