Logopedie

Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: Logopedie

Bericht door Naomi0000 »

Als ik er open over ben kan ik dat misschien wel eens doen, ja, lijkt me leuk! Tot die tijd zit ik nog een beetje vast in Friesland.
pieta
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2012, 22:00
Gender: Trans MtF

Re: Logopedie

Bericht door pieta »

Ik heb nu zo'n half jaar logopedie bij Barbara en wat mij aangaat niets dan lof! Toffe en heel bekwame vrouw!

Groetjes, Pieta
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Logopedie

Bericht door Jeste »

Dit topic bracht me op het idee om te gaan zoeken naar de mogelijkheid voor logopedie. Die stemaanpassing vind ik wel een heel belangrijk punt. Daar wil ik niet mee wachten, zeker omdat het volgens mij een lang proces is.
Ik was gaan zoeken naar logopediepraktijken bij mij in de buurt. Er zit er één vlakbij, dus daar had ik als eerste contact mee opgenomen.
Al snel kreeg ik een heel positief bericht terug. De logopediste behandelt op dit moment zelfs een transgender. Ik sta nu op de wachtlijst. Die is 3 tot 4 maanden. Goed dat ik me heb aangemeld.
Binnenkort nog even naar de huisarts voor een doorverwijzing. Dat zal geen probleem zijn, want zij werkt goed mee.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Logopedie

Bericht door Tyler »

Ik zou dat ik nu ook al kon beginnen maar dat heeft geen nut. Als ik aan de hormonen ga gaat mijn stem sowieso veranderen. De zwaarte van een stem is helaas niet het enige waarop beoordeeld wordt of iemand mannelijk of vrouwelijk klinkt. Daarnaast wil ik ook graag opnieuw zangles dan en als ik dat bij een logopedist doe wordt dat wel vergoed. Waarom is die wachtlijst zo lang?!?!?!?!?!
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Logopedie

Bericht door Arike »

Tyler schreef:Ik zou dat ik nu ook al kon beginnen maar dat heeft geen nut. Als ik aan de hormonen ga gaat mijn stem sowieso veranderen. De zwaarte van een stem is helaas niet het enige waarop beoordeeld wordt of iemand mannelijk of vrouwelijk klinkt. Daarnaast wil ik ook graag opnieuw zangles dan en als ik dat bij een logopedist doe wordt dat wel vergoed. Waarom is die wachtlijst zo lang?!?!?!?!?!
Ik vind 3-4 maanden ook best lang wachtlijst.... destijds was het bij mijn logopedist maar een paar weken
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Logopedie

Bericht door Tyler »

Het is echt onvoorstelbaar. Er zijn echt overal wachtlijsten tegenwoordig. Is er minder zorg of is er meer mis met mensen?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Logopedie

Bericht door Hedwich »

Wachtlijsten verschilt ook erg per plaats en behandelaar hoor! Als je weinig geduld hebt, loont het wellicht om meerdere logopedisten te benaderen.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Logopedie

Bericht door Tyler »

Eerst maar eens aan de testosteron en kijken wat dat met mijn stem doet. Ben bang dat logopedie tot die tijd nog niet veel nut heeft. :(
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Logopedie

Bericht door Jeste »

Het zal voor de meeste mensen niet nieuw zijn wat hier staat, maar misschien toch wel interessant om te lezen:

Afbeelding
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Logopedie

Bericht door Minne »

Hahaha dat stukje is echt heel erg herkenbaar, ik moet mezelf echt dwingen als ik op een vrouwelijke manier wil spreken of typen, de mannelijke manier is zo veel natuurlijker, logischer en gewoon, praktischer.