geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Eva »

doll89 schreef:ik wil ook mijn oude gegevens laten verwijderen bij de gemeente. maar moet ik dan bij de gemeente zijn waarin ik geboren ben of bij de gemeente waar ik nu woon?
Beste Doll89, zou je zo vriendelijk willen zijn jezelf op de daarvoor in het welkomstbericht genoemde plek te introduceren?
groet
Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina40 »

Emma schreef:....en het is rond :-D
In de gemeente Den Haag duurde het iets langer, mede omdat ik mogelijk iets te snel van stapel was gelopen, maar nu is het voor mij dus ook helemaal rond.
In ieder geval hartsikke bedankt voor je zeer snelle informatie voorziening Emma.
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina40 »

NaomiClareNL schreef:Ik ben denk ik de enige die NIET meteen naar de gemeente van mijn geboorteplaats is gehold voor de naam en geslachtswijziging :D. De reden is vrij simpel, ik ben nu zo'n 12 weken in poging nummer 7 en ik kan eindelijk zeggen dat het weer beter gaat. Van week tot week merk ik dat in mijn hoofd. Aangezien het nog niet langer dan 4 tot 4,5 maand goed is gegaan en er misschien een wisseling van hormoonpleisters aankomt wil ik dit alles eerst maar eens afwachten. Geen stress nu en even kunnen genieten van de rust in mijn hoofd. Ik kan sowieso nog maar één ding tegelijkertijd en moet dan soms dagen rust nemen.
Het enige wat bij zo'n uiterst ingrijpend proces als het wijzigen van je genderidentiteit natuurlijk totaal niet past is "haast". Ik heb er tussen 1982 en 1990 dus acht jaar voor uitgetrokken om heel goed overwogen die sprong in het diepe te maken en een volledig nieuw leven, in het tegenovergestelde van mijn geboortegeslacht, in gang te durven zetten. Maar na die intensieve en lange voorbereiding heb ik daar dus ook nooit spijt van gekregen.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Anon20180501 »

Ik denk dat NaomiClare iets anders bedoelt Sabrina...

x'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Engel »

Ik gisteren en daar zat meteen formulier bij het verzoek om historie te wissen. Met antwoord envenloppe. Moet alleen een copy van paspoort bij. En die kreeg ik pas volgende week. Maar ik ga het zeker doen.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Emma »

Ik heb een apart formuliertje ingevuld vanochtend toen ik mijn paspoort ophaalde. De dame bij de balie zei dat een handtekening nu voldoende was, ze had zelf de wijziging in de BRP ingeschreven :) Toch fijn zo'n kleinschalige gemeente...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Veronica »

Nou de verklaring van VU is binnen, binnenkort maar eens richting Den Haag, hopelijk krijg ik die geboorte akte daar wel, paspoort komt er nog wel.

Vraag mij wel af of ik mijn 2de naam ook kan wijzigen, desnoods volledig laten vervallen...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Emma »

Veronica schreef:Vraag mij wel af of ik mijn 2de naam ook kan wijzigen, desnoods volledig laten vervallen...
Geen enkel punt. Ze zullen wat raar opkijken en vragen stellen als je met 26 voornamen, voor elke letter van het alfabet eentje, op de proppen komt, maar als je zegt, schrap de hele boel maar en maak er maar Veronica van is er geen enkel probleem.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina40 »

Veronica schreef:Nou de verklaring van VU is binnen, binnenkort maar eens richting Den Haag, hopelijk krijg ik die geboorte akte daar wel, paspoort komt er nog wel.

Vraag mij wel af of ik mijn 2de naam ook kan wijzigen, desnoods volledig laten vervallen...
Ik ben ook in Den Haag geboren, maar die stad heeft deze nieuwe procedure aanpassing van je geboorteregister nog niet helder op haar website staan.In ieder geval wil men daar geen bezoek van jou, maar wil men dat dit per internet en post wordt afgehandeld. Maar als je een e-mail stuurt naar [email protected] met het verzoek om jou een "aangifteformulier wijziging van het geslacht en voornaam" met verdere procedure aanwijzigingen te sturen, dan krijg je dat formulier als WORD bijlage toegestuurd. Dat moet je invullen en vervolgens afdrukken. Daarna moet je het tevens ondertekenen en stuur je het, met een kopie van je huidige paspoort én je deskundigenverklaring bij voorkeur aangetekend op naar :
Gemeente Den Haag
Backoffice 6A
Postbus 12620
2500 DL Den Haag

Het staat je vrij om een volledig nieuwe voornaam of voornaam combinatie te kiezen. Dat aantekenen raadt men aan, omdat die deskundigenverklaring een origineel document moet zijn.
Succes, Sabrina
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door LauraB »

Ik heb inmiddels alles rond. Bezoek aan de publiekshal (aangifte geboorte) met de verklaring. Mijn naam, Laura Christina Larissa, doorgegeven en de akte ondertekend. De volgende werkdag ontving ik een kopie van de geboorte akte met wijzigings akte en ben ik meteen naar de publiekshal terug gegaan om een nieuw paspoort aan te vragen. Deze kon ik drie dagen later afhalen. Voor de historische gegevens een brief met handtekening en kopie paspoort opsturen naar de gemeente en een afschrift van alle gegevens over mij aanvragen.

Het enige wat nog moet is het laten corrigeren van het BRP van mijn ouders. Ik ben blij dat gemeente Heemskerk voor Bianca dit vertelde. Als je ouders dit verzoek niet indienen dan blijft in hun BRP staan dat zij een zoon hebben. Deze correctie schijnt echter pas vanaf 1 oktober te kunnen als GBA versie 3.9 is opgeleverd.