Vergoeding hormonen op de schop

Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Robyn »

Goed punt, vandaag voor een meegekregen plus herhaalrecept voor nog 3 maanden :D
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Danielle »

Ik zou het gewoon gebruiken en zien hoe het gaat. Toen ik de Sandoz variant kreeg ben ik gaan zoeken en las ik overal dat het in werkingskracht niets verschilt met de Progynova van Bayer zelf.

Ik had zelf het idee dat ik meer last had van hoofdpijn. Maar dat kan ook toeval zijn (dat komt en gaat in periodes bij mij, wellicht dat dat toevallig samenviel). De endocrinoloog vond het niet een waarschijnlijke bijwerking van een hulpstof. (maar ook geen onmogelijke, want heel persoonlijk). Overigens heeft de apotheek van het VU alleen de Bayer variant op voorraad.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Cait »

Heb ook 1 of ander merk wat niet hetgene was wat ik eerst bij vu kreeg. Puur omdat apotheek niet anders kreeg. De resultaten zijn goed volgens endi dus het zal wel goed zijn . Het was 7 cm borst omvang meer na 6 maanden vanaf start, is dat inderdaad oké ?
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Veronica »

Caitlyn schreef:Heb ook 1 of ander merk wat niet hetgene was wat ik eerst bij vu kreeg. Puur omdat apotheek niet anders kreeg. De resultaten zijn goed volgens endi dus het zal wel goed zijn . Het was 7 cm borst omvang meer na 6 maanden vanaf start, is dat inderdaad oké ?
7cm is sowieso positief, ik zat na 6 maanden op 6cm en kreeg plots een groeispeurt vanaf de 7/8ste maand, en sinds 4 maanden is er maar 1cm erbij gekomen.

(1,5 jaar hrt, momenteel 13cm)

Er zijn goede en slechte merken, goedkopere merken zullen niet zozeer zwakker zijn, goedkopere merken bevatten vaak hetzelfde hulpstof, maar soms ook stoffen die andere medicatie niet heeft, met zoiets simpels als paracetamol zal dat geen worst uitmaken, maar neem eens een kanker medicijn als voorbeeld, goedkoper is in dat specifieke geval slechter.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Robyn »

Danielle schreef:Ik zou het gewoon gebruiken en zien hoe het gaat. Toen ik de Sandoz variant kreeg ben ik gaan zoeken en las ik overal dat het in werkingskracht niets verschilt met de Progynova van Bayer zelf.

Ik had zelf het idee dat ik meer last had van hoofdpijn. Maar dat kan ook toeval zijn (dat komt en gaat in periodes bij mij, wellicht dat dat toevallig samenviel). De endocrinoloog vond het niet een waarschijnlijke bijwerking van een hulpstof. (maar ook geen onmogelijke, want heel persoonlijk). Overigens heeft de apotheek van het VU alleen de Bayer variant op voorraad.
ik heb vandaag met mn progynova receptje bij de vu mijn hormonen opgehaald, maar kreeg de sandoz mee, want volgens de apotheekmevrouw was dat hetzelfde.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Danielle »

Oh dat was twee maanden geleden nog niet. Toen zei de aldaar apothekersassistente dat ze alleen maar Bayer hadden. Voortaan maar vooraf bestellen bij mijn eigen apotheek en ze even wijzen op mijn vrije keuze verzekering.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Robyn »

Dus ik twijfel of ik contact op moet nemen met de poli of dit zo se bedoeling is, of het zo moet laten.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Veronica »

Robyn schreef:Dus ik twijfel of ik contact op moet nemen met de poli of dit zo se bedoeling is, of het zo moet laten.
Ik denk dat als je contact met de poli opneemt ze zeggen dat het zo goed is, echter kan het geen kwaad om maandag even te bellen als je dat wilt.

Echter denk ik al te weten waarom je geen Bayer kreeg, misschien is VU "het volgende" ziekenhuis dat goedkopere medicatie is gaan inkopen, maar dat kan ik moeilijk weten, het is eerder een vermoeden.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Robyn »

ik denk dat elke transgender die begint met hrt nu deze meekrijgt.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Paula050
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jan 2014, 00:39
Gender: Vrouw

Re: Vergoeding hormonen op de schop

Bericht door Paula050 »

Ik heb donderdag 9/9 mijn eerste lading (voor twee weken) meegekregen: Progynova van Bayer en Cyproteronacetaat Mylan
Klinisch bewezen effectief