Ik ben mijn brein; deel 37497

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Barbarella »

Ik vond Lego ook helemaal te gek, playmobiel minder maar ook wel tof. Ik had ook nog kasteelstenen en fisher techniek. Erg verwend kind was ik.. Ik geloof niet zo in een enorm verschil tussen jongens en meisjes tot een jaar of acht.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Fay »

Gaan we dit soort flauwekultheorieen nu betrekken op GD, nee toch?

Een kind wil gewoon kind zijn en het is imo van geen enkele relevantie waar en hoe men met wie speelde en op welke manier en waar voorkeuren lagen, als je genderdysfoor bent komt dat er links of rechtsom toch wel uit, onzin om in een ver verleden naar aanwijzingen te zoeken

Fay
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Barbarella »

Dat ben ik heel erg met je eens Fay, maar de Vu wil het zo. Het is maar hoe je het uitlegt achteraf.

Ik heb nooit met poppen gespeeld, Ik haat poppen, ik vind poppen eng. Knuffel beesten vind ik juist weer super leuk. Ik wilde op paardrijden maar dat mocht niet. En gaa zo maar door. Ik ben ban dat het allemaal invulling achteraf is.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Fay »

Ik snap best dat men handvaten zoekt, alleen zijn dergelijke vragen ontzettend achterhaalt, maar ik wil het vu er verder niet bij betrekken, om weer een eenzijdige discussie te voorkomen

Fay
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Barbarella »

Ik behoor niet tot de ,uitsluitend positief over het VU posters, noch tot de ,uitsluitend negatief over het VU posters, maar ik snap je punt..

Ik begin een beetje een aversie te krijgen tegen de gender tweedeling , die ik gewoon nergens op vind slaan.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Fay »

Vindt het vooral in mijn hoofd nergens op slaan, en maar switchen, right

multiple personality en nog een stuk of 4

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Anon20180730 »

gelukkig heeft het VU mij nooit gevraagd of ik met poppen heb gespeeld. Dan had ik ze uitgelegd dat ik niet eens wist wat meisjes eigenlijk waren en of hoe ze speelden. Poppen had ik niet, mijn vader was er op tegen.. dus kreeg ik auto's en vliegtuigen. Best leuk hoor..
In mijn tijd zat ik nog op een gescheiden lagere school en ik had geen zussen, noch vriendinnen. Ik ging wel eens kijken bij de meisjesschool en het viel me op dat ze inderdaad anders speelden op de speelplaats (met elastiek en touwtjes en tegels waarop ze sprongen). Zelf had ik een hekel aan Mechano en Lego, houtzagen kon me ook echt niet bekoren. Maar ik deed wel mee met de jongens (vooral politie en boef, en cowboy en indiaantje spelen). Anders val je ook buiten de boot en wordt je gepest. Dat kwam soms ook voor. Jongens hé, beetje stoer.. maar meisjes kunnen er ook wat van.. enfin.. heerlijk toch al dit soort no nonsense verhalen..
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Fay »

Verwarring alom, voelde me echt toch wel een van de meiden, werd tot bepaalde hoogte geaccepteerd, toen men wat ouder werd moest ik het veld ruimen,want ik was natuurlijk niet 1 van hen, blijven de jongens over, totale desinteresse en ongemotiveerd meedoen, maar dan hoorde ik iig ergens bij en als toetje liep ik natuurlijk voorop vooral alles te verstieren zoals jongens doen, dan viel mijn innerlijke battle al helemaal niet meer op, nee met mij was het altijd lachen, pip de clown,rotzooi trappen, innerlijk de strijd allang opgegeven

Het lag toen al aan mijn brein, om even bij het onderwerp terug te komen, en brein is voelen, en het voelde aan elke kant kompleet niet goed


Fay
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Barbarella »

Ik zit vooral met dat levens verhaal in mijn maag omdat er zo veel stress was in mijn jeugd dat nadenken over jongens en meisjes er gewoon niet bij was. Iedere keer dat ik aan dat levens verhaal begin verander ik weer in het kind met buikpijn en trillende handen. En dan wordt ik weer baao en dan denk ik "Laat maar"Het leven is nu zo veel beter. Net zo lang tot ik weer Dhysfoor wordt.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Ik ben mijn brein; deel 37497

Bericht door Anon20180730 »

kun jij nu ergens aan herleiden of je een m of v brein hebt :?:
Mijn ruimtelijk inzicht is blijkbaar redelijk laag, heb geen problemen met talen, kan goed onthouden, ben redelijk sociaal, heb alpha studies gedaan en verricht vrouwelijke beroepen (althans tegenwoordig vooral vrouwelijk oververtegenwoordigd). Verder voelen mijn hersenen mannelijk aan, maar waar ik dat laatste op stoel? Omdat ik Ajax vroeger leuk vond en soms nu nog? Of zeker op mijn dromen.. :?: