hoe nu

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

hoe nu

Bericht door luna »

allen
jullie weten dat ik het me moeder heb verteld en die wil nu dat me vader het over een week of 2 ook weet. ik weet niet wat hij ervan gaat vinden en dat maakt me erg nerveus. en daarbij wil ze deze zomervakantie met mij in arnhem als meisje gaan shoppen maar hoe moet dat nou want tja ik vind eigenlijk dat dat al ietsje te snel gaat want dat ik het heb verteld was al een enorme stap voor mij.
wat moet ik nu doen :roll:
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: hoe nu

Bericht door Anon20180501 »

Hai Luna

Je zou met je moeder kunnen afspreken dat als 1 van jullie vindt dat de ander te snel gaat dat jullie dat dan tegen elkaar zullen zeggen
en daar rekening mee zal houden. ... zoiets.

x'jes en Liefs
Daniéla
sandra-kim
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:22
Gender: Trans MtF

Re: hoe nu

Bericht door sandra-kim »

Hoi Luna,

Gezien je woonplaats en de afstand tussen dat en Arnhem, ben je misschien bang om bekenden tegen te komen die het nog niet weten?
Doe dan een voorstel aan je moeder om eens richting Amsterdam te gaan, grotere stad meer shop mogelijkheden en je hoeft niet bang te zijn om bekenden tegen te komen.
En als meisje gekleed, kun je misschien een tussenstap nemen niet echt mannelijk niet echt vrouwelijk, kijk dan eens naar een denim jumpsuit bijvoorbeeld deze: http://www.zalando.nl/g-star-arc-3d-jum ... 3-k11.html" target="_blank of een vergelijkbaar model en doe er dan een paar dames sneakers er bij aan zoiets als dit: http://shop.vans.nl/nl-en/women/categor ... shoes.html" target="_blank
Dan heb je een mooie combinatie wat nog niet te vrouwelijk is om mee te beginnen, zo ben ik ook ooit begonnen voor het eerst openbaar.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: hoe nu

Bericht door Daphne »

Hey Luna,

Ik zou je zeker niet te veel zorgen maken om je vader. Je moet hier niet teveel mee bezig zijn want dat maakt het enkel maar erger. Wanneer jij klaar bent om het te zeggen dan doe je het gewoon. Er zal altijd wel dat onbekende aanwezig zijn wanneer je het wilt vertellen aan iemand maar je mag je hier niet teveel door laten afzien. Ik was zelf ook zo en heb het allemaal ook erger gemaakt dan het was. Probeer eventueel het nieuws te vertellen met je moeder dit kan de stress wat van je afneemt wanneer er iemand bij is dat je steunt :)

En zoals hier al werd verteld ivm je moeder. Maak het haar duidelijk hoe jij je voelt. Soms weten ouders dit niet en denken dat dit iets is wat je wilt maar dan ben je er niet klaar voor. Ze zal het wel verstaan want dit is ook iets heel belangrijk. Neem je tijd maar voor alles niet iedereen gaat hier hetzelfde mee om. Je hebt al een grote stap gezet en dat telt al voor zoveel mee. Er zal wel een moment zijn dat je dit zelf ook volledig wilt en dat je er klaar voor zult zijn. Je merkt het gewoon zelf wanneer dat moment er nu is voor deze stap te zetten.

Als je zelf toch wilt gaan shoppen als meisje kan ik niets anders dan positieve zaken zeggen. Die eerste keer was zo zalig voor mij, echt een moment om nooit meer te vergeten. In het begin zal het wat moeilijk zijn omdat je wat onzeker zult zijn en omdat het iets nieuws is. Maar de ervaring zelf voelt gewoon zo juist en goed aan. Wanneer je het zelf ook meemaakt zal je me wel begrijpen :)

Groetjes
Daphne
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

Re: hoe nu

Bericht door luna »

Daphne schreef:Hey Luna,

Probeer eventueel het nieuws te vertellen met je moeder dit kan de stress wat van je afneemt wanneer er iemand bij is dat je steunt :)

