Aantal vragen over kleding

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Susanna
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2015, 22:43
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Capelle a/d IJssel

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Susanna »

Ik ga vaak naar Promiss. Die hebben wel mooie en kwalitatief goede kleding. Ik ben fan.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door intrans »

Ik zou op het begin van je transitie niet heel veel kopen maar een paar setjes.
Je moet nog een beetje in je stijl terecht komen en dat veranderd nog erg op het begin.
Nou pas ik de kleding die ik het begin kocht toen ik nog net aan de hormonen zat helemaal niet meer.
Vooral broeken, i.v.m. dijen en heupen, dus hou daar ook rekening mee.
Kijk een beetje rond of doe inspiratie op van andere meiden wat jij leuk vind!

Groetjes,

Intrans.
Gebruikersavatar
Jessie
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:32
Gender: Transgender
Locatie: Diemen

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Jessie »

Ik draag al jaren vrouwenbroeken simpelweg omdat ik me er zekerder in voel en omdat die qua maat beter vallen dan mannen broeken. Ik kom ook veel bij primark maar ook bij andere winkels alleen met shirtjes heb ik soms wat last van mijn wat bredere schouders :? .

Ik mix en match al jaren en moet mijn intake nog hebben bij het VU ik snap het advies van transvisie wel. Ik was al vroeg uit de kast en niemand kijkt er dan ook meer van op dat ik soms veel vrouwelijker gekleed ben dan anders. enkel bij officiele gelegenheden zorg ik dat ik er bijloop zoals verwacht word... ben de rest van de dag wel niet te genieten maar dat moeten ze maar op de koop toe nemen :lol:
"It's at that very moment, where I thought I lost it all..

I found myself..."

-Jessie Kylie Berndsen-
Mijn tranisite vlog volg je hier :hbeat:
https://www.youtube.com/channel/UC1Ht6f ... irmation=1
Gebruikersavatar
Sunny
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2012, 06:30
Gender: Vrouw

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Sunny »

Nou ja zeg! Ik voel me veroordeeld omdat ik bij de Primark shop! :P

Maar nee, ik bedoelde dat het een goede start is als je net... nou ja, "begint". Het enige vervelende is dat ze in mijn stad een gegenderd kleedkamerbeleid hebben, en weet niet of dat in elk establishment zo werkt; mijn eerste jaren waren soms zo best oncomfortabel.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Emma »

Ik heb altijd zoiets gehad van, ik heb een stapel kleding, die pas je in de dichtstbijzijnde pashokjes. Snel klaar mee. Ben maar een keer teruggeroepen maar dat was omdat we met zijn tweeen in een pashokje waren ;-)

En dan tel ik mijn wat minder succesvolle androgyne fase dus mee.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Susanna
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 jan 2015, 22:43
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Capelle a/d IJssel

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Susanna »

Ik ben nog nooit weggestuurd uit een pashokje. Gewoon vriendelijk glimlachen en binnenstappen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik zie niet in waarom het ene pashokje beter voor mannen is en het andere pashokje beter voor vrouwen. Als je over randjes zou gaan gluren snap ik wel dat je wordt weggestuurd.
Gebruikersavatar
Sunny
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2012, 06:30
Gender: Vrouw

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Sunny »

Ja, ik gluurde natuurlijk tot ik scheel zag! Soms met camera >_>
Eigenlijk wilde ik alleen wat kleren passen en de zestienjarige muts die ze als uitsmijter voor de kleedhokjes van de damesafdeling hadden ingehuurd staarde me minstens een minuut lang aan, met samengeknepen ogen, en zei toen op onzekere toon: 'sorry, maar dit zijn de dameskleedkamers... of...?' Maar toen was ik al weggelopen. Dat was voor mij het ultieme bewijs hoe twijfelachtig de Primark eigenlijk is, maar... er is zoveel en zo goedkoop ik kan gewoon niet
Gebruikersavatar
ada
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 nov 2012, 15:21
Gender: Vrouw
Locatie: hoogvliet

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door ada »

Kleding is een heel persoonlijke smaak en je moet zowiezo je eigen op je gemak in voelen.
Ben je groot, klein of een beetje gezet dat zal allemaal meespelen, ook leeftijd is belangrijk meiden.
Ik ben bijna 70 en kan me niet als een jonge meid me kleden, in gedachten wil ik wel.
Heb bij miin eerste rok die ik alleen kocht 8 jaar geleden echt de zenuwen gehad maar het was gelukkig een
aardige verkoopster die me advies gaf en ze zei niets over het t zijn gehad gelukkig want daar was ik heel bang voor. :shock:
Koopt tegenwoordig soms in winkels maar ook op internet zoals: Bon prix, Wehkamp, Otto en soms Heine.
Voordeel als het niet beval kan je het gewoon terugsturen.
Maar shoppen met een vriendin is natuurlijk gezelliger. :wship:
Één ding heb ik nog een tip voor iedereen n.l. : Geen van ons hebt een smalle taille en probeer daar rekening mee te houden om dat te verbloemen.
Persoonlijk draag ik graag een A-line rok of als je toch een strakke rok wil dragen dan een leuk kort jasje erop dan valt je taille niet op.
Ook hebben vele van ons iets bredere schouders daar kan je een beetje wegwerken, mode en kleding is zo'n beetje mijn hobby.
Wees je zelf en niet een ander
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Emma »

Die taille heb ik door een helukkig toeval dan weer wel. Maar ja, inderdaad dan wel van onder maat 42 en van boven 46. Niet altijd even handig...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Aantal vragen over kleding

Bericht door Cait »

ik vind onder anderen de sting super leuk om te shoppen. maar wat betreft online shoppen is Bonprix.nl echt een site met alle soorten en maten en stijlen (ook een combinatie van merken) en veel verschillende maten, (ik ben 1.83 m) en van allerlei dingen, van tassen,lingerie,accecoires, kleding etc
moet je maar eens koekeloeren, is echt hardstikke leuk