knoop doorgehakt

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

knoop doorgehakt

Bericht door Niek68 »

De knoop doorgehakt. Ik twijfelde of ik zou sparen voor kleding of misschien toch voor de sportschool. Nu is afvallen erg belangrijk en dat heeft mevr Wortel me ook wel op het hart gedrukt want nu zou ik voor geen enkele operatie in aanmerking komen vanwege mijn gewicht. Ik zou natuurlijk kunnen afvallen met alleen op mijn eten letten en daarnaast wandelen en fietsen maar ik denk dat er toch wel meer beweging nodig is. Dus de beslissing is gevallen op de sportschool. Duurt nog zeker een maand voor ik het eerste geld bij elkaar heb maar daarna moet het eigenlijk best kunnen en bij deze sportschool betaal je vanaf 5 euro per maand en als je 4x bent geweest (dus 20 euro) is het gratis, dat betekent ook als je bijvoorbeeld op vakantie bent en je komt een maand niet je ook niks betaald. En geen jaarcontract je kunt stoppen wanneer je wilt. Voor mij erg handig aangezien ik ook bezig ben naar Arnhem te verhuizen (zodra ik een flatje heb). Komt bij dat mijn kleding al spijkerbroeken en T-shirts van bands of honkbal/softbal zijn dus eigenlijk niks vrouwelijks heeft kleding ook niet echt prioriteit. Alleen een nieuwe winterjas voor volgende winter en korte broeken voor deze zomer zou wel leuk zijn. Misschien op weggeefhoeken op facebook is er wat te vinden. Ik wou 40 kilo afvallen, dat was blijkbaar te veel volgens mevr Wortel (en de BMI rekenhulp) eerder 30 kilo misschien zelfs minder als ik al aan de T ben tegen die tijd vanwege de spieropbouw. Dus goed om af te vallen en ook goed om de wachttijd door te komen naast het vrijwilligerswerk.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Mike78 »

Goed dat je voor het sporten bent gegaan. Helaas moet ook ik veel afvallen en zit dus ook minimaal 3x per week in de sportschool.
Het is inderdaad wel zo dat sinds ik met T ben begonnen alles wat makkelijker gaat. Bij mij geeft de weegschaal elke keer iets zwaarder aan. Niet leuk, maar na vetpercentage te meten, weet ik dat ik vet kwijt ben en spieren ben aangekomen :-) Dus gaan we met goede moed verder.
Succes met je doel :-) Toppie!!
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Robyn »

Niek68 schreef:De knoop doorgehakt. Ik twijfelde of ik zou sparen voor kleding of misschien toch voor de sportschool. Nu is afvallen erg belangrijk en dat heeft mevr Wortel me ook wel op het hart gedrukt want nu zou ik voor geen enkele operatie in aanmerking komen vanwege mijn gewicht. Ik zou natuurlijk kunnen afvallen met alleen op mijn eten letten en daarnaast wandelen en fietsen maar ik denk dat er toch wel meer beweging nodig is. Dus de beslissing is gevallen op de sportschool. Duurt nog zeker een maand voor ik het eerste geld bij elkaar heb maar daarna moet het eigenlijk best kunnen en bij deze sportschool betaal je vanaf 5 euro per maand en als je 4x bent geweest (dus 20 euro) is het gratis, dat betekent ook als je bijvoorbeeld op vakantie bent en je komt een maand niet je ook niks betaald. En geen jaarcontract je kunt stoppen wanneer je wilt. Voor mij erg handig aangezien ik ook bezig ben naar Arnhem te verhuizen (zodra ik een flatje heb). Komt bij dat mijn kleding al spijkerbroeken en T-shirts van bands of honkbal/softbal zijn dus eigenlijk niks vrouwelijks heeft kleding ook niet echt prioriteit. Alleen een nieuwe winterjas voor volgende winter en korte broeken voor deze zomer zou wel leuk zijn. Misschien op weggeefhoeken op facebook is er wat te vinden. Ik wou 40 kilo afvallen, dat was blijkbaar te veel volgens mevr Wortel (en de BMI rekenhulp) eerder 30 kilo misschien zelfs minder als ik al aan de T ben tegen die tijd vanwege de spieropbouw. Dus goed om af te vallen en ook goed om de wachttijd door te komen naast het vrijwilligerswerk.
Succes met trainen :) gaat je vast lukken. Wat leuk dat je naar Arnhem gaat verhuizen :) ik woon daar vlakbij.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Niek68 »

Robyn schreef:Succes met trainen :) gaat je vast lukken. Wat leuk dat je naar Arnhem gaat verhuizen :) ik woon daar vlakbij.
Mijn ouders wonen daar en mijn vader loopt steeds moeilijker en mijn moeder is ook al wat op leeftijd dus ik wil wat dichterbij zitten zodat ik hen kan helpen als het nodig is. Is wel spannend want buiten mijn ouders en broer ken ik helemaal niemand daar dus moet alles opnieuw opbouwen maar zal wel goedkomen.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Emma »

Mijn kinderen wonen er ergens in de buurt. Dus ik ben ondanks alles regelmatig in de regio...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Niek68 »

je reist wat af Emma. Je mag ook altijd langskomen als ik daar een flatje heb.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Emma »

Moet je niet in de sportschool zitten natuurlijk ;)

Maar erg goed plan, zeker wel!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Robyn »

Ik woon 1 km van Arnhem af :p weet je al waar je ongeveer gaat/wilt wonen niek?
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Niek68 »

haha nee ik zal tijd voor je vrij maken LOL
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: knoop doorgehakt

Bericht door Niek68 »

Toch heel erg fijn, mijn moeder denkt steeds meer mee. Als ik het een maandje niet red om de sportschool te betalen willen ze wel helpen. Ze is nu denk ik echt overtuigd dat ik die operaties wil, nou ja ze had het wel geaccepteerd en geloofde me wel maar snapte soms dingen niet en vooral vond dat ik te snel wou. Dus ze zegt ook dat het afvallen nu prioriteit heeft. Ze wou zelfs nu al voorschieten zodat ik meteen kon beginnen maar dan zou ik continu een maand moeten inlopen, komt bij dat ik in mei een weekje weg ga en op mijn vrijwilligerswerk een grote opdracht komt zodat ik dan ook niet kan trainen. Beter sparen en dan 1 juni beginnen, zolang lekker blijven wandelen, fietsen en met de gewichten rommelen, oh en buikspieren kan ik natuurlijk ook doen. Nou als ik de operaties krijg heb ik een gezond gewicht en met een beetje geluk heb ik een stel mooie spieren.
There's only one way of life and that's your own