genante momenten..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: genante momenten..

Bericht door Matthew »

Haha dat maakt mij niet zoveel uit :p
Heb echt veel in jou'n advies of uitleg van wat je nu allemaal hebt verteld zie ik zo veel overeen komsten of preciee het zelfde best wel grappig. ;)
Fijn dat je alles ook duidelijk weet uit te leggen :D
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: genante momenten..

Bericht door Daphne »

Het is wel wat normaal vind ik dat mensen mij nog aanspreken met mijn oude (mannelijke) voornaam en ik neem het hen niet zo erg kwalijk. Ik ben wel zo ingesteld dat ik hen steeds zal verbeteren en zeggen dat ze fout waren. Ik heb al gemerkt dat dit bij velen toch al heeft geholpen. Gewoon telkens als ze een fout maakte verbeterde ik hen op een beleefde manier :) Maar het is natuurlijk wel altijd een vervelende situatie.

En ja mijn moeder doet dit ook soms nog als ze kwaad word en mij meneer noemt zoals "zeg meneer wanneer ruim je dat nu eens op". Heel vervelend maar niet bewust natuurlijk dat ze dat zegt en daar stoor ik mij dan ook niet zo aan.
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: genante momenten..

Bericht door Veronica »

Mijn moeder doet niet eens de moeite, tolereren doet ze het wel, maar ze blijft gewoon oude naam en hij zeggen, geldt voor iedereen thuis (ik woon op mezelf nu)

Alle andere mensen zeggen gewoon Veronica en zij, dus ja het is extra pijnlijk dat thuis ze niet de moeite voor nemen, ze moet er aan wennen zegt ze, 1 jaar is genoeg (sinds de switch) maar proberen, ho maar.

Moet er maar mee leven.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: genante momenten..

Bericht door Daphne »

Ik vind het altijd spijtig om dit soort zaken te moeten horen :( Mijn ouders waren ook zo in het begin maar nu proberen ze toch om mij altijd juist aan te spreken. Wanneer ik per ongeluk iemand mij verkeerd hoor aanspreken is dit al pijnlijk voor me. Mijn broer heeft er ook nog wat moeite mee maar daar stoor ik mij niet zo aan omdat we toch niet zo goed overeen komen.

Klinkt als een flauw excuus als ik eerlijk mag zijn. Ik wil nu niet grof zijn ofzo maar als het al 1 jaar is... Natuurlijk weet ik niet hoe iedereen hiermee omgaat maar kan me moeilijk inbeelden dat het zo moeilijk is om de juiste aanspreek vorm te gebruiken.

Ik zou zeggen niet teveel mee inzitten maar is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding