Plan voor Tilburgse homowijk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Janneke »

http://www.nu.nl/binnenland/3805249/pla ... owijk.html" target="_blank

Ik vind dit een idioot plan
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Anon20180501 »

Ik had het ook gelezen Janneke en ik als Tilburgse begrijp totaal niet waar de noodzaak van zo'n 'wijk' op gebaseerd is. Van hLbt gerelateerd geweld is in Tilburg nauwelijks sprake en bij de mij bekende gevallen was er m.i. geen 100% sprake van gericht geweld. Maar ik mis ook wel eens wat.
Ik kan wel andere redenen bedenken waarom men als 'gelijkgestemden' zo dicht op elkaars lip zou willen wonen maar dan praat men over wenselijkheid, en niet over noodzaak.
Voor integratie en het acceptatieproces is zo'n initiatief natuurlijk funest, voor zowel de hlbt-groep als de 'buitenstaanders'. Het is vorm van positieve discriminatie die men niet zou moeten willen want juist uitzonderingsposities leiden vaak tot een tweedeling in de maatschappij.

Deze 'wijk' heeft in de plannen nog geen naam maar vermoedelijk zou het in de volksmond al snel zoiets worden als 'Sodom&Gomorra', een Eftelingattractie (op flinke steenworpafstand) voor volwassenen. Nu wil ik graag attractief gevonden worden maar een attractie... :roll:

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Janneke »

Het idiote is weer dat gender mensen weer op één hoop worden gegooid met homo's terwijl het helemaal niets met elkaar te maken heeft en ik denk dat de gemiddelde gender gewoon als man of vrouw door het leven wil gaan en al helemaal niet gezien wil worden als 'transgender'.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Anon20180501 »

Het eerste wat je aanhaalt is een andere discussie maar ik geef je wel gelijk dat de uitgangspositie van transgenders een andere is dan die van de hlb's maar sociaal/maatschappelijk gezien lopen ze dan weer wel vaak tegen dezelfde problemen aan.

Ik wil inderdaad gezien worden als vrouw en niet als transgender, dat was dan ook 1 van mijn achterliggende gedachten bij het schrijven van mijn eerste post.

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Barbarella »

Een apparte woonwijk voor homohaters lijkt mij een beter plan. Wat is dit een totaal anti integratie plan. Hek er omheen, probleem opgelost. Hoef je ook niet meer op te treden tegen mensen die zo heftig discrimineren dat ze een een ander, een eerste levens behoefte als een veilige woonplek niet gunnen. Maar goed , als je dan toch een bevolkings groep op een appart tereintje gaat drijven, geef de haters dan meteen een uniform.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Janneke »

De overheid hoort te zorgen voor veiligheid, ook voor ons. Groepen uit de Nederlandse bevolking afzonderen is precies wat voor de 2de wereldoorlog gedaan werd met Joden. Ik word steeds kwaaier over dit plan en ik ga die Blauwhoed bellen.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Veronica »

Hmm lijkt net op die wijken waar alleen Marokkaans/Turkse mensen wonen of bijna alleen buitenlanders.

Werkt niet, het is niet de bedoeling dat wij een speciale wijk krijgen, het is de bedoeling dat mensen ons in onze eigen waarde laten, ons behandelen als mensen en niet een stuk vuil omdat wij anders zijn.

Echt idioot plan.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Janneke »

En zo zag het er toen uit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Veronica »

Janneke schreef:En zo zag het er toen uit:
[ Afbeelding ]
Ja en dit willen ze nu:

Afbeelding
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Plan voor Tilburgse homowijk

Bericht door Barbarella »

Ik ben het wel eens met wat er gezegd wordt, en ik mij zelf ook niet bepaald genuaceerd uitgelaten.

Dat meneer Blauwhoed geen Robinhood is en ook bepaald geen Rozehoed draagt is duidelijk. Maar Janneke, ik snap je woede .... Maar haal even 10 keer adem voor belt.

Barbarella
Na mij de zondvloed!