Haarborstels en principes

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Danielle »

Cher schreef:Totaal niet mee eens.....! Niet iedereen die zijn haar kamt of borstelt heeft klitten en of knopen... kammen zijn altijd van plastic of nog erger vroeger van ijzer... Als ik over mezelf praat en heel logisch nadenk, wat is dan het meest zacht en minst kwetsbaar voor je haar om mee te kammen en te borstelen: een kam of borstel van plastic en of ijzer of een borstel gemaakt van echt en synthetisch haar....

Dus waar het eigenlijk om gaat is dat niet iedereen per definitie klitten en knopen heeft ook niet in lang haar, heb zelf ook half lang haar in goede conditie door regelmatig te laten knippen en verder goede verzorging door middel van milde shampoo en goede verzorgingsproducten. Nooit geen klitten of knopen. Ook het afdrogen van haar kan invloed hebben op stug en klitten in het haar. Langer haar nooit droog wrijven met een handdoek daar beschadig je de haarschubben mee waardoor het gaat klitten. Langer haar droog deppen en handoek in haar draaien zodat handdoek het water kon opnemen.
Hoe voorzichtig ik ook doe, ik heb altijd wel klitten. Als ik slordig met mijn haar omga (als in drie dagen niet kammen/borstelen omdat ik hartstikke zoek ben) Is het wel extra erg. In de periode na mijn srs lag ik veel achterover, op mijn haar, waardoor het helemaal hopeloos werd. Kreeg van de kapper toen een Tangle Teeze, speciale ontklitborstel die best aardig werkt. De tip om eerst de puntjes te borstelen en dan steeds een stukje meer haar meenemen was vooral behulpzaam.
Mijn transitieblog: Fading Gender
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Haarborstels en principes

Bericht door YS62 »

Danielle schreef:
Cher schreef:Totaal niet mee eens.....! Niet iedereen die zijn haar kamt of borstelt heeft klitten en of knopen... kammen zijn altijd van plastic of nog erger vroeger van ijzer... Als ik over mezelf praat en heel logisch nadenk, wat is dan het meest zacht en minst kwetsbaar voor je haar om mee te kammen en te borstelen: een kam of borstel van plastic en of ijzer of een borstel gemaakt van echt en synthetisch haar....

Dus waar het eigenlijk om gaat is dat niet iedereen per definitie klitten en knopen heeft ook niet in lang haar, heb zelf ook half lang haar in goede conditie door regelmatig te laten knippen en verder goede verzorging door middel van milde shampoo en goede verzorgingsproducten. Nooit geen klitten of knopen. Ook het afdrogen van haar kan invloed hebben op stug en klitten in het haar. Langer haar nooit droog wrijven met een handdoek daar beschadig je de haarschubben mee waardoor het gaat klitten. Langer haar droog deppen en handoek in haar draaien zodat handdoek het water kon opnemen.
Hoe voorzichtig ik ook doe, ik heb altijd wel klitten ... . .....Kreeg van de kapper toen een Tangle Teeze, speciale ontklitborstel die best aardig werkt. De tip om eerst de puntjes te borstelen en dan steeds een stukje meer haar meenemen was vooral behulpzaam.
Danielle
Doe je haar eens naspoelen met bio appel cider azijn de troubele van appie bv dat helpt goed tegen klitten.
http://www.ah.nl/appie/zoeken?rq=+ciderazijn" target="_blank
Ik doe het ook en het werkt echt zij het dat je net wat Cher ook zegt je haar bij het drogen zorgen dat je er geen klitten als nog zelf inbrengt.
Google en op youtube staan talloze tuts met uitleg hoe dat te doen en waarom (ph waarde oa).
Verder heeft mascha van beautygloss nog deze tip
http://www.beautygloss.nl/2013/07/11/fi ... ntklitten/" target="_blank

Keep us posted :D
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Alice »

Nog even na gesniffeld op het net.

Als ik zo de beoordelingen lees over de borstels van Kostkamm (nooit eerder gehoord) moeten deze ook heel erg goed zijn.
Mooie selectie
http://www.kostkamm.de/scripts/shop.prg ... ff&start=1" target="_blank
beoordelingen in NL
http://www.ecomama.nl/verzorging/haarborstel/" target="_blank

http://www.amazon.de" target="_blank heeft ook een aardige selectie van diverse merken. Voordeel geen verzenkosten bij aankoop boven de € 29,-
https://tinyurl.com/os78v5j" target="_blank

@Jessy
Kammen van hout of hoorn zijn ook bij Kostkamm verkrijgbaar.
Laatst gewijzigd door Alice op 15 okt 2014, 06:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Shana »

Ik gebruik al een paar jaar de tangle teezer. Niet al te duur en werkt voor mij prima en ik heb lang haar met een klein beetje slag dat vrij snel klit. Ik gebruik wel altijd goede (lees: dure) verzorgingsprodukten. Kost een vermogen, maar van een Etos shampootje zou m'n haar er echt niet uitzien. Ik kan echt niet zonder conditioner, leave-in-conditioner en olie. Ik heb ook altijd een kleinere tangle teezer en een piepklein flesje chi haarolie in m'n tas zitten.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Haarborstels en principes

Bericht door YS62 »

Met dank aan mede forumlid Cher die met haar praktijk ervaring mij heeft geadviseerd welke de beste borstel voor mij zou zijn is de MP dan vandaag ontvangen.

