help aanmelden bij vumc !!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Erik_Ezrin
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:59
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Erik_Ezrin »

Wou vandaag mailen, hoppa, vandaag de volgende brief binnen :) (gelukkig voordat k gemaild heb)
Ze gaan binnen 2 weken bellen voor een afspraak. Weet iemand btw wel of je nu al een verwijsbrief van je huisarts nodig hebt? En moet ik daar nog iets speciaals voor doen om die te krijgen, of gewoon een afspraak maken en de situatie uitleggen?
En dan maar hopen dat de wachtlijst niet al te lang is... ik reken maar alvast op het ergste, kan t nooit tegenvallen.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Nathan90 »

Je hebt de verwijsbrief niet nodig voor het maken van de afspraak, ze zullen 'm wel willen bij de intake.

En daar is inderdaad niks speciaal voor nodig, gewoon zeggen dat je last hebt van genderdysforie, je je hebt aangemeldt bij het VU en dat je nog een verwijsbrief nodig hebt voor de verzekering. Ik heb op de dag van mijn groene licht pas een verwijsbrief ingeleverd (was eerder niet nodig, nu wel) en daar stond letterlijk alleen maar in van 'Ik verwijs deze persoon door' (maar dan iets meer uitgeschreven natuurlijk ;))
Djaxx
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 mar 2014, 17:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Delft

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Djaxx »

Hoi!

Vraagje,

Ik heb mij aangemeld bij het PIG omdat ik las en hoorde van mensen dat het VU geen nieuwe patiënten aannam vanwege
bezuinigingen?? Maar aangezien hier al wat mensen zich voor t eerst hebben aangemeld bij het VU vraag ik me af moet ik dat dan alsnog doen ??

Gr. Dennis
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Nathan90 »

De stop is een aantal weken terug opgeheven en VU staat weer open voor nieuwe aanmeldingen.

Sommige mensen lopen een dubbel traject (of in ieder geval dubbele wachtlijsten) om beter geholpen te worden of eerder aan de beurt te zijn.

Het enige is dat ik niet weet of de verzekering nog steeds een dubbel traject vergoed.
Djaxx
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 mar 2014, 17:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Delft

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Djaxx »

Oke dank je!

Maar is het verstandig om me ook bij VU aan te melden dan ?? En dan bkj het PIG afmelden ?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Nathan90 »

Dat is aan jou. Sommige blijven het liefst weg bij het VU. Anderen vinden het wel makkelijk, alles onder 1 dak.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Janice »

hoi Hoi

Als ik jou was zou ik me ook gewoon aanmelden bij het VU, mocht je onverhoopt op tegenslagen stuiten bij het P.I.G. Misschien is het wel verstandig om eerst te kijken of je verzekering een dubbel traject vergoed....
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Matthew »

Wat handig al deze informatie ! :)
Ik ben vorige week maandag gebeld door het vu om eem telefonisch consult te plaatsen met een psycholoog jamme goenoeg kon ik pas 29 juli maar er staat een datum :p
Is dit een intake ofzo?
Iemand die evaring ermee heeft die het graag zou willen uitleggen wat het inhoud en wat ze gaat vragen etc?
Djaxx
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 mar 2014, 17:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Delft

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Djaxx »

Hoi Matthew,

Ik heb me vandaag aangemeld bij het VU.
Als ik de brief heb ondertekent dat ik akkoord ga dat ze me dossier bij de huisarts mogen opvragen wordt ik gebeld voor een afspraak voor een screening zeiden ze.... ik weet het ook niet precies. Heb jij die al gehad ? Maar als dat bij jou al zo snel is die afspraak! Misschien komen we elkaar nog wel tegen haha. Heel veel succes inieder geval!!
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: help aanmelden bij vumc !!

Bericht door Nathan90 »

Het kan best dat het VU deels overgaat naar telefonische intakes. Maar kan je helaas niet helpen, ik ken niemand die telefonisch een intake/afspraak heeft gehad buiten een telefonisch consult met de endocrinoloog.