hoe nu

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: hoe nu

Bericht door Daphne »

Hey,

Ik begrijp je probleem ook wel volledig en zoals hierboven reeds gezegd werd kan je dat wel oplossen hoor. Iets wat je zeer veel kan helpen is goede make-up. Ik ben hier zelf nog niet zo goed in maar heb al verbluffende resultaten gezien toen iemand anders het deed bij mij. Je moet zoiets natuurlijk wel leren maar dat helpt je wel al een stuk.

De meeste secundaire kenmerken komen inderdaad met de hormonen. En daar moet je geduld voor hebben. Je link werk ook niet bij mij maar moest je bijvoorbeeld kort haar hebben zou je ook met extensions kunnen werken. Dit heb ik gedaan en het heeft me al direct een pak vrouwelijker gemaakt ;-)

Bekijk mss eens videos van professionele drag queens. Sommigen zijn daar mooiere vrouwen dan "echte" vrouwen . Je kan daar ook een hoop tips vinden.

Niet te veel zorgen maken :hug2:

Groetjes
Daphne
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: hoe nu

Bericht door Britta »

We kennen denk ik allemaal wel in meer of mindere mate je probleem. En simpelweg, het enige dat je kan doen is je er niet druk om maken.
Zoals ik al aangaf zie ik er waarschijnlijk ook uit als 'man in vrouwenkleren'. Maar ondanks dat mijn lichaam niet klopt is het wel mijn lichaam en dat is uiteindelijk wat ik voor een deel ben en ben daar ook trots op. Natuurlijk wil ik dat gaan veranderen met hulp van hormonen e.d. Maar ondertussen ben ik, zoals ik al schrijf gewoon gelukkig als ik zo goed mogelijk mijn best heb gedaan om als vrouw over te komen en als mensen (ondanks dat ze het kunnen zien) mij behandelen als vrouw.

Ik heb voordat ik mensen het vertelde, mij enorm druk gemaakt om mensen en hun reacties. Uiteindelijk heb ik nog nergens negatieve reacties gehad: loop gewoon op de markt e.d. rond.

Er blijven altijd problemen bestaan, zoals het leren goed make-up aan te brengen (of mijn eerste, de eeuwige strijd goed spul te vinden qua make-up.), het hebben van een mannelijke stem en weet ik wat allemaal niet meer. En gelukkig kan je een goed gedeelte van je 'man' zijn verbergen en is de indruk die je maakt als mens (kom je leuk, spontaan en respectvol over) veel belangrijker dan de vraag of je helemaal 110 percent als vrouw over komt).
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them