Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Barbarella »

Hoi Amy.

Ik heb het altijd er goed gedaan op intelligentie tests. Via de mavo naar de havo naar het vwo gegaan. vwo nioet afgemaakt en op de universiteit gekomen via een toelatings gesprek. Universiteit was een ramp. Ik vond alles supoer leuk en intressant en heb als een kinfd in de snoepwinkel alles open getrokken me overal in verdiept en geen tentamens gemaakt dus na een paar jaar was het daar op. Ik deed archeologie en dat was wel een passie. acedemisch denken is een kunstje dat ik prima beheerste.

Ik heb stiekem altijd gedroomd van de mode academie.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Raisa »

In mijn situatie wilde ik mijzelf qua opleiding een zo goed mogelijk fundament geven om te compenseren voor het nadeel van transgender zijn in deze maatschappij. Daarnaast wil ik gewoon dolgraag weten doe de wereld in elkaar steekt :) .
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Barbarella »

Dat vind ik zo een intressant contrast tussen jou en mij Roos. Ik ben als een malloot overal de krenten uit de pap gaan eten om het momment dragelijk te houden zonder over een toekomst na te denken. en jij bent je juist op de toekomst gaan richten.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Amy »

Raisa schreef:In mijn situatie wilde ik mijzelf qua opleiding een zo goed mogelijk fundament geven om te compenseren voor het nadeel van transgender zijn in deze maatschappij. Daarnaast wil ik gewoon dolgraag weten doe de wereld in elkaar steekt :) .
Maar dan was je er toen al bewust van dat je transgender bent, kan me goed voorstellen dat dat erg helpt.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Amy »

Barbarella schreef:Dat vind ik zo een intressant contrast tussen jou en mij Roos. Ik ben als een malloot overal de krenten uit de pap gaan eten om het momment dragelijk te houden zonder over een toekomst na te denken. en jij bent je juist op de toekomst gaan richten.

Barbarella
Dat herken ik ook wel bij mezelf, ik probeerde mezelf altijd bezig te houden met dingen om maar niet over de toekomst te denken want daar had ik toch geen goed beeld over. Dat zal ook wel in de weg gezeten hebben met die opleidingen.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Barbarella »

Misschien herken je dan ook het "Er al zijn" . Daarmee bedoel ik het je totaal inleven in een vrouwelijk persoon in een boek of film. Of gewoon in gedachte in een toekomst zijn waar je juiste geslacht hebt.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Eveliene »

Een gebrek aan motivatie kan ook voortkomen uit verveling omdat bijvoorbeeld de stof te simpel is voor jouw niveau en je niet weet te prikkelen..
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Anon20180730 »

ik was wel echt leergierig, achteraf denk ik wel eens dat het soort vlucht was. Als ik me destijds bewust was geweest van mijn GD, weet ik nog niet hoe het gelopen was.. Wellicht dan ook geen huwelijk, geen kids, geen opleiding, geen loopbaan.. Gelukkig zat het diep weggedrongen.. Kind van mijn tijdsgeest ook..
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Lise »

Ik heb nooit nagedacht over motivatie. Na de basisschool kwam de middelbare school, na de middelbare school kwam de universiteit. Beetje 1-dimsensionaal misschien, maar iedereen om mij heen deed dat, dus ik ook. Er was in ieder geval nooit echt een alternatief dat motiverender klonk.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hoogopgeleide MtF's tussen de 20 en 35

Bericht door Amy »

Barbarella schreef:Misschien herken je dan ook het "Er al zijn" . Daarmee bedoel ik het je totaal inleven in een vrouwelijk persoon in een boek of film. Of gewoon in gedachte in een toekomst zijn waar je juiste geslacht hebt.

Barbarella
Nu herken ik dat wel maar toen niet. Ik was me niet bewust van wat er mis was.