Jurk kopen

Make-up, kleding, en zo voort
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Jurk kopen

Bericht door Stephen »

Hey allemaal!

Morgen ga ik proberen mijn eerste jurk te kopen! Ben nog vrij omzekerer met vrouwen kleren kopen maar ik ga het erop wagen! Ik weet alleen niet wat de veste winkel ervoor is!

Groetjes Stephentje
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Jurk kopen

Bericht door Emma »

Niet om het een of ander, maar wil je een jurk of vrouwelijke kleding? Daar zit nogal wat ruimte tussen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Jurk kopen

Bericht door Stephen »

Ik wil vrouwelijke kleding en een jurk is een goed begin dacht ik
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Jurk kopen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Een jurk is niet het meest voor de hand liggende kledingstuk, zelfs de meeste cisvrouwen hebben vaak moeite een goed bij hen passende jurk te vinden.
Irene
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Jurk kopen

Bericht door Stephen »

Oke dat wist ik niet, ben er ook nog niet zo lang mee bezig! Wat zouden jullie me dan aanbevelen te kopen?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Jurk kopen

Bericht door Anon20180501 »

Vanaf mijn omgaan heb ik nooit meer een broek aangehad, heb ze zelfs al vanaf D-day niet meer in huis... :)

Ik snap dat de kleren niet de vrouw maken maar daar heb ik maling aan, wat ik draag past me... :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Jurk kopen

Bericht door Emma »

Je schiet wel meteen van de ene naar de andere kant. En ik ken een enorme berg vrouwen die niet eens een jurk hebben.

Wat je in ieder geval even moet doen is je maten nemen. Heupen, taille, onderbustewijdte. Op de sites van de kledingwinkels staat meestal hoe je de maat moet nemen, en welke maten daar bij hen bij horen.

Veilige winkels zijn de grote winkels zoals H&M. Die zijn ook niet te duur, dus als je iets koopt waar je na een week spijt van hebt heb je niet te veel geld weggegooid. Als je onthoudt dat je alleen maar denkt dat mensen naar je kijken maar dat dat in de praktijk ontzettend meevalt kun je redelijk op je gemak rondkijken. Ook passen is daar in de regel geen probleem.

Hou met een jurk rekening met dat er in een beetje jurk een taille zit, en vooral ook cupnaden voor borsten. Heb je er geen borsten onder, dan zit het lijfje vaak niet mooi. Besluit je om er een BH met vulling onder te dragen, wees dan een beetje beschaafd met de maat die je kiest...

Heel veel heeft trouwens te maken met je smaak, en die gaat zich nu ontwikkelen. Ik durf zomaar te zeggen dat wat je morgen koopt, dat je daar over een half jaar van denkt hoe je dat in vredesnaam uberhaupt ooit hebt willen passen. Maar dat hoort er bij. Been there, done that.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Jurk kopen

Bericht door Stephen »

Ja, ik heb al een bh maat 85 B en een beetje omgenaaid dat hij beter zit. Dus ik denk niet dat ik dat te grote borsten heb. Heb ook van Hunkemöller zo cup vullingen van siliconen gekocht. Dierziekten prettig. Het zou Mss verstandig zijn als ik eenvoudig begin? En daarna langzaam verder opbouwen? Dus een rokje of een topje ofzo? Ik kan wel eens een keer een foto maken van alles wat ik al heb! :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Jurk kopen

Bericht door Emma »

85B is wel beschaafd ja :)

Wat zijn je heup en taillematen in centimeters? heup meet je over het breedste deel van je billen, taille juist op het smalste deel, vaak ongeveer ter hoogte van je navel.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Jurk kopen

Bericht door Stephen »

ik ben te dik, zullen grote maten zijn,... maar ik ben al flink afgevallen! al 12.4 kilo! heup maat is 129 en die van de navel 139 (dikke buik :(