Haarborstels en principes

Make-up, kleding, en zo voort
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Haarborstels en principes

Bericht door YS62 »

Omdat mijn haar mij heilig is en je steeds weer nieuwe producten tegen komt was mijn interesse direct getrokken door deze borstel

http://www.masonpearson.com" target="_blank
Veel lovende reviews en heel erg duur en gelukkig nog een alternatief die net zo goed is qua gebruikte haren
http://www.kostkamm.de/index1.htm" target="_blank

Iets minder lovend was de uitzending over waar zwijnehaar vandaar komt
Zie het linkje
http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 12-09-2013" target="_blank

Zoals zo veel zaken sta je niet altijd stil bij hoe eea gemaakt wordt en de omstandigheden wat voor meerdere onderwerpen geldig is (eten, kleding etc)
Dit roept dan de vraag op wat doe je als je dit ziet
Ik ben er nog niet uit, omdat mijn haar m'n allessie is en de effecten van de toegevoerde waarde zwijnshaar te lezen zijn op het net.

Kopen of niet kopen, principieel zijn ja/nee ik ben er nog niet uit zeg ik eerlijk
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Veronica »

Ligt vast aan mij, mijn haren zijn ook heilig voor mij, ik verzorgd ze vrij goed maar ik gebruik een simpele haar borstel uit de etos.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Springtime
Betrokkene
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 okt 2014, 21:48
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Springtime »

Ik heb ergens gelezen dat je het beste niet teveel te haar kunt borstelen i.v.m. beschadiging, zeker niet als het nat is. Zelf probeer ik meestal de ergste klitten eruit te halen door er met mijn vingers doorheen te gaan. Ik hou echt van mijn haar, maar het zit af en toe zo enorm in de weg
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Alice »

Principes, ik heb ze ook maar ik ga er wat flexibel mee om ;) .
Ook zijn er mensen die alleen puur natuur of biologisch afbreekbare producten willen gebruiken.

Optie zou kunnen zijn die Mason Pearson Handy Bristle & Nylon, dan kan je voor een deel aan je principes voldoen.
http://www.haarshop.nl/merken/mason-pearson" target="_blank

Uit de blog van misslipgloss

"De borstel bestaat deels uit zwijnenhaar en deels uit nylon pinnetjes, net als bij de Mason Pearson. Met beide bedrijven heb ik contact gehad over de herkomst van de zwijnenharen. Bij beide merken worden de dieren niet geslacht voor de haren, het is een ‘bijproduct’ omdat de zwijnen al voor hun vlees worden geslacht. Er gaan verhalen dat de zwijnen zouden worden gekamd voor hun haren, maar de zwijnen zijn daar te sterk en gevaarlijk voor. De zwijnen sterven niet puur en alleen voor de haren en beide merken konden me geen precieze gedetailleerde uitleg geven over hoe goed de dieren behandeld worden – dat weten ze simpelweg niet.

Dat kan een reden zijn om de borstel niet te kopen, omdat je niet weet hoe goed of slecht deze dieren behandeld worden."

http://www.misslipgloss.nl/mason-pearson-vs-denman/" target="_blank
http://www.denmanbrush.com/acatalog/Grooming.html" target="_blank
http://www.superdrug.com/" target="_blank

Kostkamm, aan de locatie te zien zou je je voor kunnen stellen dat de haren voor de borstels van een echte wilde zwijn zijn die daar in de bossen geleefd heeft.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20180730 »

'k ben verslaafd.. aan mijn haar borstelen.. Wat moet ik nu doen? enige tips? :fpalm:
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20190209 »

Ik heb van mijn 16e tot 25e in het kappersvak gezeten. De zaak waar ik werkte in oud zuid in Amsterdam verkocht en nu nog steeds de borstels van Mason Pearson. Was toen al het parade paardje onder de borstels vooral voor langer haar. Het echte haar in de borstel polijst het haar zodat de haarschubben zich sluiten waardoor het haar veel meer gaat glanzen. Iets wat synthetische haren op borstels niet kunnen evenaren. Ook breken de haren vele malen minder dan borstels met plastic pinnen!
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Jessy »