En zoals hier al werd verteld ivm je moeder. Maak het haar duidelijk hoe jij je voelt.
dat heb ik haar al verteld maar ze zegt dat we het toch moeten vertellen want ik heb er te lang mee gelopen als je snapt wat ik bedoel.
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: hoe nu

Bericht door Britta »

Ehm, tijdsdruk is niet een handige. Misschien hier het met je moeder over hebben, natuurlijk ga je het je vader vertellen. Maar het moet ook in je eigen tijd kunnen. Uiteindelijk wist mijn moeder het een aantal maanden eerder dan mijn vader en natuurlijk is dat een beetje lastig want dan kan je moeder iet s heel belangrijks in haar leven niet delen met haar partner. Maar het is nog een goten issue in jouw leven, dus heb het daar samen over.

En ach, ouders, ik heb me er drukker over gemaakt dan dat nodig was. Uiteindelijk willen ze je gelukkig zien.

En als je moeder met jouw wil winkelen, gebruik het dan. Vraag aan je moeder of zij ideeën heeft hoe jij er goed vrouwelijk uit kan zien. Voordat je het weet staat ze je uit te leggen en voor te doen hoe je make-up aanbrengt en toespitst op jouw gezicht. En uiteindelijk valt zo goed als niemand je lastig. Mensen zien mij in de stad als vrouw lopen (1,93 lang, schoenmaat zeilboot e.d.) en zien iemand die gelukkig is en die respectvol naar andere toe is.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: hoe nu

Bericht door Jessy »

Ik snap haar punt enigszins, en ergens is het wel super dat zij het zo snel kan accepteren en je meteen al helemaal steunt in het nemen van verdere stappen!
Praat veel met elkaar, en maak haar duidelijk dat het voor jou ook een enorme stap is. Verder lijkt het me zeker goed om wat verder van huis te gaan winkelen zolang jouw verdere omgeving het nog niet weet.
Britta schreef:Mensen zien mij in de stad als vrouw lopen (1,93 lang, schoenmaat zeilboot e.d.) en zien iemand die gelukkig is en die respectvol naar andere toe is.
Dat is precies de sleutel! Als je uitstraalt gelukkig te zijn, valt niemand je lastig. Als je je ongemakkelijk voelt, gaan mensen zoeken wat er mis kan zijn.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
luna
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2014, 20:11
Gender: Trans MtF
Locatie: doetinchem

Re: hoe nu

Bericht door luna »

maar wat moet ik nou want ik heb wel veel vrouwelijke trekjes maar geen vrouwelijk secundaire kenmerken dus denken mensen dat ik jongen in meidenkleren ben zegt me beste vriend ook
when each time feels like the first time. you have had a experience that was the best you felt. now i am sure you will remember that first time
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: hoe nu

Bericht door Anon20180501 »

Hai Luna

Je link doet het (jammer genoeg) niet bij mij maar voor je genoemde - bijna altijd spelende :) - probleem zijn tal van oplossingen voorhanden.
Dure zoals protheses (geen implantaten) en hele goedkope, bv. zakjes gevuld met van alles en nog wat.

Het duurt nog wel even voordat je Estradiol (of gelijkaardig hormoon) voorgeschreven zal krijgen, een duurzame oplossing lijkt me dus het beste. Als je je probleem bespreekt met je moeder en alle mogelijke oplossingen (er volgen er vast nog meer) voorlegt kan je samen met haar naar de beste oplossing zoeken.

x'jes en liefs
Daniéla
Yarrmor
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mei 2014, 21:05
Gender: Trans MtF

Re: hoe nu

Bericht door Yarrmor »

luna schreef:maar wat moet ik nou want ik heb wel veel vrouwelijke trekjes maar geen vrouwelijk secundaire kenmerken dus denken mensen dat ik jongen in meidenkleren ben zegt me beste vriend ook
Dit heb ik ook. Heb het nadeel dat ik een hele mannelijke vorm qua gezicht heb, en mn baardgroei helpt ook niet echt mee. En overigens mijn overig lichaamshaar ook niet :cry: