'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Eva »

De begrippen transgender en transseksueel worden niet door iedereen op dezelfde manier geïnterpreteerd, Noah.
Dit forum is zo breed mogelijk opgezet en uiteenlopende meningen zijn hier toegestaan zolang ze niet kwetsend zijn.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Noah
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2012, 10:28
Gender: Trans FtM

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Noah »

circus attractie wat die bebaarde nevrouw is.
Kan me voorstellen dat de bovenstaande opmerking kwetsend kan zijn...

Nevermind.
Gebruikersavatar
Bep
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2014, 14:02
Gender: Transgender
Locatie: Bilble Belt Centrum

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Bep »

Kan iemand me nou eens goed uitleggen hoe dat zit met transgenders en transexuelen? Ik ben transexueel en dacht dat dat onder transgenders valt. Maar moet ik nou naar een ander forum? Volgens mij is er maar 1 forum dat helemaal voor transexuelen is, maar daar hoor ik wel rare dingen over.
It's only me, persuing something I'm not sure of
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Raisa »

Hoe ik het begrijp is 'transgender' een parapluterm waar transseksualiteit, crossdressing, travestie etc onder valt.

Visueel uitgebeeld als dit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Anon20180730 »

da's wel een mooie paraplu. Het dazelt me wel wat van de termen en personages. Lopen die echt allemaal over straat? Wauw.. :P
Sommige termen als Hijra verwarde ik zelfs met het begin van de Islamitische jaartelling, maar dat laatste schijnt dus de Hidjra te zijn :fpalm:
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Anon20180730 »

11/05/2014 15:06 uur

MOSKOU (ANP) - Russische politici zijn zondag losgegaan op de winst van Conchita Wurst bij het Eurovisiesongfestival de avond ervoor. Het einde van Europa, zo betitelde de Russische politicus Vladimir Zjirinovski de overwinning. Volgens de ultranationalistische politicus is de Russische verontwaardiging eindeloos groot.

,,Het is volledig wild geworden. Er zijn geen echte mannen en vrouwen meer in Europa, alleen maar het'', ging Zjirinovski verder. Rusland had de bezetting van Oostenrijk na de Tweede Wereldoorlog nooit moeten verlaten, vindt hij. ,,Het vrij te geven was een vergissing, we hadden er moeten blijven.'' Ook vicepremier Dmitri Rogozin deed via Twitter een duit in het zakje. Het resultaat ,,toont aan supporters van Europese integratie hun toekomst, een bebaard meisje'', schamperde hij.

Eerder al had Rusland geprobeerd Conchita te laten weren uit de competitie. Ook werden petities in Rusland, Wit-Rusland en Armenië opgezet om de Oostenrijkse act in ieder geval in die landen van de buis te houden.

:P
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Veronica »

Irene schreef:11/05/2014 15:06 uur

MOSKOU (ANP) - Russische politici zijn zondag losgegaan op de winst van Conchita Wurst bij het Eurovisiesongfestival de avond ervoor. Het einde van Europa, zo betitelde de Russische politicus Vladimir Zjirinovski de overwinning. Volgens de ultranationalistische politicus is de Russische verontwaardiging eindeloos groot.

,,Het is volledig wild geworden. Er zijn geen echte mannen en vrouwen meer in Europa, alleen maar het'', ging Zjirinovski verder. Rusland had de bezetting van Oostenrijk na de Tweede Wereldoorlog nooit moeten verlaten, vindt hij. ,,Het vrij te geven was een vergissing, we hadden er moeten blijven.'' Ook vicepremier Dmitri Rogozin deed via Twitter een duit in het zakje. Het resultaat ,,toont aan supporters van Europese integratie hun toekomst, een bebaard meisje'', schamperde hij.

Eerder al had Rusland geprobeerd Conchita te laten weren uit de competitie. Ook werden petities in Rusland, Wit-Rusland en Armenië opgezet om de Oostenrijkse act in ieder geval in die landen van de buis te houden.

:P
Alsof Rusland nou beter is, maar goed slechte verliezers.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Fran »

Ik twijfel wat. Ik sta 200% achter het statement. Maar het is een songfestival, geen statementfestival. Dat nummer had nooit gewonnen als het niet werd gezongen door een vrouw met een baard.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Anon20180730 »

en er wordt beweerd dat Nederland nooit zo ver gekomen was als er niet sprake was geweest van zeer geraffineerde cameraposities ;)
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Raisa »

Als je het mij vraagt ging het songfestival altijd al om de combinatie van muziek, act en boodschap. Als het werkelijk alleen maar om de muziek ging dan hadden de deelnemende landen net zo goed een CD'tje in kunnen sturen.