Jongen blijft jongen.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Emma »

Hmm, van mij mag iedereen twijfelen hoor. Het laatste half jaar is het bij mij zo soepel gegaan dat ik af en toe denk dat ik er al ben. En dat is natuurlijk niet zo. Dus twijfel ik? reken maar. Maar inmiddels ken ik mezelf een beetje dus ik pak wel door. Maar alles op zijn tijd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Claire »

Ik heb gelukkig geen twijfels, voor de hormonen wel maar nu met hormonen heb ik veel neer rust in mijn hoofd.
Maar ik vind niks mis met twijfelen hoort bij het leven
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Veronica »

Twijfelen kan altijd maar van de andere kant bekijk ik het zo, je gooit jouw leven en die van ander op z'n kop, bent zo zelfverzekerd van je zaak en alleen omdat je volgens chirurg een kans hebt dat je na de ( in dit geval ) SRS geen normale seksleven kan hebben... om die reden alleen blijft het vrij apart om dan te zeggen "dan wordt ik maar weer een jongen".

Als iemand net aan het begin of ervoor twijfelt, dat snap ik maar deze meid was al bijna bij de SRS, ik denk dat er nog iets anders speelt en indien niet, tja haar probleem.

Hopen dat er straks niet in de regering een discussie oplaait dat zo'n traject niet rendabel is en weggegooid geld is, want als je dit soort verhalen leest kan ik mij best voorstellen dat er mensen zijn die dat denken.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Danielle »

Veronica schreef:Twijfelen kan altijd maar van de andere kant bekijk ik het zo, je gooit jouw leven en die van ander op z'n kop, bent zo zelfverzekerd van je zaak en alleen omdat je volgens chirurg een kans hebt dat je na de ( in dit geval ) SRS geen normale seksleven kan hebben... om die reden alleen blijft het vrij apart om dan te zeggen "dan wordt ik maar weer een jongen".
Er zijn mensen die veel waarde hechten aan hun seksleven. Ik kan me voorstellen dat het zodanig veel is dat ze het risico om het mogelijk te verliezen te groot vinden. Ik zie het als een weging op een balans, met aan de ene kant de voordelen en aan de andere kant de nadelen. Allen jij kan voor jou bepalen hoe zwaar die factoren wegen.
Als iemand net aan het begin of ervoor twijfelt, dat snap ik maar deze meid was al bijna bij de SRS, ik denk dat er nog iets anders speelt en indien niet, tja haar probleem.
Zijn keuze, niet haar probleem. Wat fijn dat je hier totaal geen waardeoordeel geeft. :roll: Ik ken ook iemand die al een tijd aan de hormonen zat en toen is gestopt omdat er nieuwe factoren bij kwamen in zijn leven.
Hopen dat er straks niet in de regering een discussie oplaait dat zo'n traject niet rendabel is en weggegooid geld is, want als je dit soort verhalen leest kan ik mij best voorstellen dat er mensen zijn die dat denken.
Dat weten ze dan al lang. Het VUmc geeft zelf in hun informatie en voorlichting dat er 1 tot 2 % spijtopanten zijn. Het is niet voor niets dat ze de diagnose zo grondig doen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Jessy »

Danielle schreef:Er zijn mensen die veel waarde hechten aan hun seksleven. Ik kan me voorstellen dat het zodanig veel is dat ze het risico om het mogelijk te verliezen te groot vinden.
In dit geval is er echter nog een factor: leeftijd!
Hij/zij was 15 toen de beslissing werd genomen om als vrouw te gaan leven, dus ik heb sterke bedenkingen van hoeveel seksleven er al sprake is geweest voor hem/haar.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door athena1978 »

Ik wou dat er mij 13 jaar geleden was verteld dat het risico bestond dat ik na de geslachtsoperatie nooit voldoening zou beleven aan seks.
Toen ik mij aanmeldde heb ik over veel dingen niet goed nagedacht of ben ik niet goed geïnformeerd.
Spijt en getwijfeld in sommige hele donkere dagen.. zeker als het leven even tegen zat.
Zit ik lekkerder in mijn vel Ja...
Geen spijt van de operatie maar teleurstelling.. Ik zou niet terug willen maar met de kennis van vandaag zou ik misschien best alles opnieuw willen doen en wie weet misschien wel een hoop dingen anders doen.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Anon20180730 »

het is ongetwijfeld een pijnlijke worsteling en een moedige beslissing geweest van deze Belgische tiener. De GD is daarmee met deze keuze echter waarschijnlijk niet verdwenen. Jammer dat er mensen hier denken dat zoiets dan mogelijk allemaal voor de 'fun' gebeurt. Dit laatste is eigenlijk precies de gedachte en de opmerkingen zoals de transfoben in mijn familie redeneren.

