Getrouwd en kinderen, hoe verder?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Anon20180730 »

Petratrans schreef:Wat ik mij afvraag als je die leeftijd hebt of je er ooit goed uit gaat zien als vrouw.
En de verantwoording naar je partner, kinderen en werk etc.
Stel je wordt 85 jaar, dan zit de helft er al op. De laatste jaren van je leven zal het niet zoveel uit maken, dan is gezondheid belangrijker.
Dan kun je beter part time vrouw zijn.
dit is ronduit een leeftijdsdiscriminerende opmerking,,,,,,,,,,,,,,,, alsof jij er zeker zo goed uit ziet?? Nou dat wil ik dan wel eens zien.. , alsof de ene helft van je leven boven de 40 jaar er niet toe doet, alsof je gezondheid beter af is als je maar niets doet, alsof je gedwongen bent tot deeltijd.. Bay.. wat een zogenaamde 'tolerantie'.. en dat op dit forum :(
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Raisa »

Persoonlijk vind ik het een heel reele vraag van Petra. Het is immers een gegeven dat je met hrt op latere leeftijd een minder resultaat behaalt dan op jongere leeftijd.
Het is voor ieder een eigen afweging of een transitie op 'latere' leeftijd met de mogelijke bijkomende (sociale) complicaties het waard is of niet. Daar kan een ander niets over zeggen.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Anon20180730 »

het zijn de vragen die je ontmoet ja.. vooral als mensen vastzitten in hun eigen enge blikveld. Gelukkig merk ik van het vu een heel wat ruimer denkende opstelling.. Stel je voor zeg, wat een enge gedachte..en samenleving zou dit opleveren. Bovendien leg de grens van een hrt behandeling dan maar op 15/16 jaar..
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 21 jun 2014, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Anon20180501 »

Irene schreef...
alsof de ene helft van je leven boven de 40 er niet toe doet, alsof je gezondheid beter af is als je niets doet, alsof je gedwongen bent tot deeltijd..
Waarom heb ik toch altijd zoveel woorden nodig... ;)

Petra 'vraagt het zich af..', dat ze vervolgens de deksel van de stempeldoos een beetje oplicht is jammer maar vooruit... Ik kan ermee leven. :|

x'jes en liefs
Daniéla
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Anon20180501 »

btw, als zieke geesten - die fobisch zijn voor zowat alles wat ze niet willen leren kennen en in het bijzonder een mooie vrouw zoals Raisa (dat ben je gewoon... :P ) voor 'vuile kankertravestiet' uitmaken - het ineens in hun bol krijgen om vuile kankertravestieten te googlen, kunnen ze dan niet via zo'n 'Botje' o.a. op ons forum terecht komen (openbaar deel)..??

Maar ik ben niet bang dat zo'n ziek iemand een 'Transen-Tsunami' mentaal aan zal kunnen, heel zijn/haar wereldbeeld zal instorten... :)

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Raisa »

Daniéla schreef:btw, als zieke geesten - die fobisch zijn voor zowat alles wat ze niet willen leren kennen en in het bijzonder een mooie vrouw zoals Raisa (dat ben je gewoon... :P ) voor 'vuile kankertravestiet' uitmaken - het ineens in hun bol krijgen om vuile kankertravestieten te googlen, kunnen ze dan niet via zo'n 'Botje' o.a. op ons forum terecht komen (openbaar deel)..??
Nah dat mens kent mij echt niet meer. Ik was op de fiets toen er een vrouw die alleen maar aandacht had voor haar smartphone op het fietspad in tegengestelde richting liep terwijl er gewoon een leeg voetpad naast lag. Ik kon haar niet meer ontwijken dus ik schreeuwde "PAS OP!" en schampte haar. Zij boos, een scheld kannonade volge.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Janneke »

Het is niet alleen een terechte vraag mbt de effecten van hormonen maar je moet je ook afvragen of je er wel gelukkiger van wordt als je op latere leeftijd de transitie in gaat. Uit onderzoek blijkt dat oudere transen enorm veel psychische problemen erbij krijgen door de transitie. Van de regen in de drup maar het blijft een persoonlijk besluit.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Anon20210626 »

niet in transitie gaan geeft ander psychische puzzels ...... er is eigenlijk dus geen ideale oplossing ...........
als iemand die wel heeft .......... ik hou me aanbevolen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Janneke »

Ik weet het niet Renée maar het is goed te beseffen dat je van een man nooit een vrouw kunt maken, het blijft altijd maar geknutsel.
Jorine
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Gender: Transgender
Locatie: Terneuzen

Re: Getrouwd en kinderen, hoe verder?

Bericht door Jorine »

Janneke schreef:Ik weet het niet Renée maar het is goed te beseffen dat je van een man nooit een vrouw kunt maken, het blijft altijd maar geknutsel.
.......tja en geldt dat dan niet voor alle leeftijden ??? Waarom deze nadruk op leeftijd. Gaat er mijn inziens juist om dat ieder mens, ongeacht leeftijd, ras etc. recht heeft op zelbeschikking toch? Bovendien gaat het toch vooral ook om wat iemand in zichzelf ervaart en gaat het niet uitsluitend om het uiterlijk, de verpakking? De mensheid bestaat toch ook niet uitsluitend uit knappe mannen en vrouwen?
Wil niet vervelend doen, maar heb wel de behoeftd dit even van mij af te schrijven. Heb in reactie op de vraag van Janneke in dit Topic een deel van mezelf blootgegeven en me daarbij kwetsbaar opgesteld en vindt het dan wel enigzins teleurstellend dat de discussie zich dan zo ontwikkelt.
Sorry moest dit ff kwijt.
Suddenly a bright spark in the dark
I wonder what it,s gonna be
Will i be a new person?
No, finally i will become the real me