TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door Hedwich »

Probeer even niet aan dit topic te denken en ga wat leuks doen allemaal. Gewoon. Om het leuk te houden hier.
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Madeleine »

Zo even een aanpassing en een splitsing vanuit een topic waar de het onderwerp eigenlijk niet thuis hoort. :mrgreen:
Maar omdat het wel een mooie discussie is wil ik er wel mee verder gaan.

Dus: zijn voor jouw de hokjes TG/TS/TV aparte entiteiten met een duidelijk verschil, of is de scheidslijn minder scherp en zit er overlap in?
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door jocyn »

Er is één heel groot verschil tussen transseksuelen en anderen en dat is de wens van de transseksueel om volledig te leven en gezien te worden als vrouw wanneer geboren als man en andersom. Een normaal vrouwen of mannenleven, zonder extravagante onzin wat riekt naar travestie.
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door La-Clau »

Toch lees ik hier al de nodige extravagante onzin.
Proef hieruit sterk de mening dat Transseksuelen de enige waren zijn, en dat de "rest" dus minderwaardig is. Tenslotte maakt die zich schuldig aan "extravagante onzin".
Nou, daar ga ik dan maar weer gauw mee verder.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door Eva »

jocyn schreef:Wat mij betreft hoeft er geen battle te komen alleen maar een scheiding en afsplitsing.
Ik begrijp dat je travestieten en/of crossdressers hier wilt weren, Jocyn?
Wat mij betreft blijft iedere travestiet, crossdresser, aankomende transgenderist, damenwäscheträger, genderfluid en wie dan ook welkom hier, zolang het onderwerp gender is.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
marlies
Gast

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door marlies »

La-Clau schreef:Toch lees ik hier al de nodige extravagante onzin.
Proef hieruit sterk de mening dat Transseksuelen de enige waren zijn, en dat de "rest" dus minderwaardig is. Tenslotte maakt die zich schuldig aan "extravagante onzin".
Nou, daar ga ik dan maar weer gauw mee verder.

Claudia
En de volgende stap is alleen échte transseksuelen. Niet een richting die je als forum zou moeten kiezen wat mij betreft.
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door jocyn »

EvaVanA schreef:
jocyn schreef:Wat mij betreft hoeft er geen battle te komen alleen maar een scheiding en afsplitsing.
Ik begrijp dat je travestieten en/of crossdressers hier wilt weren, Jocyn?
Wat mij betreft blijft iedere travestiet, crossdresser, aankomende transgenderist, damenwäscheträger, genderfluid en wie dan ook welkom hier, zolang het onderwerp gender is.
Ik vind dat als het gaat om publieke optreden waarbij mensen zoals politici aanwezig zijn dat transseksualiteit en alle andere gescheiden moeten worden om te voorkomen dat men transseksuelen ziet als travestieten etc.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Eva »

Internationaal wordt gaandeweg vaker overgegaan op de parapluterm "transgenders". Inmiddels sluit ik me daarbij aan. Ik heb contact met veel organisaties en ook politici en vertegenwoordig daarbij iedereen, van travestiet tot post-op transseksueel.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Eva »

Ik wil er nog het volgende aan toevoegen. Natuurlijk is het zo dat transseksuelen door veel mensen worden gezien als een soort van travestieten. Niet iedere politicus is begaafd met veel begrip voor detail, dus verwacht beslist niet meer dan een goed ingestudeerde begripvolle blik als je dat verschil verklaart.
Als wij, als minderheidsgroep, nu ook al zouden gaan opsplitsen dan verliezen we alleen maar aan invloed, simpelweg omdat we nóg minder serieus worden genomen.
Overigens, heb je enig vermoeden hoeveel transseksuelen zich in het verleden travestiet hebben genoemd? En zelfs gevoeld?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door jocyn »

EvaVanA schreef:Internationaal wordt gaandeweg vaker overgegaan op de parapluterm "transgenders". Inmiddels sluit ik me daarbij aan. Ik heb contact met veel organisaties en ook politici en vertegenwoordig daarbij iedereen, van travestiet tot post-op transseksueel.
Ik vind dat een zeer kwalijke ontwikkeling en ik zal uitleggen waarom. De nieuwe wetgeving die binnenkort waarschijnlijk wordt goedgekeurd heeft tot gevolg dat een ieder die overtuigd is tot de andere kunne te behoren ook een ander geslacht kan krijgen volgens de wet zonder operaties. Dat kan een hoop ellende veroorzaken in de toekomst want dan is het ineens dus niet meer nodig om te opereren om een ander geslacht te krijgen. Het is allemaal 'cosmetisch' en mag de transseksueel alles zelf betalen.

Transseksueel zijn is een buitengewoon ernstige aandoening waarvoor maar één behandeling helpt en dat is GAB. Het is totaal niet te vergelijken met al die andere gender uitingen.