Diverse kappers hebben mij borstelen afgeraden, omdat het het haar beschadigd en je nogal gemakkelijk veel haren uittrekt.
Kammen is veel beter. Liefst een kam die niet van plastic is, maar vind dat nog maar eens. Als je last hebt van knopen, ga dan eerst met je vingers voorzichtig erdoor. Begin met korte stukjes zodat je eerst de eindes ontklit, en dan steeds hoger (anders ga je op de eindes een opeenhoping van knopen krijgen).
Een leave-in conditioner kan enorm helpen tegen knopen, evenals een keratine behandeling (dat laatste heb je langer plezier van maar is nogal prijzig).
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20190209 »

Totaal niet mee eens.....! Niet iedereen die zijn haar kamt of borstelt heeft klitten en of knopen... kammen zijn altijd van plastic of nog erger vroeger van ijzer... Als ik over mezelf praat en heel logisch nadenk, wat is dan het meest zacht en minst kwetsbaar voor je haar om mee te kammen en te borstelen: een kam of borstel van plastic en of ijzer of een borstel gemaakt van echt en synthetisch haar....

Dus waar het eigenlijk om gaat is dat niet iedereen per definitie klitten en knopen heeft ook niet in lang haar, heb zelf ook half lang haar in goede conditie door regelmatig te laten knippen en verder goede verzorging door middel van milde shampoo en goede verzorgingsproducten. Nooit geen klitten of knopen. Ook het afdrogen van haar kan invloed hebben op stug en klitten in het haar. Langer haar nooit droog wrijven met een handdoek daar beschadig je de haarschubben mee waardoor het gaat klitten. Langer haar droog deppen en handoek in haar draaien zodat handdoek het water kon opnemen.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Haarborstels en principes

Bericht door YS62 »

Leuk om al die reacties te lezen over haar tja het weet wat die haartjes.

Ik heb alle linkjes bekeken en het blijft leerzaam hoeveel je ook leest.

Cher kan je vanuit je praktijk ervaring duidelijk maken dat een universele borstel met zwijnehaar echt het verschil maakt en dus de prijs waard is en is er nog verschil in soorten zwijnehaar.

Je bent perslot van rekening ervaring deskundige dus laat maar horen.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20190209 »

Hai YS62,

Tegenwoordig zijn er veel meer merken borstels met zwijnenhaar, bij mij om de hoek zit een kappergroothandel waar ik regelmatig kom voor haarverf enzo. Borstel van echt haar in dit geval zwijnenhaar is heel erg zacht voor het haar verwijderd vuil en stof en verdeeld het talg op een natuurlijke manier over de haren door het simpelweg te borstelen.

Mijn Pearson borstel is al bijna 15 jaar oud en nog steeds in perfecte staat! Af en toe in een sopje met een klein beetje shampoo laten drogen en gaan met die borstel hahaha. Zelf heb ik de borstel met haar en nylon, ik heb dikker haar en gecombineerd met het nylon heb je meer grip bij het borstelen zodat je niet alleen de bovenlaag behandeld. Mason Pearson zijn er al vanaf ongeveer 55 euro er zullen vast ook goedkopere borstels zijn die wellicht goed zijn maar heb ik geen ervaring mee. Kwaliteit in haar zal best wel verschillen.Veel merken zullen ook wel beweren dat het echt haar is maar zal vaak ook gemengd zijn met synthetisch haar net als verfkwasten waar van gezegd wordt dat ze van 100% varkenshaar zijn. Heb ik gezien bij aflevering keuringsdienst van waarde....

Wellicht een tip:! Haarshop.nl verkoopt Mason Pearson en veel andere borstels en dergelijke.

Groetjes Cher