Being trans in the EU

Nieuwsberichten
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Being trans in the EU

Bericht door NaomiClareNL »

De EU organisatie Agency for Fundamental Rights (FRA) heeft een rapport uitgebracht over transgender mensen in de EU. Ruim 6500 transgender mensen uit de hele EU (op een totaal van 93000) hebben vorig jaar een HLBT survey ingevuld.
Moet het nog lezen maar zag al een tweet voorbij komen vanuit Ierland (TENI) met de mededeling dat het daar erg slecht gesteld is met veiligheid.

klik
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Being trans in the EU

Bericht door Veronica »

In Ierland zal het misschien vanwege het geloof wel moeilijker zijn voor een trans, maar als je echt een hel wilt meemaken als trans, ga eens naar oost-europa. (Lees het vaak namelijk, ik kom zelf uit 1 van die landen)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 nov 2014, 14:01
Gender: Anders

Re: Being trans in the EU

Bericht door Kiwi »

Veronica schreef:ga eens naar oost-europa.
Je hoef in oost Europa niet eens transgender te zijn om in gevaar te komen. Iedereen die anders is loopt daar op 1 of andere manier gevaar.
Ben zelf 2 keer in Litouwen geweest en daar heel wat mensen gesproken (tja, je bent nieuwsgierig of je bent het niet). Het kwam er elke keer op neer dat je gerust anders (niet-hetro, geen Christen, andere muziekstijl leuk vinden dan de meeste mensen) mocht zijn, zolang je het maar niet aan de buitenwereld liet zien.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Being trans in the EU

Bericht door Veronica »

Kiwi, dat is in Litouwen zo, in polen ligt dat anders, daar hebben ze geen problemen met anders zijn zolang het geen gothic, atheïst, satanist bent.

En vooral oppassen als je in de LGBT groep hoort, homoseksuelen worden uitgescholden en transseksuelen zijn psychisch gestoord en ziekelijk.

Buiten dat, als T mag je daar alles zelf betalen, omgerekend €12.000 voor het gehele pakket.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 nov 2014, 14:01
Gender: Anders

Re: Being trans in the EU

Bericht door Kiwi »

Ja daar aankomen met roze haar was waarschijnlijk niet de beste keuze :?
Dat is in heel wat landen zo. Zo ver ik weet, krijg je het alleen vergoed in (west) Europese landen en Canada. Ik weet dat het in de USA is het ongeveer $20,000 kost.
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: Being trans in the EU

Bericht door Sophia »

Kiwi schreef:Ja daar aankomen met roze haar was waarschijnlijk niet de beste keuze :?
Dat is in heel wat landen zo. Zo ver ik weet, krijg je het alleen vergoed in (west) Europese landen en Canada. Ik weet dat het in de USA is het ongeveer $20,000 kost.
lol @roze haar, ik snap niet waarom er door al die religies zo'n probleem van LGBT gemaakt wordt lijkt mij dat de wereld er juist veel kleurijker van wordt.... daarbij wel opgemerkt dat de gothische mensen meestal in t zwart gaan(is dan weer geen kleur).
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 nov 2014, 14:01
Gender: Anders

Re: Being trans in the EU

Bericht door Kiwi »

En dat terwijl in alle Heilige boeken wordt gezegt dat je elkaar lief moet hebben. :? Ze luisteren ook vaak maar de delen die zij wilen horen. Tegenwoordig wordt bijv. je hand niet meer afgehakt als je wat hebt gestolen, maar dat willen ze niet horen.
Gothics dragen dan veel zwart, maar de meeste dragen zwart + een andere kleur. Daarnaast zijn de gothics de meest kluffelige mensen die ik ooit heb ontmoet.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Being trans in the EU

Bericht door Anon20180501 »

Ik wil gerust naar je luisteren en geloof je meteen Kiwi, maar laten we het aub bij algemeenheden houden.
Dergelijke discussies lopen namelijk nogal vaak uit de hand, en er zijn andere fora voor...

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Being trans in the EU

Bericht door Fay »

Uitzonderingen zijn de Goths in Polen

Bolkow, the Castle, jaarlijks terugkerend festijn, zelden zon berg treurnis bij elkaar gezien, ik was daar toevallig dus heb het even meegepikt

Nee, knuffelbaar was wel het laatste wat men uitstraalde, boos en afgewezen kijken kon men heel goed

Gelukkig brachten wij voor de Gothcamping een volle nachte dansmuziek, wat niet werd gewaardeerd, door hen, wel door ons, tis niet gelukt die mensen op te vrolijken, de houding life sucks en alles is kut en we zijn zielig zit te diep,daarom dronk men ook zoveel denk ik

Genderbending heb ik daar iig niet gezien, lijkt me ook niet heel gezond, en goth, en trans, om vrolijk van te worden

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Being trans in the EU

Bericht door Anon20180501 »

Nu heb ik me er nooit écht in verdiept maar volgens mij kent Gothic verschillende stromingen en draait het vooral om een afwijkende maatschappijkritische visie cq houding. Zo bezien ben ik ook Gothic. Ik draag ook graag overheersend zwarte kleding maar dan anders.
Is het niet zo dat Gothic liefhebbers zijn van 'alternatieve muziek'? Het lijkt me dat ze dus niet vrolijk zullen worden van muziek voor de massa van bv. DJ Hardwell.
Met de Gothics die ik gekend heb - waaronder mijn dochter :) - kon ik altijd goed opschieten (de reden daarvoor is toch wel onze gedeelde maatschappijkritische visie en houding) maar was ik in het algemeen wel de grootste kletskous. :)

x'jes en liefs
Daniéla