gepierdheid ftm

Make-up, kleding, en zo voort
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

gepierdheid ftm

Bericht door Matthew »

Hallo,
Ik zelf train om mijn lichaan er wat gespierde uit te laten zien met op drukken enz.
Hierover had ik nog een vraag of jullie dat ook doen en mischien nog wat tips over hoe je er (gespierder) mannelijker eruit kunt zien?
En vinden jullie het ook leuk om mannen taken te doen bv. Sleutelen?

Dit was het kort naar krachtig.

Groeten matthew. :)
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Jake »

Krachttraining zoals opdrukken werkt, en daarnaast kan cardio/afvallen ook helpen. Als er minder vet om de spieren zit dan vallen ze natuurlijk beter op. Maar het heeft denk ik gewoon veel doorzettingsvermogen en vooral tijd nodig. Spieren kweken gaat helaas langzaam :( Misschien is dit een leuke uitdaging: http://hundredpushups.com/test.html" target="_blank
Je hoeft trouwens niet gespierd te zijn om er mannelijk uit te zien. Er zijn zat mannen die amper spieren hebben.

Het ligt eraan wat voor mannen taken. Traag achter een grasmaaier aanlopen vind ik heel saai. Klussen of sleutelen lijkt me wel leuk om te doen (zeker vergeleken met huishouding!), maar ik kan het niet echt. Ik heb wel eens geverfd en geschuurd, maar dan houdt het wel op :P
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Mr.X »

Ik ben ook wel bezig om wat spieren op te bouwen. Ik train zo'n 5 keer per week een half uurtje om de abs en biceps te trainen. Daarnaast 4 keer cardio (6 km hardlopen). Ik train niet genoeg om er super gespierd van worden, maar dat hoeft van mij ook niet. Wat ik ook graag wil, naast spierontwikkeling, is die vervelende heupen wegwerken.

Qua mannentaken, tjah. Ik zou wel willen sleutelen, maar weet daar niks van af, dus doe het niet. En ik voel me toch altijd een beetje geïntimideerd bij dat soort taken. Hebben jullie dat ook? Het is moeilijk te omschrijven, maar denk bijvoorbeeld aan een typische mannenwereld baan, zoals bouwvakker. Daar zou ik, als klein mannetje dat zich nog moet ontwikkelen, erg nietig voelen in vergelijking met die grote macho kerels.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Emma »

En zo lopen we, FtM of MtF, toch weer tegen dezelfde dingen aan.... Afgezien van stevige benen ben ik absoluut niet gespierd en ben bij de sportschool gestopt vorig jaar toen me begon te dagen dat ik dat vooral ook niet moest gaan kweken...

Ik kan trouwens ook niet sleutelen maar ben in huis een aardige doe-het-zelver. Dus als je ooit wilt leren hoe je een slot in een nieuwe deur zet.... ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Anon20180501 »

Hai Mr.X

Alleen over de lengte gesproken, ik ben - zeker toen ik nog voor man doorging - vrij klein (1.62mtr). Ik werd in die tijd al regelmatig gemevrouwd en ik was uiterlijk en karakterieel gezien behept met vrouwelijke trekjes maar qua prestaties (prof. voetbal en Leger) deed ik niet onder voor anderen, overtroefde ze op onderdelen zelfs. Ik dwong daarmee veel respect af en niet alleen bij mijn collega's maar ook van leidinggevenden.
Voordeel - of nadeel, net hoe je het bekijkt - was wel dat ik me nog niet bewust was van mijn GD (lang verhaal) maar wel onbewust geleid werd door een geldings- cq bewijzingsdrang waardoor ik tot dergelijke prestaties kon komen. Het gaat er dus niet alleen om of je er al helemaal fysiek klaar voor bent maar ook mentaal.