Gisteravond nog even m'n haar gewassen en geen tijd meer om te drogen dus handdoek om m'n hoofd en slapen maar.
De volgende dag kan iedereen zich voorstellen hoe je haar er dan uitziet.
Vervolgens de borstel (de mix met pennen en zwijnenhaar) door m'n haar wat flink klitten had.

Met rustige doch stevige halen er doorheen en than the magic happens.
Wel weerstand van de borstel, maar na wat halen is m'n haar goed in model en dan kijk je in de borstel naar het aantal haren wat je 'kwijt' bent conform m'n andere borstels en dan vind je dus zo goed als niets ..
De totaal aantal haren wat in de borstel zat was op de vingers van 2 handen te tellen.
Overbodig te zeggen dat ik erg verbaasd en zeer gelukkig was want je wilt je haren op je hoofd niet verliezen.
Ook is m'n haar veel zachter en het her verdelen van de talg is direct merkbaar.

Al met al is m'n nu eerste ervaring precies wat al die anderen ook ervaren nl erg positief.
Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat m'n haar alleen nog maar zachter en mooier zal worden en dat het her verdelen van de talg ook merkbaar zal zijn mettertijd.

Als laatste nog de opmerking dat andere merken die ook zwijnehaar borstels verkopen en die heel veel minder kosten kan ik niet anders concluderen dat ze wel zwijnehaar gebruiken conform de advertentietekst, maar dat ze niet zeggen dat alle haren op de borstel zwijnehaar zijn ... en dat dat wel eens de reden voor de lagere prijs kan rechtvaardigen.
Laatst gewijzigd door YS62 op 17 okt 2014, 04:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Anon20190209 »

Hai YS62,
Fijn dat je zo blij bent met je Pearson borstel, maar had ook niet anders verwacht.....! Je conclusie omtrent het zwijnenhaar daar ben ik het helemaal mee eens! Kijk regelmatig keuringsdienst van waarde zit vaak met verbazing te kijken hoe we als consument worden belaserd... vergelijkbaar hebben ze een aflevering gehad die ging over verfkwasten gemaakt van 100% varkenshaar. De meeste kwasten worden gemaakt van een mix van varkenshaar en synthetisch haar of zelf helemaal synthetisch maar worden verkocht als 100% varkenshaar en liggen ook gewoon in NL in de winkel....

Dit gebeurd zeker weten ook met haarborstels van echt haar en al helemaal als ze uit Azië komen...
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Alice »

Leuk dat je een keuze hebt gemaakt en dat je nu al merkt dat deze een goede is.
Veel plezier met je Pearson borstel.

En wij hebben wat geleerd over borstels en aanverwante artikelen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Haarborstels en principes

Bericht door Jessy »

Mooi dat je er heel tevreden mee bent!

Over het verliezen van haren wil ik wel even toevoegen dat je met een goedkope plastic borstel zo kort na wassen ook niet zo gek veel eruit zult halen (als je voorzichtig bent natuurlijk), losse haren verlies je bij het wassen meestal wel.
Als je zoals mij niet elke dag wast (is mij afgeraden omdat mijn haar enorm droog is) merk je wel op de tweede dag dat er langzaamaan al iets meer uit komt. Ik vraag me af of dat met jouw borstel ook zo is? (of was jij wel dagelijks?)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Haarborstels en principes

Bericht door YS62 »

Jessy schreef:Mooi dat je er heel tevreden mee bent!

Over het verliezen van haren wil ik wel even toevoegen dat je met een goedkope plastic borstel zo kort na wassen ook niet zo gek veel eruit zult halen (als je voorzichtig bent natuurlijk), losse haren verlies je bij het wassen meestal wel.
Als je zoals mij niet elke dag wast (is mij afgeraden omdat mijn haar enorm droog is) merk je wel op de tweede dag dat er langzaamaan al iets meer uit komt. Ik vraag me af of dat met jouw borstel ook zo is? (of was jij wel dagelijks?)

Ik ben er erg tevreden mee, maar het gaat verder dan alleen te veel haren verliezen en dat is dat met 'foute' borstels de kans groter is dat ze de haren beschadigen.

Ik was mijn haren altijd 1 x p/w, maar sinds kort 2 x p/w omdat ik al een tijdje full eco ben gegaan nl. kokosolie, eco shampoo, rogge meel en appel cider azijn.
De 2 x wasbeurt in de week is een masker van wonderolie en vervolgens weer eco shampoo, rogge meel en appel cider azijn.
Als wondermiddel voor mijn puntjes is er nog afwisselend wonderolie, argonolie en kokosolie.
En dan 2 x p/d borstelen


Je hoofdhuid heeft tijd nodig om met het gifvrije wassen de hele talgproductie zeg maar van ontregeld naar zelf regelen moet gaan en daar is tijd voor nodig.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Haarborstels en principes

Bericht door YS62 »

Een heel ander pleidooi om lang haar te krijgen

http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P1682&l=NL" target="_blank