Aankomende maandag sollicitatie...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Robyn »

Ik ben net gebeld door een bedrijf waar ik een open sollicitatie heen had gedaan en ze zijn geïnteresseerd, dus ik ben uitgenodigd op een kennismakingsgesprek maandag aanstaande. Nu heb ik net gisteren mijn intake bij PIG gehad en de 30e heb ik mijn eerste diagnostische gesprek. Ik presenteer me naar de buitenwereld nog als man, maar ik weet dus niet hoe ik dit het beste bij dat bedrijf kan vertellen. Sowieso wil ik dat niet in mijn eerste gesprek (ik wil laten zien wat ik in huis heb). maar op den duur zouden ze het toch moeten weten, vooral omdat ik nu al met die gesprekken zit.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Eveliene »

Kijk even hoe het gesprek gaat en probeer aan te voelen hoe het bedrijf staat t.o.v. transgenders maar zoals je al van plan bent probeer niks te overhaasten en ga daar gewoon een tijdje werken en geef jezelf pas bloot als je het idee hebt dat het kan of als je je werk met tegenzin doet. In ieder geval wens ik je veel succes met je gesprek en duim ik voor een goede afloop. :)
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Robyn »

Het afwachten lijkt me wel een goed idee, al zit ik wel met het feit dat ik liever eerlijk ben (maar wil mezelf niet in mn vingers snijden) en als ik niks vertel dan moet ik wel aangeven dat ik bijvoorbeeld 30 juni vrij moet hebben. Ik weet niet of dat gemakkelijk gaat zonder uitleg.
Groetjes,
Robyn
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Silvia »

waar ik werk had ik dag 1 al verteld , en ze zijn open minded , en begripvol .
en ik kan zo vrij krijgen als ik naar gesprek moet en kost niet eens me vrijen dagen !
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Veronica »

Silvia schreef:waar ik werk had ik dag 1 al verteld , en ze zijn open minded , en begripvol .
en ik kan zo vrij krijgen als ik naar gesprek moet en kost niet eens me vrijen dagen !
Ah ja, ik had dat geluk niet, dat ik te oud ben is prima, 5 jaar terug toen ik pas 18 was hoorde ik dat ook zo belachelijk vaak, maar de smoes "je past niet in het team" zonder duidelijk aan te geven waarom, ja ik ken het antwoord al.

Maar Robyn, laat je niet afschrikken ik zou het gewoon zeggen, eerlijkheid duurt het langst.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Robyn »

Het liefste wil ik het ook zeggen maar van wat ik begreep, is dit een eerste van meerdere gesprekken. Een kennismaking of wat ik te bieden heb bij hun past. Mss is het verstandiger om het in een later gesprek te zeggen?
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door alida »

Robyn schreef:Het afwachten lijkt me wel een goed idee, al zit ik wel met het feit dat ik liever eerlijk ben (maar wil mezelf niet in mn vingers snijden) en als ik niks vertel dan moet ik wel aangeven dat ik bijvoorbeeld 30 juni vrij moet hebben. Ik weet niet of dat gemakkelijk gaat zonder uitleg.
In veel CAO's is het zo geregeld dat je bijzonder verlof krijgt voor bezoek aan dokters, ziekenhuizen, tandartsen en dergelijke. Maar als je iedere paar weken een afspraak onder werktijd hebt, moet je vroeg of laat natuurlijk wel iets uitleggen...
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Robyn »

Dat klopt, ik zit alleen erg te twijfelen wanneer sinds het enige wat ze waarschijnlijk iets mee te maken krijgen het eerste halfjaar is diagnostische gesprekken. Daarnaast wil ik niet zeggen in mn eerste gesprek omdat ik dan bang ben dat het mn kansen verkleint. Ik kan het in een vervolg sollicitatiegesprek mss beter vermelden.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Janna »

Als er meerdere gesprekken zijn, dan is het eerste vaak de eerste schifting. Dan lijkt het me niet echt nodig het al te melden. Laat eerst maar zien dat je capabel bent. Tijdens een volgend gesprek wordt verder gekeken naar wat je kunt en wie je bent. Dat lijkt me het juiste moment om het te vertellen. Dat kan tot een afwijzing leiden, maar als ze serieus op zoek zijn en je bent de eerste ronde doorgekomen, dan zou het ook voor hunzelf dom zijn om het daarop af te laten ketsen. Maar goed, het blijft altijd de vraag hoe het landt.

Als je het vertelt dan is het , denk ik, wel belangrijk dat je aangeeft in hoeverre ze er 'last' van krijgen of juist niet. Daar zijn bedrijven heel gevoelig voor. Als ze het idee krijgen dat je vaak afwezig zult zijn om wat voor reden dan ook, dan telt dat vaak zwaar. Een beetje om dezelfde reden als dat zwangere vrouwen niet snel worden aangenomen. Ze kunnen heel geschikt zijn, maar het bedrijf weet dat ze haar voor een paar maanden kwijt zullen zijn.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Aankomende maandag sollicitatie...

Bericht door Anon20180730 »

het is net als zwangerschap, niet relevant voor de functie, maar voordat je het weet ben je afgewezen.. Maar ja.. een zwangere vrouw die iets verzwijgt, wordt daarna in bepaalde functies als ze PT wil werken ook niet door bepaalde managers gewaardeerd.. Verkeerde manager, zeggen we dan maar.. :P Gelukkig hoef jij niet een verzoek in te dienen als 'deeltijdvrouw' en kun je fulltime je capaciteiten straks aanwenden, welke als vrouw vast nog beter tot hun/haar recht gaan komen.. ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 19 jun 2014, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.