Aantal vragen over kleding

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
lafillefiona
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2014, 11:57
Gender: Transgender
Locatie: Zuid-Holland

Aantal vragen over kleding

Bericht door lafillefiona »

Hallo allemaal, intussen word ik echt helemaal gek van mijn kleding. Mijn kleding heb ik nooit mooi gevonden maar nu komt het echt he-le-maal mijn strot uit. Elke dag weer die jongenskleding, bah, het wordt steeds erger :( Ik ben pas bij Transvisie geweest en daar werd mij geadviseerd om nog geen nieuwe kleding te kopen. Volkomen logisch, aangezien ik nog maar één gesprek heb gehad en ik ben nog niet uit de kast op een paar mensen na. Het lijkt me natuurlijk sowieso niet verstandig om opeens met een jurkje aan naar school te gaan haha. Op internet kopen zou misschien wel kunnen (gewoon voor binnenshuis), maar ik ben bang dat ik dan net de verkeerde maat of zo kies, haha. Ik heb al wel wat ideeën, maar het is nog wel een beetje lastig om dingen te vinden waar ik naar op zoek ben.
Om een klein beetje een idee te geven van wat voor soort dingen ik mooi vind, hieronder een paar links. Misschien dat iemand suggesties heeft? :)
http://images-ff.asos-media.com/shmotte ... 67e3b.jpeg" target="_blank
http://euimages.urbanoutfitters.com/is/ ... detailMain$" target="_blank
http://images.asos-media.com/inv/media/ ... age1xl.jpg" target="_blank
http://images.asos-media.com/inv/media/ ... age1xl.jpg" target="_blank
http://images.asos-media.com/inv/media/ ... age1xl.jpg" target="_blank
http://images.asos-media.com/inv/media/ ... age1xl.jpg" target="_blank

Nou vroeg ik me af, hoe doen of deden jullie dat met kleding? En hoe gaan of gingen jullie om met het feit dat je nog niet meteen gewenste kleding kon kopen en/of dragen? Any tips? :)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Irene_de_Vreede »

Afgaand op je links heb je een brede smaak, dat maakt het alleen maar makkelijker. Gewoon de stad in gaan en rondkijken, passen en die dingen kopen die je leuk vind en je kan veroorloven.
Irene
Gebruikersavatar
Susanna
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2015, 22:43
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Capelle a/d IJssel

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Susanna »

Ja gewoon gaan shoppen. Lekker gezellig met een vriend of vriendin. Hier en daar is het nog SALE maar volgens mij is dat snel afgelopen. Ik zie niet in waarom je zou moeten wachten met vrouwenkleren shoppen als je nog niet uit de kast bent. Voor mij heeft het juist geholpen om met steeds vrouwelijkere kleding uit de kast te komen. Zolang je jezelf niet failliet shopt is er volgens mij geen probleem.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Emma »

Passen wat je leuk vindt en kopen wat er in je budget past. Bij de meeste webwinkels heb je wel maattabellen, dan kom je best een eind met het ongeveer bepalen van je maat. Qua heupen en taille is de kans groot dat je in verschillende maten terecht komt maar je hebt dan in ieder geval iets om je op te richten.
En koop niet te veel in het begin. De kans is heel groot dat je smaak continu blijft veranderen de eerste tijd...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Veronica »

Ik begon langzaam wat kleding in te slaan destijds (slaap eenmaal niet op geld) en toen 4 maanden later in de vakantie in 1x helemaal om.

Dat vond ik het fijnst, 24/7 om aangezien de diagnostische gesprekken bij VU toen voor de deur stonden.

Transvisie heb ik zelf nooit gecontacteerd vanwege het feit dat ik het een onnodige verspilling vond, praten helpt soms maar als jij je een vrouw voelt doet transvisie niks meer dan praten, en daar had ik niks aan.

Oh ja, qua kleding 3x met mijn moeder gegaan en daarna altijd alleen naar de winkel zelf, ik hou niet van internet shoppen, duurt te lang en ik wil iets nu hebben en kunnen passen, veel makkelijker.

Alleen BH koop ik online vanwege de maat.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben ook langzamerhand gaan passen bij grotere winkelketens.eerst is het eng enzo en dacht ik dat iedereen me raar aankeek,maar ik kwam erachter dat het personeel niks uitmaakt aan wie ze verkopen,je bent tenslotte klant die geld in het laatje brengt.ben op straat me langzamerhand ook steeds vrouwelijker gaan kleden(op het werk moet ik nog de rol van man spelen)ik word op straat en winkels steeds vaker als vrouw gezien wat mij ook weer zekerheid geeft dat ik het goed doe.belangrijkste is dat je zelfvertrouwen uitstraalt en een houding krijgt van :who
cares!!! Lukt mij ook niet altijd,maar je moet doen wat JOU gelukkig maakt en niet wat een ANDER gelukkig maakt.knuf Renate
Offline
Gebruikersavatar
Sunny
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2012, 06:30
Gender: Vrouw

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Sunny »

Primark! Vooral op drukke koopavonden is het daar altijd zo'n chaos van hondsdolle shoppers dat het niemand opvalt wanneer je met die ene verdachte skinny jeans bij de kassa afrekent.
Ik ben begonnen met nogal alternatieve t-shirts van de damesafdeling die los genoeg vielen om niet erg op te vallen, maar voor mij zelf belangrijk waren - dat ik 'vrouwenkleding' droeg. Als je net begint maar toch zo incognito mogelijk wil blijven, is dat een heel discrete manier om niet alleen heel nonchalant te shoppen, maar ook meer zelfvertrouwen te cultiveren. In feite is er een enorme hoeveelheid kleding waar je zowel als 'man' als 'vrouw' mee wegkomt, maar die men tevens contextueel als 'vrouwelijk' kan beschouwen wanneer je besluit zo door het leven te gaan.
Ik wil niets ontmoedigen, maar tot je 'uit' en zeker van jezelf bent zou ik klassieke winkels voor dameskleding ontwijken. Gelukkig hebben we de H&M, Primark en overschot aan meer :)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Anon20190516 »

Ik kom ook regelmatig in dames mode zaken om daar wat rond te snuffelen en soms wat te passen en aan te schaffen.heb nog nooit een onvertogen woord of rare blik gehad van zowel winkelpersoneel als andere klanten.als je gewoon zelfverzekerdheid uitstraalt en laat merken in de juiste winkel te zijn voor je gevoel dan kijkt niemand raar.juist als je nerveus als een bang muisje door de winkel sluipt val je op.just be yourself
Offline
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Veronica »

Primark is zeker groot qua keus maar kwalitatief zou flink omheen lopen (zelfs kleding bij zeeman en wibra zijn kwalitatief beter dan die bij Primark).

Vrienden kopen daar vaak en doen dat meer als ze snel even iets anders willen dat goedkoop is voor die 1 of 2 keer dat het gedragen wordt, zelf paar keer bij Primark geweest en nee, bedankt ik kijk wel verder.

En bij andere winkels? Gewoon opletten, elke winkel verkoopt weleens prul (ja zelfs bijenkorf) maar bij Primark is dat meer regel dan uitzondering. (Ook te verklaren, het is de Action onder kleding alleen zelfs Action verkoopt goed spul).
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Emma »

Ik vind Primark qua styling helemaal niks. En dan niet omdat ze niets hebben dat mij aanspreekt hoor. Ze verkopen een hoop dingen die niet bij elkaar passen, verkeerde dingen in verkeerde maten, dat soort dingen. En dan nog de kwaliteit...bij H&M is het ook niet alles, maar als de basis, de stof, goed is, kun je met naald en draad nog wel eens iets rechtzetten. Bij Primark gaat het bij de gebruikte materialen al mis.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]