help aanmelden bij vumc !!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Matthew »

Hey,
Ik heb afgelopen woensdag een gesprek gehad bij de huisarts, hieruit heb ik een verweizingsbrief vandaag ontvangen.
Alleen nu kwam de vraag bij mij op... Ik wil maandag gaan bellen maar wat zou ik dan moeten zeggen?
Want als ik zou zeggen ja ik zou mij graag willen aanmelden op de lijst van genderdysforie klinkt ook raar..
Iemand die evaring heeft en tips kan geven ? ;)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Veronica »

Nou eigenlijk geef jij jezelf antwoord, bel VU naar afdeling K, en meld je aan omdat je genderdysfoor bent :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Nathan90 »

Wat Veronica zegt, je belt direct naar de genderpoli afdeling, niet zomaar naar het VU. Dus het enige wat jij hoeft te zeggen is, 'Hallo (eventueel 'met (gekozen)voornaam/achternaam), ik wil mij graag aanmelden'. Dat is voldoende, de rest praat de persoon aan de andere kant van de telefoon je doorheen. ;)

Voor het gemak, als ze op dat moment direct tijd voor je hebben, zorg dat je gegevens hebt liggen van je huisarts en enige (als je die hebt gehad) psychologen (ook als de psycholoog niet gendergerelateerd was). En eventueel ook van je zorgverzekering, al weet ik niet zeker meer of ze die gegevens dan al willen hebben, of pas als je dossier wordt aangemaakt voor je intake, dat kan ook..
Tom
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2014, 15:45
Gender: Man

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Tom »

Hey

Afgelopen maand heb ik me aangemeld, vond t ook spannend (understatement), ik zei hoi ik ben (bio naam) en ik wil me aanmelden voor het gendertraject. De meneer aan de tel was onwijs relaxed dus geen awekward situatie. Hij wilde mn naam, adres en huisarts (adres en naam) weten. Verder was het dat en binnen een minuut of twee was ik aangemeld.

Succes!
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Yarrmor »

Voor mij hetzelfde geval, precies gedaan zoals een aantal mensen hierboven ook zeiden. Ik kreeg wel een machtiging toegestuurd die ik vervolgens moest terugsturen.
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Veerle Mertens »

De mensen die daar op het secretariaat werken doen de hele dag niets anders, je hoeft er dus ook echt niet bang voor te zijn! Bij mij was de aanmelding
vrij makkelijk gegaan. Het voelde vertrouwd en ik had er een goed gevoel over. Het blijf een grote stap maar het lucht echt op als je gebeld hebt.
Gebruikersavatar
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Erik_Ezrin »

Als je iets beter voorbereid wilt zijn over wat ze gaan vragen ed. ik heb hier een artikel gevonden van toen de stop net opgeheven was: http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentr ... den/322086" target="_blank
Ik moet zelf ook nog bellen... ik stel het de hele tijd uit omdat ik telefoneren echt verschrikkelijk vind, en mn ouders me proberen te pushen 'nog te wachten'. Maar ik ga zeker wel voor 1 juli bellen, ze zetten me niet NOG een keer buiten! :s
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Matthew »

Ik heb gisteren gebeld moest mijn nummer naam en email adres afgeven.
Vandaag heb ik een mail gekregen waar ik gegevens moest invullen, wordt ik dan nog weer gebeld ?
De man aan de telefoon zei namelijk je word zo snel mogelijk weer gebeld?

Maar bedankt voor de reactie heeft wel geholpen :)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Veronica »

Matthew schreef:Ik heb gisteren gebeld moest mijn nummer naam en email adres afgeven.
Vandaag heb ik een mail gekregen waar ik gegevens moest invullen, wordt ik dan nog weer gebeld ?
De man aan de telefoon zei namelijk je word zo snel mogelijk weer gebeld?

Maar bedankt voor de reactie heeft wel geholpen :)
Geen idee, mijn psych (ander verhaal) had mij aangemeld, daarop kreeg ik een aanmeld formulier, tijd later werd ik gebeld of alles klopt en kreeg paar simpele vragen en klaar, pas een brief gekregen voor de intake die ik (toen waren de wachtlijsten langen) 3 maanden later kreeg, daarna maandenlang stil en ineens plots in juli/augustus een telefoontje dat ze een plekje voor 1ste diag gesprek eind augustus hadden.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Erik_Ezrin »

Iemand trouwens een idee hoe lang de wachtlijst nu is? Ik hoor dingen variërend van enkele maanden tot meer dan een jaar... :s