Pas ik nou in een hokje of niet?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Marci
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 feb 2014, 15:08
Gender: Androgyne

Re: Pas ik nou in een hokje of niet?

Bericht door Marci »

Hi Fay,

Zal het moeten ervaren... Dit is wat mijn gevoel me op dit ogenblik ingeeft. Mensen mogen me wat mij betreft een vreemde eend in de bijt noemen!;)

In mijn geval denk ik (als dat mogelijk is) niet meteen te willen gaan kiezen voor de meest rigoureuze en snelle HRT-transitie, misschien wel met minder Androcur i.v.t. de normale hormonale gangbare mix HRT MTF ) Dit zal mijn proces MTF mede ook langzamer doen laten gaan. Extra voordeel is, althans waar ik op hoop, dat mijn vrouw op deze manier meer tijd krijgt om eraan te gaan wennen. Het klinkt inderdaad misschien allemaal wat theoretisch, maar ik probeer gewoon het voor mij beste scenario te vinden:)

Graag zou ik door HRT mijn brein F85% - M15% willen laten matchen, waardoor ik emotioneler kan worden. Wat er lichamelijk met mij gebeurt, is voor mij van secundair belang. (maar dat had ik al eens te berde gebracht bij mijn introductie van vorige week: Al heel lang geleden besefte ik dat..;)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Pas ik nou in een hokje of niet?

Bericht door Fay »

Hi

Snap het wel, je wil ene plan hebben, mij ervaring is alleen dat er van dat plan zomaar ineens heel weinig terecht kan komen

Slowly slowly is ook mijn devies, tijd nemen, alleen, weer mijn ervaring, if the hormones kicks in, and it feels dam right,wil je nie meer wachten ;)

langzaamaan vinden ze bij vu ook heel fijn:)

Fay
Marci
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 feb 2014, 15:08
Gender: Androgyne

Re: Pas ik nou in een hokje of niet?

Bericht door Marci »

Dam right?;) Dus jij zegt dat de hormonen je meteen al gelukkig maken? Ook MET Androcur? da's nou juist het middel waar ik bang voor ben: optredende vermoeidheid, down-gevoelens etc. (als ik de verhalen van iedereen moet geloven) Overigens schijnt de eerste 4-6 maanden ook een roller-coaster te zijn, maar daarna zou je je beter moeten gaan voelen...
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Pas ik nou in een hokje of niet?

Bericht door Veronica »

Marci schreef:Dam right?;) Dus jij zegt dat de hormonen je meteen al gelukkig maken? Ook MET Androcur? da's nou juist het middel waar ik bang voor ben: optredende vermoeidheid, down-gevoelens etc. (als ik de verhalen van iedereen moet geloven) Overigens schijnt de eerste 4-6 maanden ook een roller-coaster te zijn, maar daarna zou je je beter moeten gaan voelen...
Maar dat verschilt per persoon, zo heb ik dan weer helemaal geen last van.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Pas ik nou in een hokje of niet?

Bericht door Fay »

Marci schreef:Dam right?;) Dus jij zegt dat de hormonen je meteen al gelukkig maken? Ook MET Androcur? da's nou juist het middel waar ik bang voor ben: optredende vermoeidheid, down-gevoelens etc. (als ik de verhalen van iedereen moet geloven) Overigens schijnt de eerste 4-6 maanden ook een roller-coaster te zijn, maar daarna zou je je beter moeten gaan voelen...
Nee, ik zeg alleen dat als je eenmaal de smaak te pakken hebt,als eea op zijn plaats begint te vallen, de neiging hebt om de remmen los te laten, althans, zo ervaar ik het, komt vaker voor

Met andro, i dont know hoe dat bij je uitpakt, sommigen hebben er veel last van anderen minder tot niets

Voor velen geld denk ik wel, als de kogel eenmaal door de kerk is, is er geen houden meer aan, willen leven, ervoor willen gaan, na al die jaren opgesloten in je eigen lichaam

Fay
Misha
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mar 2014, 21:24
Gender: Trans FtM
Locatie: Tilburg

Re: Pas ik nou in een hokje of niet?

Bericht door Misha »

Ik zit hier ook wel een beetje mee. 'Ben ik wel mannelijk genoeg?' enzo. Maar ja, wie bepaald dat? Alleen jijzelf toch. Ik had ook altijd het idee dat veel transgenders het allemaal veel zekerder weten dan ik, maar inmiddels heb ik hier al wel gelezen dat dat niet zo is, en dat is wel een opluchting.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Pas ik nou in een hokje of niet?

Bericht door Fay »

Nee,wat dat betreft zitten we allemaal, transgender of nie, we zijn mensen net zoals alle andere mensen,vol met onze onzekerheden, menselijk dus, de vraag is alleen hoe je daarmee omgaat, soms is gewoon laten zijn wat is voldoende,en veel zelfacceptatie

Fay