Wat kan er vrouwelijker?

Make-up, kleding, en zo voort
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Wat kan er vrouwelijker?

Bericht door Nuraya »

Veronica schreef:
Norden schreef:
Veronica schreef:Op die leeftijd is het alleen maar beter als je zou kunnen beginnen met hormonen, je zou echt een hele mooie vrouw worden.

No worries dus ;)
Oh dankjewel!

Er is alleen een probleem, ik weet niet hoe lang 't zal duren voordat ik hormonen kan krijgen via 't VU om de vermannelijking te stoppen, maar ik weet zeker dat 't lang gaat duren met de situatie waar ik nu in zit.

Denk je dat het mogelijk is als ik dit voorleg aan de huisarts en dat zij misschien wat geeft dat de testosteron stopt?

xx
Als je geluk hebt wel, meestal is het moeilijker en moet je terecht bij PIG of UMCG, VU tel ik niet mee want die nemen geen nieuwe patiënten aan door geldtekort.

Ik zelf ben vanaf aanmelding tot het krijgen van hormonen in totaal (met alle gesprekken en de wachtlijst meegeteld) 1 jaar en 2 maanden kwijt, maar ook dit kan enorm per persoon verschillen.

Sneller dan dat zou nihil zijn, eigenlijk is zelfmedicatie het snelst maar dan vergoedt (volgens mij) je verzekeraar het niet en het kan fout aflopen als je niet precies weet wat je moet hebben en hoeveel.
Pff 1 jaar en 2 maanden.. Jeetje wat lang.
Ik ga maar ff langs bij de huisarts dan.

En zelfmedicatie is zooooo duur, vooral voor een 17 jarige vakkenvuller.


xx
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Wat kan er vrouwelijker?

Bericht door Barbarella »

Even een vraagje, Hoe is het met je stem? en hoe is het met je baardgroei?

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Wat kan er vrouwelijker?

Bericht door Veronica »

Norden schreef:
Pff 1 jaar en 2 maanden.. Jeetje wat lang.
Ik ga maar ff langs bij de huisarts dan.

En zelfmedicatie is zooooo duur, vooral voor een 17 jarige vakkenvuller.


xx
Dat geloof ik ook maar dat is nog eigenlijk heel snel, sommigen doen er veel langer over.

Huisarts proberen is een goed idee maar ik kan je niet garanderen dat het lukt, sommige huisartsen willen hun vingers niet eraan branden en verder ben je ook nog eens minderjarig.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Wat kan er vrouwelijker?

Bericht door Nuraya »

Barbarella schreef:Even een vraagje, Hoe is het met je stem? en hoe is het met je baardgroei?

Barbarella
Stem is nog niet zo heel zwaar, niet echt mannelijk. Baardgroei begint te komen.. En ik haat 't zo erg. :P
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Wat kan er vrouwelijker?

Bericht door Nuraya »

Veronica schreef:
Norden schreef:
Pff 1 jaar en 2 maanden.. Jeetje wat lang.
Ik ga maar ff langs bij de huisarts dan.

En zelfmedicatie is zooooo duur, vooral voor een 17 jarige vakkenvuller.


xx
Dat geloof ik ook maar dat is nog eigenlijk heel snel, sommigen doen er veel langer over.

Huisarts proberen is een goed idee maar ik kan je niet garanderen dat het lukt, sommige huisartsen willen hun vingers niet eraan branden en verder ben je ook nog eens minderjarig.
Nog langer :O.

Pff.

Ik ben over een paar maanden 18 dus ik zie wel, en daarbij woon ik ook nog eens bij m'n ouders die me niet accepteren.

I'm a fucking mess.

xx
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Wat kan er vrouwelijker?

Bericht door Janice »

Mijn huisarts deed heel erg moeilijk, ze wou niks voorschrijven en wou ook geen medische controle uitvoeren als ik ging zelf ging medicineren. Ik had informatie m.b.t bloedonderzoek gekregen van een ander lid van het forum hier, wat na haar en mijn wetens een veilig beeld kon schetsen. Toen ik dit haar voorlegde veegde ze het compleet van tafel en zei ze dat Androcur wat het vu voorschrijft onmogelijk veilig te controleren is. Dus nu wacht ik op het vu als dat allemaal te lang duurt ga ik alsnog de hormonen online bestellen en gewoon afdwingen dat ze me doorverwijst voor bloed controle. Ook het vu is totaal niet behulpzaam bij het advies geven voor huisartsen, nadat ze contact had gezocht met het vu kon ik al gelijk merken dat ze een horror verhaal te horen gekregen had, want toen ging ze alleen maar meer tegen stribbelen.
Laatst gewijzigd door Janice op 28 mar 2014, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Wat kan er vrouwelijker?

Bericht door Veronica »

Ik zeg alleen hoe het kan lopen, niet opgeven en doordouwen hoor :)

Deed ik ook, ik was vrij hopeloos en alles leek een eeuwigheid te gaan duren, dat lijkt zo veel maar is het niet, je draait je om en schikt omdat je al aan de beurt bent ;)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Wat kan er vrouwelijker?

Bericht door elke »

Norden schreef:http://i.imgur.com/lZ4MSCu.jpg

Anders dan mijn haar laten groeien natuurlijk, want daar ben ik al mee bezig nu. Ik voel me hier heel goed bij, heb altijd al lang haar gewild maar tot kort geleden werd ik tegengehouden door mijn ouders, zoals gewoonlijk..

Denken jullie dat ik ooit zal kunnen mengelen met cisgendered women zonder al te veel argwaan?

Dankje <3

xx
Je wordt heel mooi.