'Je mannetje staan'', wat houdt dat eigenlijk in? Reeds in de jaren '70 en 80' werd mijn zachte en zorgelijke karakter geaccepteerd in het algemeen en dus in die typische machoculturen. Vandaag de dag is het wat dit betreft nog lang niet alles rozenkleur en maneschijn maar we zijn al een stuk opgeschoten sindsdien. Ik begrijp dat voor jou de zaken een beetje omgekeerd liggen maar als je er klaar voor bent zal je merken dat jouw op onzekerheid en angsten gebouwde terughoudendheid langzaam zal afnemen. Maar een beetje spannend zal het altijd wel blijven, dat heeft ook andere oorzaken en die gelden voor iedereen.

x'jes en liefs
Daniéla
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Jake »

Ik voelde me ook altijd geïntimideerd tussen die macho types, een paar jaar geleden eigenlijk tussen alle mannen, terwijl ik trouwens iets van 1.84m ben. Zoals Daniéla in feite ook zei, heeft het denk ik niets te maken met bouw of lengte, het zit vooral tussen de oren. Dat gevoel van "nietig" zijn is gebaseerd op angst en weinig zelfvertrouwen. Ik denk dat je in zulke situaties daarom gewoon je hoofd omhoog moet houden en laten zien dat je het net zo goed/beter kunt dan die macho's. Dat overdreven macho gedoe is toch vaak maar een hoop bluf, net als een opgeblazen kikker die zich groter voordoet :P
Gebruikersavatar
micheal-richard
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jul 2014, 12:49
Gender: Anders

Re: gepierdheid ftm

Bericht door micheal-richard »

He matthew, ik heb 20 jaar terug aan powerliften gedaan, nog niet bewust weten van wie ik ben, en dat had zeker resultaat. Was redelijk gespierd. Nu ben ik er weer mee begonnen om de krachttrainingen weer op te pakken. Beetje getemperd, ben nu wat ouder, maar de spiermassa heeft geheugen en merk het toch wel.
wat klussen betreft nou dat is mijn ding helemaal. Ben jaren lasser geweest en hier thuis doe de meeste klussen behalve electra dat doet mijn man, ben een gevaar daar mee. Ken er geen angst voor en haal dus stunts uit die nie aan te raden zijn, zegt man lief dan.
Deze bloem is zich er niet van bewust dat de tijd verstrijkt. Zij bestaat alleen in het heden, gewoon zoals ze is.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Fay »

Kreeg een opmerking over gespierde armen, uehm, die waren toch juist minder geworden?

Nu heb ik afgelopen weken nogal wat moeten 'sjouwen', en dat zet blijkbaar snel weer aan, of, het zijn geen spieren maar is een gevolg van oestro, vetverdeling

Hoedanook, als je graag sleutelt kweek je idd vrij snel spieren, bij voorkeur groot en zwaar materiaal, flijk sjouwen met kratten bier idem, en een baantje als verhuizer, dan gaat het helemaal snel:)

Fay
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Paul »

Je zou bij een lokale sportschool kunnen vragen of ze een trainingsprogramma voor je kunnen uitwerken voor spieropbouw.
Wat vooral belangrijk is, is dat je jezelf blijft. Wil je ook echt gespierd zijn, of wil je gespierd zijn om de wereld er van te overtuigen dat je zo mannelijk mogelijk bent?

En Mr. X; dat gevoel van geïntimideerd worden herken ik wel. Met dat macho gebluf proberen heel veel lui zich beter voor te doen als ze zijn. Gewoon boven staan en bedenken dat jij mentaal sterker bent dan zij.
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: gepierdheid ftm

Bericht door Matthew »

Hey,
Jake: die site/app is erg fijn om mee te werken thanks ! ;)
En paul: ik vind het gewoon mooi klein beetje gespierd, ik hoef echt geen pompie te worden haha.
Ja, heb al aan de sportschool gedacht voor een speciaal schema maar moet ik nog ff met wachten ivm. De tijd die ik straka nog wel of niet heb :p