Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Lotte85
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 feb 2014, 19:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Lotte85 »

Hey allemaal,

Ik heb een tijdje zitten denken voordat ik deze post zou openen. Ik wil namelijk niemand het idee geven dat ik mensen buiten wil sluiten. Uiteindelijk toch maar gedaan want ben opzoek naar mtf transgenders in dezelfde situatie als ik. Ik merk dat de behoefte aan contact met hen steeds groter wordt naarmate ik meer 'to terms' kom met mijn situatie. De aansluiting met mijn huidige vrienden is even wat minder aan het worden. Misschien dat ik te snel ga, ik teveel beslag op ze leg, of misschien is mijn behoefte om mijzelf te openen groter geworden en ik het daarom vaker doe. Niet dat dit nu zo dramatisch veel is, maar in vergelijking met hoe ik was (redelijk teruggetrokken) is het denk ik het wel een verschil. Alhoewel ze het zelf niet zeggen merk ik het wel indirect in het contact. Ik ben 28, heb WO gedaan, heb een goede baan en zoek naar mensen die daar ongeveer mee kunnen relateren. Let me know! :)

Groetjes,
Lotte
Keep your head up, keep your heart strong
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Danielle »

Ik merk dat opleidingsniveau een goede indicator is, maar zeker niet alleszeggend. Zelf heb ik een economische HBO opleiding, de mensen met wie ik veel omga hebben een opleidingsniveau variërend van middelbare school tot universitair Als ik kijk naar de mensen om mij heen waar ik veel mee optrek dan zijn dat wel de geeky types. Daarmee kan ik bordspellen spelen, hebben we een vergelijkbare smaak in films, series en boeken, ik kan refereren aan popular internet culture (ofwel ze snappen een U MAD BRO) en kan ik goede gesprekken hebben over uiteenlopende onderwerpen, waar opmerkelijk vaak wetenschap in voorkomt. Onder mijn vriendenkring best wel een reut IT-ers, maar er zitten ook lingerieverkoopsters, een bups medische beroepen, huismoeders, en uiteenlopende kantoorbanen tussen. Zelf werk ik inmiddels voor een online én fysieke winkel, ben zelfs een poosje filiaalleider geweest maar dat is mijn ding niet.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Lise »

Ik heb ook WO gedaan; ongeveer zes jaar geleden afgerond, en ben daarna voor mezelf begonnen. Sommige van mijn vrienden vinden dat moedig ofzoiets, maar het was meer een soort van ontsnapping aan de angst voor het solliciteren en jezelf moeten laten zien. Mijn vriendenkring is wel groot en ook leuk, maar eigenlijk niet zo divers, het zijn vooral nog de mensen die ik op de universiteit heb ontmoet. Tijd dus voor wat meer variatie in mijn leven, in heel veel opzichten trouwens.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Anon20180501 »

Dan val ik dus af... :(

:)
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Janna »

Ik ook.... op leeftijd. :?
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Anon20180501 »

Een beetje laat maar toch nog van harte gefeliciteerd, Jolanda.

Ik kan me niet slimmer voordoen dan ik ben maar jonger overkomen lukt me soms nog. :)

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Anon20180730 »

ik zoek eigenlijk nog een vriendin van rond de 16 jaar. Maar ik ben wel HBO en WO geschoold :fpalm:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Eva »

[mod mode on]
Dit topic bevat een heel concreet dating-element. Daar is dit forum nadrukkelijk niet voor bedoeld.
[mod mode off]
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Janna »

@Daniéla: Dank je. :)
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Gebruikersavatar
Lotte85
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 feb 2014, 19:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Lotte85 »

Haha geen datingideeën achter dit topic hoor Eva ;)

@ Lise: Top! Dan zitten we op dezelfde lijn. Ik ken de meeste vrienden die ik nu heb van mijn studie idd, ver daarvoor of van de horeca waar ik een tijd in heb gewerkt. Tijd voor nieuwe input :) ik herken wat je zegt over solliciteren. Mijn contract gaat waarschijnlijk niet verlengd worden in augustus en ben dus opzoek naar wat nieuws. Ik sta alleen net op de rand van wel of niet als vrouw naar buiten gaan.. :? wat heb je gestudeerd en waar kom je vandaan?

@ Daniëlle: Ok! Ik heb ook wel een beetje een geekykant, vroeger veel met computers bezig geweest (java etc.) maar de laatste jaren weinig tijd voor. Ik ben ook een filmliefhebber maar kom daar ook maar weinig aan toe, helaas. Misschien tijd voor een verschuiving ;) Op dit moment meer bezig met sporten en mijn werk. U MAD BRO moest ik even googlen :P Wat voor winkel werk je in? En hoe ver ben je in je traject?

@ de rest: denk niet dat ik jullie hier heel hard afwijs :twisted: ik heb ook veel vrienden van andere leeftijden en opleidingsniveaus, ik zoek alleen ook MtF's met mijn achtergrond want die zijn nogal spaarzaam merk ik..
Keep your head up, keep your heart strong