School speciaal voor LGBT's

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

School speciaal voor LGBT's

Bericht door Veronica »

Britten beginnen school voor homoseksuele leerlingen

De titel doet anders vermoedden maar het is dus zo dat ze in Manchester een school voor LGTB's willen openen.

Sorry, ik vind dat een slecht plan voel mij net een Joods persoon in de 2de wereldoorlog dan, gewoon samen bij elkaar want zo creëer je een groep mensen die afzonderlijk van elkaar zijn, in Amerika heb je ook "zwarte" scholen met vooral donkergekleurde leerlingen, ook dat is niet goed gewoon samen met elkaar.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: School speciaal voor LGBT's

Bericht door Fay »

ik vindt het niet verkeerd als er keuzevrijheid is van de doelgroep,dat je zelf bepaald welke school je wilt gaan, en ten alle tijde over kan stappen naar een reguliere school mocht je in eerste instantie voor deze hebben gekozen

dus niet of of maar en en


Fay
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: School speciaal voor LGBT's

Bericht door Claire »

Veronica schreef: in Amerika heb je ook "zwarte" scholen met vooral donkergekleurde leerlingen, ook dat is niet goed gewoon samen met elkaar.
Die heb je hier ook hoor... helaas en reformatorische scholen en moslim scholen en katholieke scholen etc
Vind ik ook niks hoor.
Zorg liever dat homo's geaccepteerd worden dezelfde scholen dan een aparte school voor homo's.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: School speciaal voor LGBT's

Bericht door Veronica »

True.

Zelf ben ik van mening dat zo'n school niks oplost, er zitten naast Gay's, Lesbiennes en Biseksuelen OOK Transgenders en het kan net zo goed voorkomen dat je door een homoseksueel gepest wordt als trans, als dat je dat op een normale school door een hetero dat kunt worden, het ligt ook niet aan de geaardheid maar gewoon aan een algemene acceptatie en daar lost deze school niks mee op, sterker nog het wordt verergerd door groepen af te scheiden, kun je net zo goed een school openen voor gepeste kinderen, lost ook het probleem niet op.
Claire schreef:
Veronica schreef: in Amerika heb je ook "zwarte" scholen met vooral donkergekleurde leerlingen, ook dat is niet goed gewoon samen met elkaar.
Die heb je hier ook hoor... helaas en reformatorische scholen en moslim scholen en katholieke scholen etc
Vind ik ook niks hoor.
Zorg liever dat homo's geaccepteerd worden dezelfde scholen dan een aparte school voor homo's.

Helemaal mee eens, scholen horen ook er wat aan te doen, door voorlichting te geven en door LGBT's te beschermen op scholen, en ja natuurlijk kan het voorkomen dat iemand na een voorlichting het alsnog niet accepteert, er zullen ook diegenen zijn die dat wel doen omdat ze dan weten wat het inhoud vaak blijken mensen te denken dat een transseksueel hetzelfde is als travestiet maar dan meer seksueel gericht, gewoon raar maar zo denken mensen die het nooit uitgelegd is, en hoe eerder je het uitlegt hoe groter de kans dat iemand het zou kunnen accepteren.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding