Komende week voor het eerst uit de kast..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Lotte85
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 feb 2014, 19:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Lotte85 »

Meow8 schreef:Succes Lotte! Als je vragen of hulp nodig hebt, hoor ik het graag. Ik moet zelf het iedereen ook nog vertellen. Fam en vrienden, misschien kunnen we elkaar tips geven.
Dank je wel Meow8! Ik las net je introductieverhaal en herken heel veel in de weg die je hebt afgelegd en de gevoelens die je hebt en had. Het voelt erg fijn om anderen tegen te komen met ongeveer hetzelfde verhaal die ongeveer in dezelfde fase zitten. Ik zou het erg leuk en fijn vinden om elkaar hierin te steunen. Ik kreeg vandaag te horen dat de afspraak die ik met die vriendin had gemaakt voor morgen niet door kan gaan maar we hebben nu voor volgende week dinsdag afgesproken. Nog even wachten dus.. Hoe gaat het met jou op dit moment? Heb jij al een volgende stap in je hoofd wat je zou willen doen of met wie je het erover zou willen hebben?
Keep your head up, keep your heart strong
Gebruikersavatar
Lotte85
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 feb 2014, 19:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Lotte85 »

Sabrina schreef:Hoi Lotte, de eerste keer is het moeilijkste. Mijn eerste echte coming out was naar mijn beste vriendin. Ik had al een tijdje aangegeven dat ik ergens mee zat, maar dat ik het pas na onze examens zou vertellen. We zijn toen op een bankje gaan zitten en ik had me voorgenomen niet weg te gaan voordat ik het had verteld. In een lang gesprek heb ik haar uiteindelijk zover gekregen dat ze de vraag stelde of ik me een meisje voelde. Later ging het gemakkelijke en voldeed een kort gesprek als ik met iemand was. Eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad. Omdat je haar nog zo kort kent is het moeilijker in te schatten hoe zij over het onderwerp denkt, maar mijn ervaring is dat het een hele opluchting is dat je er met vrienden over kunt praten. Veel succes!
Bedankt! Mooi voorbeeld en fijn om zo'n positieve ervaring te horen/lezen!
Keep your head up, keep your heart strong
Gebruikersavatar
Lotte85
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 feb 2014, 19:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Lotte85 »

Hey allemaal! Ik ben gisteren voor het eerst tegen mijn beste vriend en vandaag tegen mijn supervisor van werk uit de kast gekomen en dit is bij beide echt super goed gegaan! Ben heel opgelucht :D Ze waren allebei heel begripvol en steunend, en ook het vertellen ging beter dan ik van te voren dacht. Ze zullen er nog aan moeten wennen, zeker die vriend, maar het begin is in ieder geval goed. Leve zulke vrienden en supervisors! Wilde ik even met jullie delen ;) bedankt voor jullie hulp!
Keep your head up, keep your heart strong
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Veronica »

Dat is erg fijn om te horen dat het goed is gegaan, sowieso een flinke opluchting voor jouw :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Robyn »

Lotte85 schreef:Hey allemaal! Ik ben gisteren voor het eerst tegen mijn beste vriend en vandaag tegen mijn supervisor van werk uit de kast gekomen en dit is bij beide echt super goed gegaan! Ben heel opgelucht :D Ze waren allebei heel begripvol en steunend, en ook het vertellen ging beter dan ik van te voren dacht. Ze zullen er nog aan moeten wennen, zeker die vriend, maar het begin is in ieder geval goed. Leve zulke vrienden en supervisors! Wilde ik even met jullie delen ;) bedankt voor jullie hulp!
ik was de afgelopen tijd afwezig dus heb je berichtje aan mij nu pas gezien, sorry meid :(

Wat goed van je om die stap gezet te hebben. Ik kan niet voorstellen hoe spannend het zou moeten zijn geweest en wat fijn dat je zulke goede reacties hebt gehad. Dat moet echt een geweldig gevoel geven. :)

Ik zat zelf in een periode van totale stilstand dus ik moet mezelf er nog aanzetten om het mn vrienden te vertellen.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Lotte85
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 feb 2014, 19:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Lotte85 »

Meow8 schreef:
Lotte85 schreef:Hey allemaal! Ik ben gisteren voor het eerst tegen mijn beste vriend en vandaag tegen mijn supervisor van werk uit de kast gekomen en dit is bij beide echt super goed gegaan! Ben heel opgelucht :D Ze waren allebei heel begripvol en steunend, en ook het vertellen ging beter dan ik van te voren dacht. Ze zullen er nog aan moeten wennen, zeker die vriend, maar het begin is in ieder geval goed. Leve zulke vrienden en supervisors! Wilde ik even met jullie delen ;) bedankt voor jullie hulp!
ik was de afgelopen tijd afwezig dus heb je berichtje aan mij nu pas gezien, sorry meid :(

Wat goed van je om die stap gezet te hebben. Ik kan niet voorstellen hoe spannend het zou moeten zijn geweest en wat fijn dat je zulke goede reacties hebt gehad. Dat moet echt een geweldig gevoel geven. :)

Ik zat zelf in een periode van totale stilstand dus ik moet mezelf er nog aanzetten om het mn vrienden te vertellen.
Geeft niks Meow8, ik dacht al zoiets ;)

Het was inderdaad ongelofelijk spannend maar tegelijkertijd heb je ook zo'n grote drang om het te vertellen dat het er gewoon uit moet. Ik moest soms wel stoppen omdat ik moest huilen, maar het gevoel nu en achteraf is onbeschrijfelijk. Nu eigenlijk nog meer dan vlak erna. Het besef dat je jezelf kan zijn en je omgeving je daarin steunt voelt ongelofelijk warm en liefdevol.

Ik zou jou dat ook ontzettend gunnen. Ik vind het dan ook rot om te horen dat het bij jou even stilstaat. Je kan niks voorspellen maar wat ik van andere transgenders te horen krijg valt het vaak erg mee. Ik hoop dat je snel de kracht en moed vindt, en als je tips wil of steun dan ben ik er voor je (niet dat ik nu heel ervaren ben haha) :hug2:
Keep your head up, keep your heart strong
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Robyn »

Lotte dank je wel voor je woorden. Ik heb een aantal vrienden wel verteld dat ik een afkeer heb aan mn eigen lichaam. Gisteren was ik was ik heel dichtbij om een vriendin het te vertellen maar toch niet gedurfd uiteindelijk. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, ik ben bang dat het voor hen zo uit de lucht komt vallen.

Gisteravond nog met een heel goede vriend nog een gesprek gehad. Ook verteld waar ik mee zit, afkeer eigen lichaam, maar ik kon me niet ertoe zetten om de rest te vertellen. :( ik ben bang dat t koud op hun dak komt en ik weet niet hoe ik het moet brengen.
Groetjes,
Robyn
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Robyn »

Ik loop er nu heel erg tegenaan te hikken, ik wil het ze zo graag vertellen maar ik weet niet hoe te beginnen.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Veronica »

Meow8 schreef:Ik loop er nu heel erg tegenaan te hikken, ik wil het ze zo graag vertellen maar ik weet niet hoe te beginnen.
Gewoon de thema starten van bijv. weet je dat programma Hij is en Zij (kan een ander thema of programma zijn) en dan beetje uitleggen en dan gewoon zeggen.

Zelfs als je in tranen belandt, ga ervoor.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Komende week voor het eerst uit de kast..

Bericht door Freetouch »

Vaak kijken we ergens als een berg tegenop, maar als we het eenmaal gedaan hebben denk je had ik het maar eerder gedaan...
“good enough”