"Blijkbaar heb je een keuze", maar of je die wilt en of kunt maken is nog geheel iets anders. Overigens heb ik zelf een mannelijke kant in me. Met mijn 'vrouw zijn' ben ik super gelukkig, maar ik heb er wel last van en de srs daar zie ik tegenop :roll:
Gebruikersavatar
Samantha
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jan 2014, 20:50
Gender: Transgender

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Samantha »

Blijkbar wist hij niet wat hij wilde, het is best wel een Flut reden, je kan ook verder zonder de SRS.

Maar wat mij veel opvalt is dat veel forumleden hier vrij agressief reageren, daarmee noem ik geen namen maar als een bepaald forum lid zegt dat het slecht gaat met de forum en Zelfde boel opstookt vind ik dat die geen recht op klagen heeft.

Geldt voor iedereen, want er zijn veel leden op het forum die de boel verzieken.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Veronica »

Danielle schreef: Zijn keuze, niet haar probleem. Wat fijn dat je hier totaal geen waardeoordeel geeft. :roll: Ik ken ook iemand die al een tijd aan de hormonen zat en toen is gestopt omdat er nieuwe factoren bij kwamen in zijn leven.
Ik hoop dat je begrip hebt dat zelfs ik het verwarrend begin te vinden? De een wordt boos als ik zij zeg, de ander als ik hij zeg.

Dan maar diegene, ik wou niet beledigend overkomen :fpalm:
Samantha schreef:Blijkbar wist hij niet wat hij wilde, het is best wel een Flut reden, je kan ook verder zonder de SRS.
Flut reden? ehm... NEE.

Ik zou eerder zeggen dat ook SRS een keuze is, ik zelf wil de SRS wel, maar als het niet kan dan zal ik dan moeten leven met dat ding tot er wel een manier zou komen om het alsnog te krijgen.

Dat hierboven is eerder een voorbeeld, ik bedoel eerder zo van "stel dat" ik geen SRS kan krijgen ik ga verder en ik blijf te vrouw die ik mij voel, alleen eentje die nog van dat ding niet af kan, het zou pijnlijk zijn maar toch zou ik hoop hebben.
Samantha schreef:Maar wat mij veel opvalt is dat veel forumleden hier vrij agressief reageren, daarmee noem ik geen namen maar als een bepaald forum lid zegt dat het slecht gaat met de forum en Zelfde boel opstookt vind ik dat die geen recht op klagen heeft.

Geldt voor iedereen, want er zijn veel leden op het forum die de boel verzieken.
De bittere waarheid, vooral de laatste zin het geldt voor iedereen echter diegene die de fout in gaan met hun gedrag zullen alsnog datgene wat jij zegt negeren, ik verwacht zelfs een tegenreactie.

Kun je er wat aan doen? Ja maar ik ben helaas niet diegene die daar over gaat.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Jongen blijft jongen.

Bericht door Jeste »

Twijfeles?
Nooit. Op deze manier leven is zo veel makkelijker.
Wel twijfelde ik er regelmatig aan of ik, met mijn nou niet zo erg vrouwelijke voorkomen (ik ben toch meer een androgyn persoon), wel serieus genomen als mevrouw door het leven zou kunnen. Dat blijkt gelukkig dus best wel te kunnen.
Dat ik geen behoefte heb aan SRS doet mij helemaal niet twijfelen. In mijn geval heeft dat juist niet te maken met een angst geen seksleven te kunnen hebben. Het heeft er mee te maken dat ik helemaal niet in geslachtsdelen geïnteresseerd ben. Waarom dan het één weghalen en er het andere voor terug krijgen (+ een zware operatie met allerlei risico's)? Wat er nu zit heeft toch geen seksuele functie. De enige functie is om te kunnen plassen en dat kan hiermee toch ook gewoon terwijl ik zit (of hurk, in het geval van wildplassen) :)

Zo'n artikel in een krant zorgt er volgens mij helaas voor dat sommige, nogal onwetende mensen, verkeerd tegen het behandeltraject aan gaan kijken.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.