Relaties

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Venka »

jacqueline schreef:in relaties zal je eerlijk moeten zijn. Beter dat een relatie meteen klapt voordat een of beide verliefd worden. Als je eerst verzwijgt dat je trans bent en ze komen er jaren later achter en je hebt met die persoon ik weet niet wat opgebouwd dan gaat het pijn doen....heel veel pijn. Verzwijgen is dus het slechtste wat je kan doen.
Als ik kon liken,dan was dit het wel.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Merel77 »

Aafke schreef: Dat zeg ik toch ook nergens dat mijn waarheid alwetend of zo iets is.Je moet mijn woorden wel in het juiste licht lezen en niet je eigen visie er op los laten.Ik reageer op een quote en hoe ik het zou doen,hoe een ander dat doet moeten ze zelf weten en zal mij een zorg zijn.Van mij part liegen ze elkaar allemaal voor alleen ik zou het niet doen en dat verwacht ik ook van een partner.

Kijk daar gaan we weer,weer een domme discussie om niks,is begrijpend lezen zo moeilijk hier op dit forum.
Hmmm... Je herhaalt anders doodleuk wat je daarvoor ook al zei: "Wat een ander doet moet ie zelf weten," "Van mijn part lieg je," nou dan denk je wel dat je de waarheid in pacht hebt hoor. Je bent er van overtuigd dat het liegen is. Intrans is toch echt een meisje hoor. Volgens mij kan intrans er beter over praten met lotgenoten die er ook vroeg bij waren want hier kom je niet verder mee.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Relaties

Bericht door Fay »

Mijn id, als men het al niet aan me ziet bij voorbaat:tell it like it is

Haakt men dan af, bespaar je jezelf een hele hoop gelazer, en , ben je iig trouw aan jezelf, je bent wat je bent en daar hoef je je niet voor te schamen naar mijn id

Fay
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Venka »

Merel77 schreef:
Aafke schreef: Dat zeg ik toch ook nergens dat mijn waarheid alwetend of zo iets is.Je moet mijn woorden wel in het juiste licht lezen en niet je eigen visie er op los laten.Ik reageer op een quote en hoe ik het zou doen,hoe een ander dat doet moeten ze zelf weten en zal mij een zorg zijn.Van mij part liegen ze elkaar allemaal voor alleen ik zou het niet doen en dat verwacht ik ook van een partner.

Kijk daar gaan we weer,weer een domme discussie om niks,is begrijpend lezen zo moeilijk hier op dit forum.
Hmmm... Je herhaalt anders doodleuk wat je daarvoor ook al zei: "Wat een ander doet moet ie zelf weten," "Van mijn part lieg je," nou dan denk je wel dat je de waarheid in pacht hebt hoor. Je bent er van overtuigd dat het liegen is.
Niet de waarheid vertellen is liegen en dat heeft niets met wijsheid in pacht te maken,dat weet iedereen,EINDE discussie hier over!!!!
Merel77 schreef:Intrans is toch echt een meisje hoor. Volgens mij kan intrans er beter over praten met lotgenoten die er ook vroeg bij waren want hier kom je niet verder mee.
Dat klopt maar wel een meisje met een niet meisjes verleden en dat zeg ik niet om te kwetsen of bot te doen!!! en daarom zit je met het probleem wat vertel ik wel en wat niet en wat laten we maar zoals anderen dat denken.Ik zou toch voor de waarheid gaan want het gaat wel om een relatie en mensen voor de gek houden kan niet in een relatie. Achteraf vertellen kan voor veel meer problemen zorgen dan wat je wilt.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Merel77 »

Aafke schreef:...EINDE discussie hier over!!!!
:roll:
Zo, we hebben een nieuwe mod. :o Maar misschien is dit toch wel het enige wat je hebt gezegd waar ik het soort van mee eens kan zijn.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Barbarella »

Het is iemands eigen keuze om het te vertellen ja of nee.

En dat is de enige waarheid* 1). Het idee dat je anderen kan vertellen wat ze mogen zeggen is leugen die jezelf verteld.

Een leugenaar herhaald zichzelf meestal.

De domheid die ik hier tegenkom is kwetsend.

Barbarella

* 1) Deze opmerking is cynisch.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Relaties

Bericht door Veronica »

Barbarella schreef:Het is iemands eigen keuze om het te vertellen ja of nee.

En dat is de enige waarheid* 1). Het idee dat je anderen kan vertellen wat ze mogen zeggen is leugen die jezelf verteld.

Een leugenaar herhaald zichzelf meestal.

De domheid die ik hier tegenkom is kwetsend.

Barbarella

* 1) Deze opmerking is cynisch.
+1

Ten eerste, hij weet dat en dat heeft intrans al zelf gezegd, verder voelt zij zich een vrouw, als zij door het leven wilt als een vrouw en mensen hebben het niet door, waarom zou je in vredesnaam ineens zeggen "hey, ik lijk en voel mij een vrouw maar was ooit een man" sorry hoor maar niet iedereen wil die stempel op de voorhoofd hebben, de meeste komen er niet vanaf hoe graag zij het ook willen, als ik ooit dat geluk mag hebben dan zou mijn man het wel mogen weten maar de rest niet, dan krijg je die stempel en dat hoef ik dan niet.

Ten tweede, het is haar relatie en haar keus, niemand heeft het recht om voor haar te beslissen hoe en wat, wij mogen een mening over hebben en dat hier vertellen maar het is haar leven en niet de onze, dat sommigen ermee te koop lopen dat ze trans zij, prima hun keus maar ik ga mensen niet lopen vertellen dat ik trans ben als zij het niet door hebben.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Anon20180501 »

Voor wat het waard is mijn mening hierover. Mensen die heel dicht bij mij staan mogen op het geschikte moment weten van mijn voorgeschiedenis. Ik ben dus geen stadsomroepster. :)
En dat doe ik voor mezelf want het is aan de geadresseerde of die mij accepteert zoals ik nu eenmaal ben, ...een herboren vrouw.
Ik zal me nooit Klakkeloos laten leiden door ervaringen en tips van anderen maar neem die wel ter harte, zo ook de vervelende gevolgen die zich kunnen voordoen als een partner dacht met een biovrouw van doen te hebben voordat de relatie 2 mensen 1 deed worden in al haar facetten.

x Daniéla

Ps. ieder heeft eigen ideeën hierover en ongeacht welke, ik respecteer die.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Relaties

Bericht door Arike »

{mod modus}
Let op jullie taalgebruik svp, ik kan dit draadje niet realtime monitoren, maar waarschuwingen of bans ivm overtreden forumregels kunnen ook achteraf volgen!
{/mod modus}
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Relaties

Bericht door Barbarella »

Arike schreef:{mod modus}
Let op jullie taalgebruik svp, ik kan dit draadje niet realtime monitoren, maar waarschuwingen of bans ivm overtreden forumregels kunnen ook achteraf volgen!
{/mod modus}
Dat snap ik Arike.

Maar zou je ook een ietsie pietsie tienie wienie kunnen modden tegen mensen die vinden dat ze de enige waarheid verkondigen, en vinden dat ze kunnen bepalen of een topic open of gesloten is, en een bevelendende toon in hoofdletters aanslaan naar andere forum leden.


Barbarella
Na mij de zondvloed!