Jongen blijft jongen.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Jongen blijft jongen.

Bericht door Alice »

Belgische tiener besluit na anderhalf jaar als meisje weer jongen te willen worden

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article ... zijn.dhtml" target="_blank

Tja, hebben jullie wel eens twijfels gehad?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Eveliene »

Geen seconde, alleen maar spijt dat ik niet eerder met mijn coming out kwam.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Anon20210626 »

Het gaat zoals het gaat ... Qua coming out maar daarna was het als ' thuiskomen ' .....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Joukje-Anna
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2014, 21:24
Gender: Vrouw

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Joukje-Anna »

Twijfels... jawel.. wel eens, maar dat was meer om de rompslomp die een scheiding meebrengt, het feit dat je kinderen hebt en het hele gedoe daaromheen, maar qua gevoel heb ik nooit getwijfeld en ik zou absoluut niet "terug" willen naar vroeger qua lichaam.. brrrr de gedachte alleen al...
Leef nu, wie zeurt, laat ze...
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Jessy »

Het artikel schreef:De dokters vertelden me ook dat het risico bestond dat ik na de geslachtsoperatie nooit voldoening zou beleven aan seks.
Dit vind ik erg verbazend... 't is ook voor het eerst dat ik dit hoor. De kans is er natuurlijk altijd bij zo'n grote ingreep, maar tot nu toe heb ik eigenlijk alleen goede ervaringen gelezen van post-op mensen op dit gebied.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Veronica »

Jessy schreef:
Het artikel schreef:De dokters vertelden me ook dat het risico bestond dat ik na de geslachtsoperatie nooit voldoening zou beleven aan seks.
Dit vind ik erg verbazend... 't is ook voor het eerst dat ik dit hoor. De kans is er natuurlijk altijd bij zo'n grote ingreep, maar tot nu toe heb ik eigenlijk alleen goede ervaringen gelezen van post-op mensen op dit gebied.
Ik vond dat ook apart, je hoort vaak dat de kans er zeker in zit dat je WEL een seksuele opwinding kunt krijgen na de SRS.

Dat terzijde, als dat een reden is om "dan maar geen vrouw" (of man) te zijn die jij je van binnen voelt, zet ik mijn vraagtekens bij of je in de eerste instantie dat was en of je "just for fun" aan de hrt begon...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Danielle »

Veronica schreef:
Jessy schreef:
Het artikel schreef:De dokters vertelden me ook dat het risico bestond dat ik na de geslachtsoperatie nooit voldoening zou beleven aan seks.
Dit vind ik erg verbazend... 't is ook voor het eerst dat ik dit hoor. De kans is er natuurlijk altijd bij zo'n grote ingreep, maar tot nu toe heb ik eigenlijk alleen goede ervaringen gelezen van post-op mensen op dit gebied.
Ik vond dat ook apart, je hoort vaak dat de kans er zeker in zit dat je WEL een seksuele opwinding kunt krijgen na de SRS.
Kans en risico, dat betekend dat je er geen zekerheid oer hebt. Er is bijvoorbeeld het risico dat er zenuwen beschadigd raken tijdens de operatie en als dat allemaal goed gaat, dan nog zijn er geen garanties. Bij mij zijn alle zenuwen nog goed aangesloten, maar 7 maanden verder is er nog geen voldoening.

Over het algemeen? Echt getwijfeld niet, al was het nieuwd dat een MtF die ik kende stopte met de hormoonbehandeling om weer als man verder te gaan met zijn leven heftig. Dat kwam een maand ofzo voor mijn operatie. Toen heb ik wel even nagedacht of ik de operatie wilde doorzetten. Verder wel zo af en toe 'waar ben ik aan begonnen' gedachtes gehad als het weer eens moeizaam ging. Maar echte twijfels waren dat niet.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Raisa »

Alice schreef:Tja, hebben jullie wel eens twijfels gehad?
Nu en dan, omdat mijn lijf na 4 jaar hormonen nog steeds vrij mannelijk is waardoor ik nog veel genderdysforie ervaar.

Wat ik niet snap aan het artikel is dat Dominique blijkbaar denkt dat als je geen operatie wilt je ook maar weer als jongen moet leven. Maar aangezien het AD een geschiedenis heeft van het verdraaien van feiten in transgender artikelen denk ik dat het ook wel de redacteur kan zijn die dit ervan heeft maakt.

EDIT: Vergeet het bovenstaande, heb net zijn facebook pagina gevonden en het is idd een complete omslag die hij heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Anon20180730 »

op dit 'TS forum' is nog maar weinig plaats voor twijfels
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Raisa »

Irene schreef:op dit 'TS forum' is nog maar weinig plaats voor twijfels
Erg jammer als je het mij vraagt.