Ik ben raar.

Pas ik nou in een hokje of niet?
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Ik ben raar.

Bericht door Nuraya »

Ik weet 100% zeker dat ik een vrouw ben vanbinnen. Maar ik kan het gewoon niet geloven. Heeft dat te maken met hoe ik ben opgevoed? Streng islamitisch dus. Ik snap er niks meer van.

Heel vaag dit maar ik probeer nu een bepaald gevoel te omschrijven.. Lukt niet echt. Hoop dat jullie verheldering kunnen bieden. :P

xx
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ik ben raar.

Bericht door Veronica »

Het is niet raar hoor, vele van ons hier dachten dat ik zelf kwam er achter op mijn 15de en al kende ik travestie, homoseksualiteit en crossdressing, van transseksualiteit heb ik destijds nooit gehoord maar ik wist gewoon dat ik bij de dingen die ik kende niet hoorde dus tot ik op mijn 17de het woord transseksueel voor het eerst hoorde, dacht ik gewoon dat ik raar ben, een vrouw in een jongenslichaam.

Later toen ik het dus wist dat ik niet de enige ben wou ik het toch wel verbergen, tevergeefs want de gevoel werd langzaam sterker, ik wou het op mijn 19de tegen mijn moeder zeggen hoe ik mij voel maar week af uit angst, sindsdien werd het gevoel explosief sterker en sterker, ik wist het voor 100% maar hopeloos kende ik de oplossing niet.

Nee, je kant het niet geloven omdat er een beetje ongeloof en angst achter zit, bij mij duurde het 6 jaar voordat ik het aan mijn moeder vertelde maar er zijn hier sommigen die nog veel langer mee worstelden.

Dus hoe jij je voelt (de ongeloof ervan) is normaal :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ik ben raar.

Bericht door jacqueline »

Ik ken de Koran zelf niet maar misschien staat er wel iets in wat jou verder kan helpen. Ik heb wel ooit gehoord dat binnen de Islam het wel zou zijn toegestaan om van man naar vrouw te gaan maar dat andersom van vrouw naar man verboden zou zijn. Maar of dit klopt........
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Ik ben raar.

Bericht door elke »

Norden schreef:Ik weet 100% zeker dat ik een vrouw ben vanbinnen. Maar ik kan het gewoon niet geloven. Heeft dat te maken met hoe ik ben opgevoed? Streng islamitisch dus. Ik snap er niks meer van.

Heel vaag dit maar ik probeer nu een bepaald gevoel te omschrijven.. Lukt niet echt. Hoop dat jullie verheldering kunnen bieden. :P

xx
Volg je gevoel en gebruik je verstand en breng ze samen.
Gebruikersavatar
Elizabeth
Berichten: 170
Lid geworden op: 08 dec 2013, 14:05
Gender: Onzeker

Re: Ik ben raar.

Bericht door Elizabeth »

Wat versta je onder "streng islamitisch"?
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ik ben raar.

Bericht door Veronica »

Elizabeth schreef:Wat versta je onder "streng islamitisch"?
Dat de man echt de "man" is, dus de baas dus mag niet soft zijn.

Correct me if I'm wrong, weet een en wat over islam, mijn moeders ex was Turks, mijn zusje is half (ik niet, gewoon 100% Pools).

Maar dan leer je wel wat van.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Elizabeth
Berichten: 170
Lid geworden op: 08 dec 2013, 14:05
Gender: Onzeker

Re: Ik ben raar.

Bericht door Elizabeth »

Veronica schreef:
Elizabeth schreef:Wat versta je onder "streng islamitisch"?
Dat de man echt de "man" is, dus de baas dus mag niet soft zijn.

Correct me if I'm wrong, weet een en wat over islam, mijn moeders ex was Turks, mijn zusje is half (ik niet, gewoon 100% Pools).

Maar dan leer je wel wat van.
Gezien mijn kennis over de islam, denk ik dat het toch iets anders in elkaar steekt.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ik ben raar.

Bericht door Veronica »

Elizabeth schreef:
Veronica schreef:
Elizabeth schreef:Wat versta je onder "streng islamitisch"?
Dat de man echt de "man" is, dus de baas dus mag niet soft zijn.

Correct me if I'm wrong, weet een en wat over islam, mijn moeders ex was Turks, mijn zusje is half (ik niet, gewoon 100% Pools).

Maar dan leer je wel wat van.
Gezien mijn kennis over de islam, denk ik dat het toch iets anders in elkaar steekt.
Het probleem is dat iedereen op z'n eigen manier opvoedt, ongeacht geloof.

Wat voor mij absoluut niet streng is kan voor een ander extreem streng zijn.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ik ben raar.

Bericht door Eva »

Religie is helaas nogal sterk afhankelijk van je regio. In het geval van Nuraya oordeelt de imam misschien heel anders over geloofskwesties dan een imam in Frankfurt. Of Oslo, wie weet Parijs.
Zelf ben ik ik (mild gezegd) ietwat conservatief opgevoed. Televisie kwam van de duivel en muziek die niet uit een kerkorgel of een psalmenpomp kwam evenzo. Misschien heeft dat bijgedragen tot begrip voor anderen die in een conservatief milieu zijn grootgebracht. Niet beledigend bedoeld, maar veel imams doen mij sterk denken aan de dominees uit mijn jeugd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Ik ben raar.

Bericht door Barbarella »

En dat is nou precies waar het om draait Eva, Emancipatie is geen golf, maar een onderstroom die zo af en toe meer in de aandacht staat, en dus ogenschijnlijk overkomt als golf.

Barbarella
Na mij de zondvloed!