arg ik kan het niet

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

arg ik kan het niet

Bericht door luna »

Uhm hoi
Heeft een van jullie nog tips hoe wanneer waar ik mijn gesprek over mijn transgender met mijn moeder moet beginnen. Ik probeer her al dagen en telkens als ik wil beginnen blijven de woorden in Me mond steken en kan ik ze niet zeggen. Zijn hier nog tips voor want ik ben nu al bezig met stiekem crossdressen
Mvg luna
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: arg ik kan het niet

Bericht door Veronica »

Je zou een brief kunnen schrijven en dan aan haar geven, velen doen dat ook op die manier het kan helpen ook omdat het vaak makkelijker is dan het in een gesprek zeggen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: arg ik kan het niet

Bericht door Yarrmor »

Ik had ook een inleidende brief geschreven. Daarna, nadat het bij hun bekend was heb ik een week gewacht (zit op kamers) om zowel hun als mezelf de kans te geven om het te laten zinken en de spanning wat lager te brengen. Uiteindelijk heb ik wel een soort van gesprek gehad met mijn ouders.
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

Re: arg ik kan het niet

Bericht door luna »

tja maar hoe moet ik de brief dan schrijven want mijn ouders zijn niet zo tolerant dus ik ben onzeker over de reactie die ze zullen geven
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: arg ik kan het niet

Bericht door Anon20180501 »

Hai Luna

Omdat het voor je ouders nu heel dichtbij komt (hun eigen kroost betreft) zou het met die intolerantie best wel eens mee kunnen vallen.
Hoeft niet zo te zijn maar het kan, en hoop ik voor je.

Ik denk dat je in je brief het beste niet te stellig overkomt wat je gevoelens betreft maar wel duidelijk aangeeft welke gevoelens bij je spelen en dat je daarover graag met een deskundige zou willen praten in bijzijn van je ouders. Daarmee betrek je ze bij je proces wat ze wellicht wat milder zal stemmen en in eerste instantie zullen ze vast nog wel hun bedenkingen hebben en uiten maar gaandeweg - na een aantal gesprekken met een deskundige - zullen ze heus wel wat bijdraaien en je serieus gaan nemen. Zo niet, kan je altijd terug vallen op de mening van je psycholoog en die om hulp vragen.

Veel succes in ieder geval.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

Re: arg ik kan het niet

Bericht door luna »

Hoi dit is de brief
Mam
Ik weet niet of je het al gemerkt heb maar ik voel Me eigenlijk meer een meisje. Dit speelt al sinds mijn tiende maar nu merk ik er veel meer van dan vroeger.
Ik heb wat rondgezocht hierover en nu blijkt dus dat ik een transgende ben. Dit houdt in dat ik eigenlijk een meidenlichaam moest hebben
Van ******

wat,moet er anders aan off is het goed
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: arg ik kan het niet

Bericht door Eva »

Ik zou er (in jouw woorden!) iets aan toevoegen, Luna. Iets als "Zou je me de komende tijd willen helpen? Het is allemaal niet makkelijk."
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: arg ik kan het niet

Bericht door Marieke »

ja, wat Eva zegt, probeer anders ook iets meer over het onderwerp zelf uit te leggen, transgender zijn daar snappen mensen die er niet bekend mee zijn niet zo veel van, wat ik zelf heb gedaan, er is een serie op tv pas geweest (hij is een zij, kun je kijken op uitzendinggemist.nl) waarin transgenders gevolgd worden, en ik vond dit een hele goede serie, misschien kun je die gaan kijken (hele serie is zo'n 3 en een half uur), en ook aan je moeder laten zien, dat heeft bij mijn moeder wel degelijk gewerkt want ze erkende daardoor het probleem wel, helaas geloofd ze niet dat ik het heb, wat deels komt doordat ik het niet concreet heb gemaakt over mezelf naar haar toe denk ik, maar ook omdat je dat als ouder natuurlijk iever niet hebt met je kind, maar ze zei in elk geval wel dat als ik het wel zou hebben dat ze er achter stond en geen problemen mee zou hebben, wat denk ik kwam doordat zij die serie heeft gezien, dus misschien kun je daar eens naar kijken :)
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: arg ik kan het niet

Bericht door Yarrmor »

ik had er bij mijn brief (mail) ook links toegevoegd van wikipedia, voor het geval dat ze wat wouden verdiepen. Misschien iets minder handig met een fysieke brief.
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

Re: arg ik kan het niet

Bericht door luna »

V3

Mam
Ik weet niet of je het al gemerkt heb maar ik voel Me eigenlijk meer een meisje. Dit speelt al sinds mijn tiende maar nu merk ik er veel meer van dan vroeger.
Ik heb wat rondgezocht hierover en nu blijkt dus dat ik een transgende ben. Dit houdt in dat ik eigenlijk een meidenlichaam moest hebben. wat ik doe als ik alleen ben dan ga ik bijvoorbeeld in een jurk lopen en een kwartier voor je thuiskomt dan doe ik hem uit en ruim ik het goed op. ik speel bijv liever met poppen dan met lego en ik vind meer meidenprogrammas leuker. ik heb gewoon meer meidengevoelens dan jongensgevoelens en nee het komt niet door mijn autisme het komt doordat ik verkeerd geboren ben. ik had een meisje moeten zijn. maar goed snap je dat ik dit dus wil ik voel mij een vrouw, en dit is de enige oplossing voor mij door te worden wie ik mij van binnen voel.Ik heb wel jullie hulp bij nodig, ik hoop dat jullie mij ook hiermee willen steunen ik heb genoeg tijd gehad om goed over na te denken en het is niet anders, dit ben ik, ik ben een vrouw met een verkeerd lichaam. kun je hierover met mij praten.
Van *****

BTW dit is alleen aan mijn moeder
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time