Hoe zie ik eruit ?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: Hoe zie ik eruit ?

Bericht door Daphne »

Bedankt voor de tip :p
Ik was dit al eens van plan om te doen in een MAC store. Een vriendin had dat ook eens gezegd dat ze dat daar doen. En aangezien er één in Gent is is dat ideaal voor mij. :) Wel wat spijtig dat het redelijk duur is daar voor hun producten maar mijn moeder dringt erop aan dat ik investeer in goede make-up.

Het is echt nog wat zoeken naar de juiste kleuren en een soort van stijl dat past bij mij.
Ik ben toch al blij dat mijn eyeliner al begint te lukken. Al ben ik hier soms 20 minuten mee bezig :)

Het zou ook natuurlijk wat gemakkelijker zijn moest er niet zoveel keuze zijn. Vaak sta ik in de winkel naar al die producten te kijken waarbij ik echt niet weet wat het verschil nu is :p Gelukkig ga ik ook eind augustus met mijn vriendin eens gaan shoppen voor make-up. Zij is hier nogal mee bezig en weet heel veel erover dus dat zal ook al pak helpen.
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe zie ik eruit ?

Bericht door Emma »

Ja, zo'n MAC sessie is in Nl iig 30€ voor een half uur of 60€ voor een uur. In een half uur doen ze dan je foundation/shaping of juist ogen/mond, in een uur doen ze het allebei. Of je boekt een 'samen-doen-sessie' voor 100€.

Het enige is wel dat je het geld van de sessie niet helemaal kwijt bent want voor dat bedrag mag je wel producten uitzoeken.
Vorig jaar waren er nog MAC Technique workshops, voor €50, kon je ook na afloop aan producten besteden. Had een beetje hetzelfde als de 'samen-doen-sessie' maar dan in groepsverband, erg gezellig. Toen ik Erwin (die ze organiseerde) daar een tijdje geleden naar vroeg zei hij dat er iets anders voor in de plaats kwam. Maar ik heb er nog niets over gehoord.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Hoe zie ik eruit ?

Bericht door Jessy »

Daphne schreef:Bedankt voor de tip :p
Ik was dit al eens van plan om te doen in een MAC store. Een vriendin had dat ook eens gezegd dat ze dat daar doen. En aangezien er één in Gent is is dat ideaal voor mij. :) Wel wat spijtig dat het redelijk duur is daar voor hun producten maar mijn moeder dringt erop aan dat ik investeer in goede make-up.
Ik kan alleen maar bevestigen dat het de investering absoluut waard is. Ik heb al vele keren het verschil gezien tussen goede en goedkope make-up. Vooral bij foundation en poeder is het vaak een enorm verschil en ga je met slechtere kwaliteit sneller "nep" uitzien.
Ook mascara zou ik van een degelijk merk nemen, anders heb je je ogen vol met klonters hangen op den duur.
Voor zaken als een oogpotlood en oogschaduw heb ik niet de indruk dat het veel verschil maakt.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.