Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Anon20180501 »

Lastig werd het pas bij de 3d kringintegralen... :twisted:
Lastig werd het voor mij al toen ik begon over auto's... ;)
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Raisa »

LisaM schreef:Dit is een eitje, deze was voor mij een stukje moeilijker:
[ Afbeelding ]
Fourier transformaties, jakkes!
Lastig werd het pas bij de 3d kringintegralen... :evil:
Min docent stromingsleer kon daar vaak super neerbuigend over zijn, dit is een passage uit de syllabus van het vak:
Afbeelding
Het is een verplicht vak, lul :x
Gebruikersavatar
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door alida »

Grappig dat wiskunde en intelligentie altijd geassocieerd worden. Ik heb zelf wiskunde gestudeerd en veel wiskundigen ontmoet die behoorlijk diep in hun onderwerp zaten en prachtige bewijzen op het bord schreven, maar verder nogal suf en onhandig waren en dat niet alleen in sociaal opzicht.

En iedereen die wel eens geprogrammeerd heeft weet dat je niet briljant hoeft te zijn om iets onbegrijpelijks te maken. ;)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Arike »

Ben ik ff blij dat ik uiteindelijk toch gewoon rechten heb gedaan ;-) :-P
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door LisaM »

Arike schreef:Ben ik ff blij dat ik uiteindelijk toch gewoon rechten heb gedaan ;-) :-P
Rechtspraak is ook krom... :lol:
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Anon20180501 »

Alida schreef;

Grappig dat wiskunde en intelligentie altijd geassocieerd worden. Ik heb zelf wiskunde gestudeerd en veel wiskundigen ontmoet die behoorlijk diep in hun onderwerp zaten en prachtige bewijzen op het bord schreven, maar verder nogal suf en onhandig waren en dat niet alleen in sociaal opzicht.
Hai Alida

Ingewikkelde wiskundige cq natuurkundige berekeningen/formules komen ook niet voor in intelligentietesten, wel rekenkundige vraagstukken.
Er wordt getest op alle voorkomende vormen van intelligentie waarbij soms meer komt kijken dan enkel en alleen een rationele benadering.
Daarmee wil ik niet zeggen dat wiskundigen niet intelligent zouden zijn maar een hoog iQ is daarvoor niet strikt noodzakelijk.

Ik vind nog steeds dat gedeelde interesses (en idd sociale vaardigheden) belangrijker zijn dan intelligentie of IQ op hoog/gewaardig niveau maar ze kunnen wel samen gaan. Ik heb graag te maken met mensen die ergens heel veel van weten wat mij interesseert en dat kan van alles zijn, van hoe iets beweegt tot wat iemand beweegt... Natuurlijk moet men dan wel bereid zijn en zin hebben om ingewikkelde zaken in lekentaal uit te leggen. :)
Maar net zo leuk vind ik het om elke Dinsdag in mijn stamcafétje naar het oeverloos gezever van klepelzoek(st)ers te gaan zitten luisteren ...en meedoen soms. :)

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Jannet V »

Leuk om te zien hoe een draadje wordt overgenomen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door LisaM »

Jannet V schreef:Leuk om te zien hoe een draadje wordt overgenomen.
Afbeelding
Har har har, hijs de piratenvlag!
Gebruikersavatar
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door alida »

Daniéla schreef:
Alida schreef;

Grappig dat wiskunde en intelligentie altijd geassocieerd worden. Ik heb zelf wiskunde gestudeerd en veel wiskundigen ontmoet die behoorlijk diep in hun onderwerp zaten en prachtige bewijzen op het bord schreven, maar verder nogal suf en onhandig waren en dat niet alleen in sociaal opzicht.
Hai Alida

Ingewikkelde wiskundige cq natuurkundige berekeningen/formules komen ook niet voor in intelligentietesten, wel rekenkundige vraagstukken.
Er wordt getest op alle voorkomende vormen van intelligentie waarbij soms meer komt kijken dan enkel en alleen een rationele benadering.
Daarmee wil ik niet zeggen dat wiskundigen niet intelligent zouden zijn maar een hoog iQ is daarvoor niet strikt noodzakelijk.

Ik vind nog steeds dat gedeelde interesses (en idd sociale vaardigheden) belangrijker zijn dan intelligentie of IQ op hoog/gewaardig niveau maar ze kunnen wel samen gaan. Ik heb graag te maken met mensen die ergens heel veel van weten wat mij interesseert en dat kan van alles zijn, van hoe iets beweegt tot wat iemand beweegt... Natuurlijk moet men dan wel bereid zijn en zin hebben om ingewikkelde zaken in lekentaal uit te leggen. :)
Maar net zo leuk vind ik het om elke Dinsdag in mijn stamcafétje naar het oeverloos gezever van klepelzoek(st)ers te gaan zitten luisteren ...en meedoen soms. :)

x'jes en liefs
Daniéla
Ha Daniéla,

Inderdaad. Mensen hebben zo veel kanten en eigenschappen en intelligentie is zo'n glibberig begrip dat IQ maar bar weinig zegt.

En de echt grote wiskundigen hebben natuurlijk ook een heel goeie intuïtie; het idee dat een bepaalde aanpak gaat werken is vaak een kwestie van gevoel.

Liefs,

Alida
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Amy »

Ik weet dat dit inmiddels 2 weken oud is maar ik wil toch iets vragen.
Voor diegene die al die opleidingen hebben gedaan en behaald, waar haalde je de motivatie vandaan?
Ik heb zelf altijd enorme motivatie problemen gehad als het ging om opleidingen. Ik had na de basisschool advies gekregen om HAVO of VWO te doen maar heb dat niet gedaan gewoon omdat ik er totaal geen zin in had. Ik heb daarna VMBO, MBO en een HBO opleiding gedaan maar vooral omdat het van me verwacht werd, ik heb er ook nooit veel moeite in gestoken. De HBO opleiding heb ik overigens afgebroken omdat ik motivatie en geld problemen had toen.
Dit alles was denk ik wel helemaal anders geweest als ik niet in het verkeerde lichaam geboren was maar ik weet ook dat het geen zin heeft om daar over na te denken want dat verander ik toch niet.

Nu vraag ik me wel af of ik nu de enige ben die hier zo'n problemen mee gehad heeft of zijn er meer met dit soort ervaringen?