een goedbedoeld compliment....maar auw....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 1215
Lid geworden op: 17 jan 2014, 22:17
Gender: Transgender
Locatie: Eindhoven

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Lindsay »

Barbarella schreef:Ai dat is wel jammer.
\
Barbarella
Je leert er mee omgaan en nu je kan het wel raden zeker..........................
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Veronica »

Lindsay schreef:Nooit lang haar gehad, bij elke poging brak het al af als het maar 2cm lang was, noodgedwongen altijd kort gehad
Ik vind het wel sneu voor je, heb je ooit van die haargroei supplementen geprobeerd? Schijnt een beetje te helpen naast een goede en gebalanceerde dieet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 1215
Lid geworden op: 17 jan 2014, 22:17
Gender: Transgender
Locatie: Eindhoven

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Lindsay »

Ga ik nu niet meer aan beginnen lieverd, ben tevreden met wat ik nu heb
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Veronica »

Lindsay schreef:Ga ik nu niet meer aan beginnen lieverd, ben tevreden met wat ik nu heb
Tevreden zijn met jezelf is ook een belangrijk punt :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 1215
Lid geworden op: 17 jan 2014, 22:17
Gender: Transgender
Locatie: Eindhoven

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Lindsay »

Als je het weet in te schatten is er goed mee te leven
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Alexandra »

Zelfvertrouwen is inderdaad een belangrijk onderdeel van het totaalplaatje. Dat komt ook gestaag met hormoongebruik, en geduld. En dat duurt ook een tijdje. Daardoor straal je uit wie je bent. De transen die ik ken uit real-life, vind ik gewoon vrouw. Net zoals een aantal op het forum hier die ik heb ontmoet. Ik zie gewoon een vrouw. Voornamelijk omdat ze dit uitstralen, en dan kijk je automatisch over de eventuele foutjes heen. Kijk je dan nog eens naar die zogenaamde foutjes, dan zie je dat het helemaal geen foutjes zijn, maar onderdeel zijn van het karakter. Het erop vertrouwen dat er mensen zijn die je zien voor wie je bent, is belangrijk. Als je paranoïde over straat loopt en achter elke blik of opmerking iets gaat zoeken, val je direct op.

Voor ik begon met hormonen, ontmoette ik een vrouw op straat en die sprak me aan als mevrouw. Ik was nog volledig man, maar ik was er al wel mee bezig. Waarom? blijkbaar omdat ik het uitstraalde. Maar 80% van de andere tijd was het nog steeds consequent "meneer". Sommige mensen kunnen dus door het uiterlijk heen prikken, en zien je voor wie je werkelijk bent. Noem het aura, uitstraling, whatever. Door de hormonen, tijd en geduld zal het zelfvertrouwen ook stijgen, en zul je dit ook gaan uitstralen: het plaatje zal steeds completer worden, maar deze onderdelen hangen wel met elkaar samen.

Daarom zegt men ook wel: Je bent wat je denkt. Sommige mensen pikken die uitstraling op, anderen weer niet, maar: die zien wat ze willen zien.

Ik ben nog steeds niet 100% passabel, maar vind dat ook niet zo noodzakelijk. Ik hoef ook geen sexy mokkel te zijn, dat past niet bij mijn innerlijk.

Dus ik ben gewoon wie ik ben en hoor te zijn, Sasha, en er is geen tweede van. ;)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Anon20180730 »

mooi verhaal. Alleen (100%) passabel zijn en een sexy mokkel zijn hoeft voor mij helemaal niet samen te vallen.. :D
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Veronica »

Irene schreef:mooi verhaal. Alleen (100%) passabel zijn en een sexy mokkel zijn hoeft voor mij helemaal niet samen te vallen.. :D
Daar doe ik het niet voor (maar het zou wel leuk zijn).

Als ik maar een vrij passabele vrouw word, mokkel of Barbie liever niet, zo ben ik namelijk niet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Fay »

100 % passabel?

Je bent zo passabel als je jezelf voelt

Fay
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door elke »

Sasha schreef: Voor ik begon met hormonen, ontmoette ik een vrouw op straat en die sprak me aan als mevrouw. Ik was nog volledig man, maar ik was er al wel mee bezig. Waarom? blijkbaar omdat ik het uitstraalde. Maar 80% van de andere tijd was het nog steeds consequent "meneer". Sommige mensen kunnen dus door het uiterlijk heen prikken, en zien je voor wie je werkelijk bent. Noem het aura, uitstraling, whatever.
Interessant is dat he? Zo zijn er ook mannen en vrouwen die je zonder meer en zonder enige twijfel als man of vrouw accepteren (ondanks je trans-zijn) daar kijken ze totaal aan voorbij en zien je direct voor wie en wat je echt bent. Fascinerende mensen vind ik dat!
Hebben zij een extra zintuig?