onzekerheid

Pas ik nou in een hokje of niet?
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: onzekerheid

Bericht door MarloesIsWeg »

Bedankt Karyn, en sterkte met alles Renate. Heb vertrouwen dat het goed komt, er komt een dag dat je die twijfel en onzekerheid kwijt bent.
Jennifer2005
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2014, 21:17
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door Jennifer2005 »

Ik ken het gevoel, zelf loop ik er al een paar jaar mee. Ik voel mij soms net een puber, alleen een puber hoort net niet meer bij de kleintjes en nog niet bij de volwassenen. Alleen voel ik mij een vrouw maar mijn lichaam laat uiterlijk zien dat ik dat niet ben. Ik ben er mee naar maatschappelijk werk gegaan, vanaf hier mag ik naar het VU. Ik twijfel niet aan wie ik ben maar mag het eigenlijk niet zijn. Binnen kort verhuis ik mede door een nieuwe baan waar ik ook direct als vrouw binnen kom naar een andere stad, hier wil ik dan ook als vrouw aan een nieuw leven beginnen. Ik voel mij aan de ene kant zeker dat dit een goede keuze is, maar ik ben er ook weer nerveus over. Volgens mij psycholoog doe ik er goed aan om in eens een nieuwe baan en nieuwe omgeving te kiezen en hier een nieuwe start te maken. Hoe hebben is dit bij jullie gegaan? Zelf ben ik positief ingesteld en vertrouw dat alles goed komt.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: onzekerheid

Bericht door Emma »

Jennifer2005 schreef:Alleen voel ik mij een vrouw maar mijn lichaam laat uiterlijk zien dat ik dat niet ben.
Ach, lichamen hebben het wel vaker mis he.
Jennifer2005 schreef: Ik ben er mee naar maatschappelijk werk gegaan, vanaf hier mag ik naar het VU. Ik twijfel niet aan wie ik ben maar mag het eigenlijk niet zijn. Binnen kort verhuis ik mede door een nieuwe baan waar ik ook direct als vrouw binnen kom naar een andere stad, hier wil ik dan ook als vrouw aan een nieuw leven beginnen. Ik voel mij aan de ene kant zeker dat dit een goede keuze is, maar ik ben er ook weer nerveus over. Volgens mij psycholoog doe ik er goed aan om in eens een nieuwe baan en nieuwe omgeving te kiezen en hier een nieuwe start te maken. Hoe hebben is dit bij jullie gegaan? Zelf ben ik positief ingesteld en vertrouw dat alles goed komt.
Je hoeft je niet te verantwoorden of zo hoor maar als ik je twee eerdere posts lees lijk je wel achteruit te gaan in de tijd...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: onzekerheid

Bericht door Jeste »

Jennifer2005 schreef:Binnen kort verhuis ik mede door een nieuwe baan waar ik ook direct als vrouw binnen kom naar een andere stad, hier wil ik dan ook als vrouw aan een nieuw leven beginnen. Ik voel mij aan de ene kant zeker dat dit een goede keuze is, maar ik ben er ook weer nerveus over. Volgens mij psycholoog doe ik er goed aan om in eens een nieuwe baan en nieuwe omgeving te kiezen en hier een nieuwe start te maken. Hoe hebben is dit bij jullie gegaan?
Het zal voor iedereen wel verschillend zijn, maar mijn ervaring is dat een verhuizing heel goed is. In mijn oude omgeving bleven de mensen mij zien zoals ik niet ben. Als jongen dus.
Het was dan ook best wel lastig voor die mensen uit mijn oude leefomgeving, want zoveel ben ik niet veranderd en wat er veranderd was ging in hele kleine stapjes.
Door de verhuizing was ik daar eigenlijk in één keer vanaf. Het contact met vrienden en kennisen, wat eigenlijk al steeds meer begon te verwateren, was toen snel helemaal verbroken. Voor wat betreft het contact met buren is het ook fijn dat ik nu gewoon meteen als buurvrouw bekend ben.
Voor een nieuwe baan geldt eigenlijk hetzelfde. Gewoon in één keer een goede nieuwe start maken.

Toch komt het best wel vaak voor, als ik zo afga op dingen die ik onder andere hier op het forum lees, dat mensen heel succesvol in de andere geslachtsrol gaan leven, met behoud van oude vrienden- en kennisenkring en werk. Het is gewoon heel erg per persoon verschillend.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
monique_47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2014, 11:22
Gender: Vrouw

Re: onzekerheid

Bericht door monique_47 »

ik dacht in het begin dat ik de hele wereld aankon,2013 hebben we gebruikt voor de coming out vertellen aan onze kinderen [21-19] moeder en vrienden .
van de vrienden zijn er niet veel over alsook van mn huwelijk is nx meer over .
vanaf het eerste begin van mij coming out had ik 1 grote angst en die grote angst houdt mij ook nu bezig ,dat krijg ik maar niet uit mn hoofd .
ik ga idd ook verhuizen maar het liefst ging ik naar de andere kant vd wereld ,
ivm mn angst,
mn grote angst is om alleen achter te blijven ,
ik heb een hele lieve vriendin in mn leven gehad maar die het er ook moeilijk mee heeft ,en die er mee gestopt is .ik hoop zo van ganser harte dat het goedkomt ,maar iets in mij zegt dat het niet meer gaat gebeuren ,
en dan komt mn grote angst weer om de bocht ,ik krijg het maar niet uit mn hoofd .
sasaa
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 dec 2014, 07:58
Gender: Onzeker

Re: onzekerheid

Bericht door sasaa »

monique_47 schreef:ik dacht in het begin dat ik de hele wereld aankon,2013 hebben we gebruikt voor de coming out vertellen aan onze kinderen [21-19] moeder en vrienden .
van de vrienden zijn er niet veel over alsook van mn huwelijk is nx meer over .
vanaf het eerste begin van mij coming out had ik 1 grote angst en die grote angst houdt mij ook nu bezig ,dat krijg ik maar niet uit mn hoofd .
ik ga idd ook verhuizen maar het liefst ging ik naar de andere kant vd wereld ,
ivm mn angst,
mn grote angst is om alleen achter te blijven ,
ik heb een hele lieve vriendin in mn leven gehad maar die het er ook moeilijk mee heeft ,en die er mee gestopt is .ik hoop zo van ganser harte dat het goedkomt ,maar iets in mij zegt dat het niet meer gaat gebeuren ,
en dan komt mn grote angst weer om de bocht ,ik krijg het maar niet uit mn hoofd .
lieve schat, op elke potje past een dekseltje.
en een ding moet je zeker niet doen, en dat is iemand speciaals zoeken.
je vind ze vanzelf. probeer in ieder geval Jezelf te zijn.
dat is het mooie van een nieuw start, niemand kent jouw en Ja er zullen ook negatieve dingen worden gezegt maar 90% van die mensen hebben geen idee wat "wij" moeten vechten.

Heel veel sterkte!

x sas