Binder

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Binder

Bericht door Niek68 »

is al beter nu ik geen BH aan heb, de binder past overigens goed, niet te strak maar strak genoeg. Ik heb een volledige lengte en voordeel is dat nu ook mijn buik wat gecorrigeerd wordt :lol: Iid alles naar beneden en buiten geduwd
There's only one way of life and that's your own
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Nathan90 »

Een tip voor de zomer is om dan ook een kort model te bestellen zoals de Tritop. Je zweet je een ongeluk als het warm is namelijk xD ;)
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Binder

Bericht door Niek68 »

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Nog tijd genoeg om dat bij elkaar te sparen. Sjonge uit de kast komen is duur zeg peecock STP, binders, moet ook nog wat kleding en schoenen (meer omdat ik ze nodig heb want ik haalde alles al op de herenafdeling) :shock:
There's only one way of life and that's your own
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Nathan90 »

Is alleen maar duur als je het wil hebben haha. Ik kan zat jongens die totaal geen behoefde hebben aan een packer of die wel een packer willen maar er niet mee willen plassen. Packers zijn doorgaans toch meer voor jezelf want die broekvulling valt minimaal op voor vreemden. (overigens een waarschuwing dat packen wel je dysforie daar beneden kan verergeren, dus als je er nog niet echt last van hebt en je hebt niet 'heel' veel behoefte aan een packer dan kan het wijs zijn nog even te wachten haha)
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Binder

Bericht door Niek68 »

daar had ik nog niet aan gedacht. Dysforie is behoorlijk aanwezig, nu al zou dus iid kunnen verergeren. Wel iets om bij stil te staan.
There's only one way of life and that's your own
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Bas123 »

Bij Underworks had ik wat binders besteld, persoonlijk vond ik de kwaliteit goed maar om ze te dragen ontnam het mijn adem...ik vond het helemaal niets. Inmiddels heb ik bij Danae in Nederland diverse binders besteld.
Ik heb ze allemaal gepast en deze zitten echt lekker. Hiermee voelt het niet alsof je een binder aan hebt en dat vind ik wel erg prettig moet ik zeggen.
Omdat ik ook vrij vors gebouwd ben, en helaas een volle cup c heb kom ik uit op deze 2 :

-Trans-vormer 102 Basic
-Trans-vormer 105 Basic met rits

Waarvan ik de Basic met rits wel heel prettig aan vind doen.
Het bind goed, maar cup C krijg je redelijkerwijs niet plat. Bij mij blijf je altijd ook met die van Underworks zien dat ik borsten heb.
Maar dat is ook wel logisch met cup C en dat ik vrij stevig ben.
Mijn borsten zijn minder zichtbaar dan dat ik een bh draag. Maar het belangrijkste van een binder is natuurlijk dat hij borsten minder doen laten lijken.
Dat lukt dus prima, ik kan me zelfs voorstellen dat een B cup volledig weg te werken is hiermee.
Daarnaast vind ik het eigenlijk net zo belangrijk dat hij goed zit, omdat ik de binder dagelijks van plan ben te gaan dragen.
Voor mensen met een maatje of wat meer en een wat grotere cup zou ik deze aanbevelen.

Maar zeg je in zo'n geval ik ga voor maximaal pletten en kwaliteit en de prijs die je daar voor betaald , een oncomfortabele binder dan zal ik zeker voor Underworks gaan. Er zijn natuurlijk altijd wel mensen, met een maatje meer en cup C die de binders van Underworks wel goed vinden zitten.
Maar ja, dit is hoe ik het zelf ervaren heb.
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door moonlight89 »

Ik heb de Tri-top chest binder van Underworks. Ik vond 'm in het begin idd ook oncomfortabel. Moeilijk aan te trekken, heel erg strak.
Maar nu vind ik het wel meevallen. Ik trek 'm nu ook gemakkelijk aan en uit.
Alleen het enigste nadeel aan deze binder vind ik de stof. Het is gemaakt van een soort gaasachtige stof, en dat kraakt een beetje onder je kleding. Ook draag ik er zelf ook een sporthemdje onder je omdat anders aan het einde van de dag de afdruk van die stof op je lijf hebt, wat dan weer niet zo prettig is.
Zelf heb ik geen ervaring met de binders van Danae, misschien zijn alle binders wel van hetzelfde soort stof gemaakt, geen idee.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Nathan90 »

De huidige binders van Danae zijn elastischere stof. Dit verhoogd inderdaad het comfort maar zorgt doorgaans voor een slechter bind resultaat en mogelijk ook kortere levensduur (als in bindresultaat, niet tot scheuren ofzo).

Grote maten zijn heel goed volledig weg te werken. Het is alleen zo dat de kleding er ook op moet worden aangepast. Slim fit is nu eenmaal geen optie, ook voor een kleine maat. ;) maar shirts met prints, overhemden en vesten zijn een grote hulp.
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Bas123 »

Nathan90 schreef:De huidige binders van Danae zijn elastischere stof. Dit verhoogd inderdaad het comfort maar zorgt doorgaans voor een slechter bind resultaat en mogelijk ook kortere levensduur (als in bindresultaat, niet tot scheuren ofzo).

Grote maten zijn heel goed volledig weg te werken. Het is alleen zo dat de kleding er ook op moet worden aangepast. Slim fit is nu eenmaal geen optie, ook voor een kleine maat. ;) maar shirts met prints, overhemden en vesten zijn een grote hulp.

Hoe en op welke manier?
Heb jij tips of suggesties?

Dank alvast.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Binder

Bericht door Nathan90 »

Nouja dus geen slim fit kleding ten eerste. Een maatje groter of goed kijken naar merken/modellen die wat ruimer zitten. Het is wel belangrijk het verschil tussen ruimer en veelste groot goed in de gaten te houden.

Als je het leuk vind helpen drukke prints de aandacht van de borstvorm afleiden.

Een (niet slimfit maat wel goed passend) overhemd is ideaal. Belangrijk is om deze niet met een typisch houthakker patroon te nemen. Aangezien dergelijke overhemden vaak worden gerelateerd met lesbiennes.

Mits niet te warm is een vest natuurlijk toppunt om onzichtbaar te maken..

Oh nog een goede is twee lagen. Dus een tanktop (mouwloos tshirt) onder je tshirt dragen.

Als laatst, zelfvertrouwen. Maar da's misschien pas als je eenmaal aan de testo bent en niet alleen in een tshirt durft. Sommige mannen hebben nu eenmaal zichtbaar wat borstvorming. Dus als je eenmaal als man gezien wordt is dat geen rede dat mensen je opeens als vrouw zien.

Ik kwam ooit iets tegen over kledingtips voor ftm. Als ik die zo snel kan vinden plaats ik de link nog wel.