make-up

Make-up, kleding, en zo voort
liske93
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jul 2014, 11:15
Gender: Trans MtF
Locatie: nijmegen

make-up

Bericht door liske93 »

hey lieven mensen,

ik heb een klein probleempje. ik wil heel graag make-up halen, maar ik weet niet echt goed wat bij me past.
in de zomer ben ik mooi egaal bruin maar mijn gezicht blijft spier wit, en in de winter ben ik net een lijk zo wit getint ben ik.
ik vind het wel heel mooi op donkeren make-up te gebruiken kwa oogschaduw en eye liner.
wie kan me beetje advies geven over welk make-up goed is en ook bij me past.

b.v.d xxxxx gr liske
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: make-up

Bericht door diederique »

Om er een beetje in te komen heb ik na het af en toe experimenteren om eens te kijken wat er gebeurt, een paar keer her of der een make-up/visagie workshop gevolgd. Daarnaast loop ik nog wel eens een grote parfumerie (Ici Paris, Douglas of zo) in en laat me gewoon adviseren.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: make-up

Bericht door Emma »

je kunt je ook een keer laten adviseren bij M.A.C. Zit in de Bijenkorf en in een aantal plaatsen bij Douglas in. Bij MAC kijken ze ook niet vreemd op als je in een mannenpak om make-up advies komt vragen, dus mag het verder ook geen probleem zijn.
Eenvoudig advies is sowieso gratis, maar je kunt ook sessies boeken. De duurste kost 100 euro voor een make-up les van anderhalf uur, dan ben je dus samen bezig en krijg je heel veel uitgelegd. Je kunt ook heel goed opletten en een sessie van een half uur of een uur boeken, dan word je opgemaakt, in een uur helemaal, in een half uur alleen basis of alleen ogen (lippen krijg je cadeu ;-) ). Kost 30 of 60 euro maar je krijgt de tegenwaarde wel weer in producten mee.
Maar ik kan me voorstellen dat het toch allemaal net te duur is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: make-up

Bericht door Fay »

less is more, natuurlijke kleuren, dus geen groen wenkbrauwen of iets dergelijks(gezien bij een bio van 52 ;)

En vooral doen wat je zelf mooi vindt natuurlijk, maar overdaad schaad

Fay
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: make-up

Bericht door Beardelady »

Hoi,

Ik ben eigenlijk pas nu er serieus mee bezig.. Pfff. Wat heb ik het mezelf voorheen moeilijk gemaakt.. Ik wou alles perse perfect de eerste keer en dat lukt natuurlijk niet. Hing ik daar weer depri voor de spiegel. Mijn advies is dan ook kijk wat filmpjes op YouTube en laat deze op je inwerken. Bedenk dan welke look je wil en vraag je af of die bij he past.

Ondertussen koop je zo nu en dan iets voor jezelf (Kruidvat huismerk Essence is prima daarvoor). Mascara, oogpotlood of zo'n stift (het is net schilderen) en kijk of je dat onder de knie krijgt. Probeer ondertussen eens een BB Cream ipv een dikke foundation., doordat het een moisturizer is met foundation schijnt je eigen huid er meer door. En ziet het er natuurlijker uit. En ja, je ziet je stoppels er door heen maar het gaat om wennen van dragen van make up.

Daarna gewoon door experimenteren :)

Succes
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: make-up

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb een keer een visagieworkshop gedaan. Is aan de ene kant leuk om te doen, maar ook erg leerzaam.
Irene
liske93
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jul 2014, 11:15
Gender: Trans MtF
Locatie: nijmegen

Re: make-up

Bericht door liske93 »

ik gebruik wel vaker make-up maar dat heb ik dan zeg maar van me vriendinne en zo en dan zie je wel echt het verschil.
mijn style/smaak is tog de alternatieven style, veel donkeren kleuren die wel nog relatief natuurlijk zijn. maar het gaat mij eigelijk meer er om dat ik me gezichtshaar op een natuurlijke manier kan verbergen, dit is best wel een dielemma in mijn leven:( me beschilderen(zo als sommige het noemen) lukt me wel goed. alleen weet dus kwa kleuren niet echt wat ik moet hebben. maar ik ga zeker meer infomatie zoeken. alleen een parfumerie kan ik niet binnen ivm de zwaren geuren. maar kan zeker wel bij de bijekorf en zo kijken:0
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: make-up

Bericht door Emma »

Om je baardschaduw te verbergen is de studio sculpt foundation van MAC best goed. Kost we 32 euro voor een tube, maar het dekt prima en is in erg veel huidtinten te krijgen. Moet je je wel goed over laten adviseren hoor, iedere huid is anders en het gaat niet alleen om hoe donker of licht de foundation is maar ook over of er meer rood of meer koele tinten in moeten zitten. Dat gaat bij de 'gewone' merken nog wel eens mis.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: make-up

Bericht door Jessy »

Ook een goede tip: maak na elke keer wanneer je klaar bent een foto van jezelf (best met een goede kwaliteit camera).
Soms lijkt het in de spiegel goed, maar valt het achteraf gezien op de foto tegen. Maar dan zie je wel duidelijk welke punten goed zijn, en welke je aan moet werken.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: make-up

Bericht door Nienke »

Ik heb zelf gewoon een visagiste een paar privé workshops laten geven en heel veel boeken over Visagie gekocht.
Wordt alles beknopt in uit gelegd.
Tegen haar zei ik dat het mijn bedoeling was voor hobby fotografie mensen er wat leuker uit te laten zien.
Make-up kan je echt je geld in kwijt hoor.