'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Barbarella »

Volgens mij is het songfestival opgezet om de Europeese landen dichter bij elkaar te brengen. Ik heb er geen idee van waarom of hoe het ooit zo populair geworden bij LGBT ' ers . Maar goed, ondertussen heeft het songfestival een behoorlijke drang naar het oosten doorgemaakt en heeft het landen opgeblobt die niet bepaald LGBT tolerant zijn. Maar goed volgend jaar heeft Rulsland de gaskraan dichtgedraaid en dan hebben we niet eens stroom voor de televisie. mij een zorg.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Alice »

De vraag is of de actie van de Vrouw met Baard nog emanciperend werkt
12-05-14 14:00 uur - Bron: Het Parool
Column

Dat liedje van die Vrouw met Baard vond ik drie keer niks. Maar het ging niet om het lied, begreep ik. Ik hoorde - ik heb alleen het winnende lied bekeken - dat het meer ging om de boodschap, iets in de geest van: travestie moet kunnen, of transseksualiteit is heel normaal, en homoseksualiteit is geen afwijking, maar heel gewoon.

Ik weet natuurlijk dat er veel landen zijn (Rusland bijvoorbeeld) waar daar anders tegenaan wordt gekeken, en waar het nog 1920 is en iedereen nog in de kast zit en blijft, en ik kan als daad, als vorm van actie, zo'n Vrouw met Baard best waarderen. Maar dat maakt dat lied nog niet mooier of beter. Het lied was dus een protest-song over iets waar ik al in 1960 over uitgedacht was. De vraag is dan: werkt zo'n actie van de Vrouw met Baard thans nog emanciperend?

Ik betwijfel dat. Ik was bang dat in Moskou een jongetje dat een meisje wil zijn naar tv kijkt en dat iedereen in zijn buurt vernederend lachend de smerigste zaken roept over die Conchita Wurst. 'Zie je hoe belachelijk?'

Ook bij mij werden eerder mijn lachspieren aangesproken dan dat mijn hart zich opende wegens warme solidaire gevoelens. De gimmick van de baard zou dus eerder het tegendeel van seksuele vrijheid als effect kunnen ¬hebben.

Ik zag en hoorde niets anders dan een Vrouw met een Baard die nogal hoog een saai liedje zong. En ik houd niet van Vrouwen met Baarden, ook al zijn ze travestiet, transseksueel en homo, die saaie liedjes zingen.

Maar Europa vond dit het mooiste liedje. Je merkte nergens algemene walging. Dat zou je positief kunnen uitleggen.

Maar juist als je weet dat er landen zijn die homo's verafschuwen, hoop je toch dat die landen geïrriteerd raken. Dat ze protesten indienen of met spandoeken gaan lopen. Dan wéét je dat je een taboe te pakken hebt, en wanneer dat taboe dan wordt doorbroken, doe je iets waardevols.

Maar dit leek mij domweg gekkigheid. Een beetje brutaal. Zoiets als het laten zien van een halve blote tiet, of een jongen in een te strakke broek zodat je een grote piemel kunt vermoeden.

Dat zijn kermisattracties waarmee je kunt suggereren dat je er de wereld mee verandert, maar het blijven kermisattracties.
(Door: Theodor Holman)
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Fay »

Valt me nog enigszins mee dat het deze keer deels wel om de muziek ging, meestal is een gimmick genoeg om 1 te worden, ik herinner me de 2 reetevalse zingende zusjes, Double date, die wonnen, want afwijkend en apart enzo en sweet en lief en kijk ze toch eens staan , medelijden

In dit geval , 2014, was het een nummer dat ook nog eens goed werd uitgevoerd, die baard zal meegespeelt hebben, politiek natuurlijk want het hele festival is politiek geneuzel

Draagt het iets bij? ja, een week of wat en daarna gaat iedereen weer gewoon verder met leven, zat zo plat zit de wereld tegenwoordig in elkaar

(hollman heeft, niet in zin bewoordingen, wel in reactie an sich, gelijk)

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Anon20180730 »

we hoeven niet ver te gaan, mijn (oudere) broer die mij als vrouw ook beslist niet wenst te ontmoeten reageerde als volgt: "Gelukkig dat ik die griezel niet in m'n slaapkamer hoef tegen te komen..."

:oops:
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Barbarella »

Willen we meer of minder bebaarde zangeressen in de slaapkamer van transfoben?


Dan gaan we dat regelen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Fay »

In de slaapkamer wil ik haar ook niet tegenkomen, dat je broer haar een griezel noemt zegt natuurlijk alles over hem

Fay
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Veronica »

Fay schreef:In de slaapkamer wil ik haar ook niet tegenkomen, dat je broer haar een griezel noemt zegt natuurlijk alles over hem

Fay
Geen griezel maar wel stukken mooier zonder die baard.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Fay »

En natuurlijk stikjaloers op haar figuurtje, dat zal het zijn

Russen die baarden afscheren als protest is btw wel erg vermakelijk en stupide

Fay
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door Jannet V »

Ik twijfel wat. Ik sta 200% achter het statement. Maar het is een songfestival, geen statementfestival. Dat nummer had nooit gewonnen als het niet werd gezongen door een vrouw met een baard.
Ein bißchen Frieden van Nicole had in 1982 nooit gewonnen als ze er niet zo ontwapenend uitgezien had. Wat is het verschil?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: 'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

Bericht door LisaM »

Irene schreef:we hoeven niet ver te gaan, mijn (oudere) broer die mij als vrouw ook beslist niet wenst te ontmoeten reageerde als volgt: "Gelukkig dat ik die griezel niet in m'n slaapkamer hoef tegen te komen..."

:oops:
Dat denk ik ook van de meeste mannen... :lol: