help aanmelden bij vumc !!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Nathan90 »

De wachttijd in april was 4 maanden. In juli kan je onderaan deze pagina de meest 'recente' en 'accurate' wachttijden vinden. De rest zal dusdanig aan speculatie onderhevig zijn dat je er wel naar mag luisteren maar niet te veel aandacht aan moet besteden. ;)

De wachttijd opgegeven in de PDF is natuurlijk ook onderhevig aan verandering, maar ik heb wel gemerkt dat het redelijk overeen kwam met mijn eigen wachttijd. Beter dan de wisselende antwoorden van andere transgenders en VU psychologen xD
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Matthew »

Wanner wordt die bijgewerkt dan? Want die ia van april.
Misschien 1 juli ?
Omdat je voor dan de tijd hebt om je opnieuw weer aan te melden als je dat met de patientenstop ook al wou ;)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Nathan90 »

Nee niet strikt op een bepaalde datum. Maar de lijst wordt om de drie maanden bijgewerkt.
Gebruikersavatar
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Erik_Ezrin »

Nog een andere vraag: Ik neem aan dat je je moet aanmelden met je geboortenaam, right? Als ik dat na t eerste gesprek gewoon vraag, kunnen ze dat wijzigen? Heb geen zin om t hele traject met mn geboortenaam aangesproken te worden, lol.

Oh, en er staat dat ze "gegevens van de huisarts" nodig hebben. Wat dan allemaal? Naam? Telefoonnummer? ed. want dan moet ik dat ff opzoeken...
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Britta »

Hoi,

Ze vroegen naar mijn geboortenaam. Noemde dit nog even speciaal omdat de meeste mensen niet aan mijn geboortenaam horen van welk geslacht ik ben. Neem aan dat ze dat wel aanpassen op een latere datum, of in ieder geval zorgen dat ze je aanspreken met je gewenste naam. Doen ze bij het PIG in ieder geval. Ze hebben je geboortenaam nodig voor je verzekering e.d. en ze spreken je aan met je gewenste naam.

Gegevens van de huisarts: naam+adres zodat ze de brief kunnen opstellen.

Groetjes,
Britta
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Gebruikersavatar
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Erik_Ezrin »

GUUUYS! I DID IT!!! :D
I am so happy now!

Okay, voor iedereen die wil gaan bellen; tis no big deal. Degene aan de andere kant van de lijn was heel relaxt en praatte me overal rustig doorheen. Hij vroeg naar mn naam (geboortenaam), en of ik van vrouw naar man wou gaan etc., geboortedatum mn adres, postcode, telefoonnr, en naam en adres van mn huisarts. Eigenlijk niks raars...
That's it. Hij zei dat ze binnekort een brief zouden opsturen voor de machtiging om huisartsgegevens op te vragen, en dat ik ook nog een verwijsbrief moest gaan halen (gewoon naar de huisarts gaan, situatie uitleggen, en je krijgt direct die brief), en dat ik dan wss al in juli voor de intake kon komen.

HOLY SHIT! JULI!!! :D
Gebruikersavatar
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Erik_Ezrin »

(oh, die verwijsbrief was btw omdat anders de verzekering moeilijk kan gaan doen met vergoeden ed.)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Nathan90 »

Gefeliciteerd Erik! ;)

Verwijsbrief klopt inderdaad. Ik had die eerst niet, heb 'm begin 2014 (lverwege diagnostiek) alsnog moeten halen haha.

Betreft je naam. Doorgaans roepen ze je in de wachtkamer met je achternaam. (Tot je psych je naam weet) In de computer kunnen ze het pas veranderen als je groen licht hebt.
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Matthew »

Gaaf, hoop ook dat ik zo snel aan de buurt ben net de intake !
Ik heb ook gegevens door moeten geven en had al een verwijsbrief, dus krijg ik dan nu ook een brief toegestuurd? ;)
Gebruikersavatar
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Erik_Ezrin »

Zolang als ze me aanspreken met Erik vind ik het prima dat mn geboortenaam in het dossier staat. Die staat nu ook nog op al mn pasjes en dergelijke. Het ergste vind ik t wanneer ik mn ID moet laten zien... feels so awkward.

Ik heb gehoord dat de intake los staat van de wachtlijst, dus dat k wss nog wel een jaar ofzo moet wachten voor het daadwerkelijke begin van het traject, helaas. En dan, als alles goed gaat, binnen een half jaar begin van de RLE, dus hopelijk zit k binnen anderhalf jaar aan de testo! WOW!

En Matthew, die brief was een machtiging zodat t VU je medische gegevens bij de huisarts kan opvragen, dat heeft dus niks met die verwijsbrief te maken, das voor de verzekering.