Vrouwelijkheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Kitty »

Aster schreef:
Kitty schreef:
Aster schreef: het bekende 'van achter lyceum van voren museum'....
Heheheh!
Aster schreef:Kleden zich als meisjes van 20....erg gênant om te zien..
Ik vraag me af wat ze dan dragen... !!! Het lijkt me nog een soort moeilijk je als een meisje van 20 te kleden.
Ik zie nl niet zo errug veel verschil tussen kleding bij meisjes van 20 tot bijv n jaar of 40... en dan nog...
Vind het even moeilijk er een beeld bij te krijgen, anders dan een soort lolita look ;)
Wat dacht je van korte, strakke mini jurkjes met een dessin in 10.000 verschillende schreeuwende kleuren en veel H&M plastic goud blingbling van het soort waar je alleen hele jonge meisjes mee ziet, zoals de gangstameisjes uit die youtube clip?
I get the picture ;) thx :D
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Kitty »

Weet je? Ik zit wel eens te zeiken... over transen enz enz enz of hoe mannen met me omgingen enzo, ja dat was wel echt heel vervelend...
maar ergens ben ik toch een soort blij dat ik niet dat gekat heb gekend van vrouwen onderling... dat dat me iig bespaard is gebleven.
Ik ben ook vastbesloten daar ook niet aan mee te gaan doen, op latere leeftijd. Dit onderdeel sla ik liever in het geheel helemaal over :).

Niet dat ik niet met vrouwen om wil gaan ofzo... maar dit is gewoon iets waar ik niet aan wil beginnen. Net zoals ik niet een houding
wil krijgen van "die mannen dit en dat, zus en zo"....

Ik kies geen kant. Er bevinden zich aan beide zijden van het spectrum leuke en lieve mensen en vervelende (in mijn ogen dan).
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Arike »

Kitty schreef:maar ergens ben ik toch een soort blij dat ik niet dat gekat heb gekend van vrouwen onderling... dat dat me iig bespaard is gebleven.
Ik ben ook vastbesloten daar ook niet aan mee te gaan doen, op latere leeftijd. Dit onderdeel sla ik liever in het geheel helemaal over :).
Moet je eens op "damesdag" in een "wellnesscomplex" komen
Errugggg :shock: :roll: :? :fpalm:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Judiana »

LOL

of paskamer terreur en uitverkoop maffia praktijken dan gunnen vrouwen het licht niet in de ogen
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Jeste »

Bijvoorbeeld als een bekende ontwerper, in een beperkte oplage, een collectie maakt voor een winkel met betaalbare prijzen. :(
Staan ze al vroeg aan de deur de supervrouwelijke fashionista uit te hangen, en als die deur dan opengaat.....
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Kitty »

Wees maar blij Jeste dat je niet zon clone wil zijn...ikzou niets anders willen :s
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Arike »

Jeste schreef:Bijvoorbeeld als een bekende ontwerper, in een beperkte oplage, een collectie maakt voor een winkel met betaalbare prijzen. :(
Staan ze al vroeg aan de deur de supervrouwelijke fashionista uit te hangen, en als die deur dan opengaat.....
Om maar eens een niet geheel denkbeeldig voorbeeld te doen ;) ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Judiana »

:D

idd voor de deur liggen en pakken wat je kan....:(
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Jessy »

Om even ontopic te gaan, ik vind het zoiets raars dat er maatschappelijke maatstaven moeten zijn voor vrouwelijkheid en mannelijkheid. En nog erger dat heel wat transen de maatstaaf van vrouwelijkheid helemaal nalopen, soms tot een niveau waar het overdreven wordt en juist verkeerde aandacht trekt.

Ik vind dat we gewoon lekker onszelf moeten zijn en niet teveel die maatschappelijke maatstaven willen volgen. Draag je hoge hakken omdat je dat zelf heel leuk vindt, of omdat de maatschappij het als vrouwelijk definieert? De eerste reden is er bij mij niet echt, en om de tweede reden verrek ik het, dus ik draag geen hoge hakken.
Ik snap ook wel dat herkenbaarheid als man (urghhh) een optelsom is, en we uiteindelijk wat meer moeite moeten doen om dat weg te krijgen. Er zijn immers factoren die minder gemakkelijk, of niet, zijn weg te werken, en dus moeten we hier en daar wat compenseren. Maar doe het voor jezelf, voor niemand anders.

Vergeet niet dat de meeste bio-vrouwen ook niet super'vrouwelijk' lopen, gedragen, praten, uitzien, enz... Mannelijke trekjes genoeg. Vergeet ook niet dat wij daar veel meer op gefocust zijn dan de gemiddelde mens. Wij letten daarop.

Jaja, meisjes hebben ook 'mannelijke' trekjes soms :oops:

Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door jocyn »

Oh joh, dat is niets mannelijks hoor. Dat is een puberende meid en ik kan het weten