Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Kitty »

Marissa schreef:
Zoals Arike al zei.... SRS verandert niets aan je maatschappelijke acceptatie. Dat als reden aanvoeren als openlijk transseksueel is een vreemd argument.
Bovendien verplicht toch niemand je een SRS te ondergaan?
Het is nog altijd nodig om SRS te ondergaan om je naam officieel te veranderen. Kan me ook best voorstellen dat je als post-op beter geaccepteerd wordt in 'de samenleving'.

Ik vind het niet zo heel vreemd dat ze dat zegt eigenlijk.
Ik vraag me af op wat voor manier je beter geaccepteerd wordt. Je naam kun je ook veranderen zonder SRS. Het geslacht kan alleen niet veranderd worden op je paspoort maar daar komt hopelijk binnenkort ook een eind aan.

Ik kan me niet voorstellen dat je als post op meer geaccepteerd wordt door de samenleving.
Zeker niet als je gewoon openlijk als transseksueel leeft en een transseksueel model bent EN wanneer je in de belangstelling staat als transseksueel en daar ook graag gebruik van maakt door mee te werken aan dit soort programma's enz.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Arike »

Marissa schreef: Kan me ook best voorstellen dat je als post-op beter geaccepteerd wordt in 'de samenleving'.
Geen onlogische gedachtengang... ik kan het als postop echter niet bevestigen....
Ik heb ook nooit het "V"tje in mijn pas nodig gehad voor "maatschappelijke acceptatie"....

Zowel die ID als de SRS zijn puur voor mezelf ...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Kitty »

Arike schreef:
Marissa schreef: Kan me ook best voorstellen dat je als post-op beter geaccepteerd wordt in 'de samenleving'.
Geen onlogische gedachtengang... ik kan het als postop echter niet bevestigen....
Ik heb ook nooit het "V"tje in mijn pas nodig gehad voor "maatschappelijke acceptatie"....

Zowel die ID als de SRS zijn puur voor mezelf ...
Ja zo moet je dat toch ook zien?
Als je het voor de maatschappij doet, dat is toch een onwijs rare reden?
Alsof de maatschappij daar iets om geeft.
Ze hebben meestal nog liever dat je het niet doet dan wel... om financiële redenen alleen al ...
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Kitty »

Daarbij vind ik het ook echt wel bedenkelijk dat je min of meer beweert n SRS te ondergaan vanwege de hokjesgeest in de maatschappij.
Daarmee breng je toch de behoefte van transen aan n SRS een beetje in diskrediet?

Ik vind dat je n SRS gewoon moet doen als jij denkt dat je eraan toe bent en dat het goed voelt enz.... maar ik vind NIET dat je na een SRS de maatschappij min of meer de schuld gaat geven van je beslissing... want daarmee beschadig je het beeld van elke andere post op... voor wie de SRS helemaal niets te maken heeft met hokjesdenken of wat de maatschappij ervan vindt... maar alles te maken met je eigen gevoel/seksualiteitsbeleving/genderidentiteit enz.

Zo worden er toch steeds weer rare ideeën de wereld in geholpen?

En het hokjesdenken van de maatschappij dat hou je toch.

Als je openlijk transseksueel bent... zit je in het hokje transseksueel... en niemand maakt het dan iets uit hoor... of je post op bent of pre op.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Arike »

Kitty schreef:Ik kan de uitzending helaas nog niet zien met Valentijn. Iemand het wel gezien?
Je kan de uitzending ook nog gewoon zien op ouderwetse televisie ;) : vrijdag 4 mei 20:25 Nederland 3

Tot die tijd moet je het doen met het fotofragment van de VPRO-site (beetje uitvergroot voor de herkenbaarheid ;) )
Jammer van de artefacten, voor de rest stuk strakker dan de gemiddelde pasfoto :P ;)
Valentijn2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
inge
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2012, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door inge »

Ik ben het met Arike eens. Je id en srs doe je zeker niet als knieval voor de maatschappij. Dat komt vanuit jezelf, anders zal het nooit tot resultaat leiden. Wat Valentijn ook zegt is dat de srs niet zoveel veranderd heeft als dat ze gedacht had. Op de een of andere manier herken ik dit wel een beetje. Misschien kun je van je srs teveel verwachten, juist omdat je er al zolang naartoe geleefd hebt.

Groetjes inge
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Xandra »

Een SRS wil ik alleen voor mijn gevoel van acceptatie door mijzelf laten verrichten. Behoudens mijn partner zal niemand toch de verandering van mijn intiemste deel waarnemen. Ben veel meer geï nteresseerd in FFS als het contact met anderen betreft.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door jacqueline »

SRS heeft toch wel zijn functionaliteit in de maatschappij: denk bijvoorbeeld maar eens aan een dagje strand. Dan lig jij lekker in je bikini of badpak terwijl daar beneden duidelijk de bobbel van een mannelijk deel aanwezig is. Je moet dan weer een hoop kunst en vliegwerk gaan uithalen om dat weer te verbergen. Of de sportschool. Je gaat ook niet sporten in een jurk of rok?
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door jocyn »

Merel77 schreef:Valentijn lijkt me een leuke meid. Niks dan respect dus. Ik ga daar verder geen kritiek op geven. Als ik die al had dan zou ik ze niet uitspreken op een forum als deze omdat het maar een klein wereldje is. Sorry maar dat is mijn gevoel er bij.
:oops:
Zo is dat! IK zeg altijd...er is mens gelukkig geworden :wship: :hbeat:
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Hexley »

Arike schreef: Tot die tijd moet je het doen met het fotofragment van de VPRO-site (beetje uitvergroot voor de herkenbaarheid ;) )
Jammer van de artefacten, voor de rest stuk strakker dan de gemiddelde pasfoto :P ;)
De preview @ youtube ziet er idd een stuk beter uit. ;)

Afbeelding